تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820958757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست مطبوعاتي دومين جشنواره داستان انقلاب عنوان شد:حفظ اصالت ادبيات از مهمترين معيارهاي داوري جشنواره داستان انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: در نشست مطبوعاتي دومين جشنواره داستان انقلاب عنوان شد:حفظ اصالت ادبيات از مهمترين معيارهاي داوري جشنواره داستان انقلاب است
تهران- حيات

امير حسين فردي گفت: معيارهاي داوري در انتخاب آثار برگزيده جشنواره داستان انقلاب متعدد هستند اما حفظ اصالت و حيثيت ادبيات از مهمترين معيارهاي قابل توجه است.
به گزارش خبرنگار فرهنگي حيات نشست مطبوعاتي دومين جشنوراه داستان انقلاب با حضور امير حسين فردي دبير جشنواره و مدير كارگاه قصه و رمان مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري، محمد ناصري دبير كارگاه قصه و رمان و خبرنگاران مطبوعاتي، راديو و تلويزيون امروز در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد.
در اين نشست امير حسين فردي با اشاره به اين كه جشنواره امسال تفاوتي با جشنواره سال گذشته نخواهد داشت گفت: دومين جشنواره داستان انقلاب از لحاظ روند ارسال آثار و نحوه داوري تفاوتي با سال گذشته نخواهد داشت اما قطعا جشنواره سال آينده تفاوت عميقي نسبت به اين جشنواره خواهد داشت چرا كه اين جشنواره در جامعه و در ميان رسانه ها و مطبوعات كاملا شناخته شده است و در رسانه ها و مطبوعات صحبت هايي در ارتباط با اين جشنواره شد و انتقادهايي صورت گرفت كه نشان از اهميت اين جشنواره دارد.
محمد ناصري در ارتباط با روند داوري و جمع آوري آثار در دومين جشنواره گفت: جشنواره امسال نيز همچون سال گذشته با اعلام فراخوان و جمع آوري و ارسال آثار از تمام نقاط كشور به حوزه هنري در قالب داستان كوتاه، داستان بلند و رمان آغاز به كار كرده است و در مرحله بعد با نظر كارشناس كارگاه قصه و رمان آثاري كه قابليت هاي مورد نظر را دارند انتخاب شده و به تعداد داوران نسخه اي از آن اثر در اختيار آنان قرار خواهد گرفت و در مرحله نهايي با توجه به آثار منتخب از سوي هيات داوران برگزيده مي شوند.
وي افزود: تفاوت اين جشنواره با ديگر جشنواره ها در اين است كه آثار برگزيده از سوي هيات داوران بعد از اصلاحاتي كه از سوي جمعي از نويسندگان برجسته با حضور نويسنده كتاب انجام مي شود به چاپ مي رسد و در پايان اين جشنواره ما با چند كتاب جديد روبرو هستيم كه چاپ شده و به بازار عرضه مي شود.
ناصري ارسال آثار چاپ نشده نويسندگان نام آشنا يا گمنام از تمام نقاط كشور به اين جشنواره را از خصوصيات برجسته اين جشنواره دانست و گفت: ارسال آثار چاپ نشده به اين جشنواره و كشف استعدادهاي خلاق و گمنام عرصه نويسندگي از مهمترين خصوصيات اين جشنواره است كه وجه تمايز آن با جشنواره هايي از اين دست است. حمايت معنوي اثر از ديگر خصوصيات اين جشنواره است كه با انجام اصلاحاتي از سوي جمعي از نويسندگان مطرح با حضور نويسنده اثر به صورت كتاب چاپ شده در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد.
در ادامه اين نشست امير حسين فردي در پاسخ به اين پرسش كه آيا آثار سفارشي نيز در دومين جشنواره داستان انقلاب حضور دارند گفت: آثار سفارشي در اين جشنواره شركت داده نشده اند اما از نويسندگان مطرح ادبيات انقلاب و مقاومت خواسته شده تا اگر اثري در اين زمينه دارند كه نيمه تمام است اقدام به تكميل آن نموده و به جشنواره ارسال كنند.
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه چرا داوران جشنواره از يك جناح فكري انتخاب مي شوند گفت: داوران اين جشنوراه بايد در درجه اول موافق با اصل انقلاب باشند چرا كه بحث از داستان انقلاب است البته تلاش ما بر اين است كه از سلايق مختلف در بحث داوري داستان انقلاب بهره گيريم. اسامي داوران دومين جشنواره نيز در آينده نزديك اعلام خواهد شد و البته از دوارن جديدي استفاده مي شود كه در سال گذشته در هييت داوري حضور نداشتند.
وي با بيان اين مطلب كه انقلاب اسلامي ايران به عنوان يكي از كليدي ترين جريانات دوران معاصربا غفلت روبرو شده گفت: هدف ما از برگزاري جشنواره داستان انقلاب پرداختن به چنين موضوع با اهميتي است كه در سرنوشت تك تك افراد جامعه ايراني تاثيرگذار بوده اما متاسفانه كمترين توجهي به آن نشده و حتي يك اثر ادبي قابل قبول در اين زمينه عرضه نشده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي در ايران حادثه بزرگي بود كه، فاصله زيادي از آن نگرفته ايم، و هنوز از وجود كساني كه درآن دوران بودند و آن حادثه عظيم را آفريدند بهره منديم. آنان حرف هاي زيادي براي گفتن دارند چرا كه انقلاب در هر شهر و منطقه ايي به گونه اي متفاوت و جذاب پيش رفت و نسلي كه انقلاب را به پيروزي رساندند هنوز در صحنه حاضرند و خاطرات فراواني را در سينه دارند كه اين خاطرات متعلق به تجربه تاريخ يك ملت است، خاطرات آنان امانت هايي از نسل حاضر در نزد ما هستند كه بايد به آيندگان منتقل شوند و ادبيات بهترين و مناسب ترين محمل براي اين انتقال است و دغدغه بزرگ ما اين است كه اين پيام را در قالب ادبيات به عنوان سرمايه بزرگ اين كشور براي جهانيان عرضه نماييم.
پايان پيام
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن