تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820878584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه استفاده از بخاري نفتي در استان هاي سردسير


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ادامه استفاده از بخاري نفتي در استان هاي سردسير
سرمايه: وزير آموزش و پرورش ديروز در اظهارنظري حيرت انگيز درباره از راه رسيدن فصل سرما و مشكل آتش گرفتن بخاري مدارس كه در سال هاي گذشته بارها اتفاق افتاد به ايسنا گفت: «مشكل تجهيز مدارس به سيستم گرمايشي جديد نيست، زيرا گرماي بخاري هايي كه از سوي سازمان بهينه سازي در اختيار مدارس قرار گرفته، كم است و به همين دليل برخي مدارس در مناطق سردسير، خود از خطر استقبال مي كنند و دوباره سراغ بخاري هاي نفتي چكه اي مي روند.»

دست پيش گرفتن قبل از وقوع حادثه اي ديگر در زمستان شيوه محمود فرشيدي وزير سابق هم بوده. او دي ماه سال 85 درباره حذف بخاري چكه اي نفتي از مدارس گفته است: «اعتباري براي خريد بخاري ليزري 85 هزار توماني براي 670 هزار كلاس درس وجود ندارد و اگر همه به كمك آموزش و پرورش نيايند، اينگونه حوادث در مدارس تكرار خواهد شد.»
دي ماه همين سال مدارس استان فارس دوباره طعمه حريق شدند و تا يك سال بعد تصاوير صورت هاي سوخته دانش آموزان روستاي درودزن، عكس ثابت سايت خبرگزاري فارس بود.
مرتضي داوري معلم روستاي المني در لرستان هم هنوز فراموش نشده است. او به خاطر نجات جان 22 دانش آموز كلاس اش بخاري نفتي شعله ور را از كلاس بيرون برد. آثار سوختگي را هنوز مي شود بر سرودست و گردن او ديد.
وزير آموزش و پرورش آن زمان اعلام كرد در صورت وقوع حادثه اي چون سفيلان براي پاسخ به افكار عمومي استعفا مي دهد؛ واكنشي كه تاكنون از سوي وزراي آموزش و پرورش شاهد آن نبوده ايم.
احمدي نژاد در همان سال (85) به شكل غيرمنتظره در همايش ملي «نوآوري هاي آموزش» حاضر شد و در پاسخ خبرنگاران گفت اختصاص بودجه اي براي تجهيز مدارس به بخاري استاندارد را مثل بودجه چهار ميليارد دلاري مقاوم سازي مدارس پيگيري خواهد كرد: «حتماً اين موضوع را در دولت مطرح كرده، بودجه اي به آن اختصاص خواهيم داد.»
يك ماه بعد مرتضي شمسايي ظفرقندي معاون برنامه ريزي مشاركت هاي مردمي سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور از تدوين طرح جايگزيني سيستم حرارتي متمركز و بخاري ليزري براي مدارس بزرگ و كوچك خبر داد كه در صورت تامين اعتبار مشكل گرمايشي مدارس را برطرف خواهد كرد.
با وجود اختصاص پنج درصد از بودجه چهار ميليارد دلاري بازسازي مدارس براي تجهيز كلاس ها در زمستان، هنوز مدارس بسياري در روستاهاي دور و نزديك در زمستان آينده از بخاري نفتي استفاده مي كنند.
زمستان سال 86 در تمامي روزهاي پربرف معلمان روستاهاي كردستان، لرستان، همدان، فارس، خراسان و ... در تماس هاي خود با روزنامه «سرمايه» از مشكلات كلاس هاي درسي گفتند كه با بخاري هاي نفتي چكه اي هم گرم نمي شود.
خانواده هاي دانش آموزان تمام فصل سرد را با دل نگراني به بهار رساندند و اكنون با آمدن پاييز و در آستانه فصل سرما ديگر وزير آموزش و پرورش به جاي گفتن سخناني كه قوت قلب باشد، استفاده از بخاري هاي نفتي را در كلاس هاي درس رد نكرده و با توجيه به كارگيري بخاري هاي كهنه به جاي بخاري هاي كم جان جديد ناگزير دانسته تا اذهان عمومي را آماده شنيدن خبرهاي زمستان كند.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 479]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن