تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812167576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام و انقلاب از نگاه جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: امام و انقلاب از نگاه جهان


تهران- خبرگزاري كار ايران
شعاع‌‏هاي نوراني انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) تمام جهان را در نورديد و تاثير شگرفي بر رهبران نظام‌‏هاي سياسي دنيا گذاشت. انعكاس گوشه‏اي از اظهارنظر شخصيت‌‏هاي برجسته سياسي و رسانه‌‏ها درباره انقلاب اسلامي ايران و امام(ره) را با هم مي‏خوانيم.

كيم ايل سونگ، رهبر سابق كره شمالي:
به مبارزه مردم ايران ارج زيادي مي‏گذاريم و پيروزي آنها را آرزومنديم. مردم ايران تحت رهبري حضرت آيت الله خميني، رهبر مهم اسلامي خود، شديداً تلاش مي‏كنند كه از حاكميت كشور و تماميت ملي دفاع كنند، در حالي كه از زمان پيروزي انقلاب شجاعانه بر مشكلات گوناگون در راه پيشرفت خود غلبه كردند و زندگي نويني را به وجود آوردند. مبارزه سرسختانه ايران عليه امپرياليسم امريكا را بسيار عالي ارزيابي مي‏كنيم. مردم ايران با شجاعت تجاوز امپرياليسم را عقب راندند. ملت ايران در غلبه بر مشكلات بسياري كه سد راهشان بود به موفقيت‌‏هاي بزرگي دست يافتند.
لئونيد برژنف، رهبر اتحاد جماهير شوروي سابق:
ما موفقيت‌‏ها و ترقي و تعالي ايران جديد و انقلابي را آرزومنديم و اميدواريم كه مناسبات حسن همجواري ميان ملل اتحاد شوروي و ايران در شرايط ثمربخش جديد بر پايه محكم احترام متقابل، حسن نيت و عدم مداخله در امور داخلي يكديگر توسعه يابد.
شاذلي بن جديد، نخست وزير اسبق الجزاير:
الجزاير به عنوان يك كشور مسلمان به دور از پافشاري بر جنبه ناسيوناليستي، خود را در كنار جمهوري اسلامي ايران مي‏داند و لازم مي‏دانيم از تجربه ايران به عنوان يك كشور اسلامي قدرتمند در منطقه بهره‏مند شويم.
ژنرال محمد ضياء الحق، رئيس جمهور فقيد پاكستان:
ايران انقلاب كرده است و همچنان در حال انقلاب اسلامي است. اين انقلاب پديده جديدي در جهان امروز است. ايران نقش بسيار مهمي را در اين پديده ايفا نموده و اسلام راستين را منعكس كرده است. ايران تاكنون با عدم تعهد نسبت به ابرقدرت‌‏ها تشخص خود را حفظ كرده است. اين نقش قابل ملاحظه‏اي است و ما به اين دليل از ايران تقدير مي‏كنيم. اينجانب آنچه را كه از انقلاب اسلامي مشاهده كردم بسيار قابل تعريف و تقدير است.
شينزو آبه، نخست وزير اسبق ژاپن:
من از نزديك شاهد دستاوردهاي انقلاب اسلامي و تلاش مردم ايران جهت ساختن ايراني نو و باثبات بودم و اين را مرهون رهبري بادرايت رهبر انقلاب اسلامي ايران مي‏دانم.
برهان الدين رباني از رهبران افغانستان:
همان‏گونه كه در صدر اسلام حضرت محمد(ص) بشارت پيروزي مسلمان بر قدرت‌‏هاي بزرگ آن زمان را مي‏دادند و كسي باور نمي‏كرد، حضرت امام خميني نيز با ياراني اندك قيام اسلامي را آغاز كردند و در مقابل ابرقدرت‌‏هاي غرب و شرق پيروز شدند.
كليم صديقي، مدير مؤسسه تحقيقات اسلامي لندن:
پژوهش‌‏هاي آكادميك در جنبش اسلامي عمر بسيار كوتاهي را گذرانده است. نهضت انقلابي اسلامي بايستي دقيقاً ثبت و ضبط و تجزيه و تحليل شود. انقلاب اسلامي ايران تا آينده‏اي دور، راهنما و الهام‏بخش نهضت اسلامي خواهد بود. از اين رو، بررسي بسيار عميق اين انقلاب ضرورت و اهميتي اساسي دارد.
معنا و مفهوم "انقلاب" در متن اسلامي آن نيز بايستي از آن مفاهيمي از انقلاب كه ملت‌‏ها به طور عموم در ذهن دارند، متمايز گردد. انقلاب اسلامي يك حادثه نيست، بلكه زنجيره و سلسله‏اي از حوادث و جرياني پويا و مداوم است. اين انقلاب نمي‏تواند جرياني باشد كه به طور دفعي و سريع پايان يابد. زماني طولاني، چندين سال، و شايد يك نسل يا بيشتر لازم است كه اين انقلاب خودش به صورت "معيار" و " قاعده" در آيد. هيچ حالت متعارف و عادي شناخته شده‏اي كه انقلاب اسلامي بتواند سريعاً بدان باز گردد، وجود ندارد. انقلاب اسلامي بايستي آنگاه كه كنترل بر محيط خود را به دست گرفت، ثبات و وضع عادي خاص خود را بيابد و شايد بايد كه در مرزها و معاملاتش با جهان خارج همواره انقلابي بماند. تمام اين مسائل و بسياري مسائل ديگر از اين دست، بايد همه جا مورد بحث و بررسي مسلمانان قرار گيرد.
عباس مدني از رهبران نجات اسلامي الجزاير:
چراغي كه امام خميني(ره) برافروخت، دل‌‏هاي ما را روشن كرد. ملت الجزاير آماده است در كنار ملت ايران در يك صف واحد براي برافراشتن پرچم الله اكبر قرار گيرد.
عبدالرحمن خليفه، رهبر اخوان المسلمين اردن:
ايران كشوري است كه مي‏تواند جهان اسلام را رهبري كند. تمام مسلمان جهان نيازمند اهتمام و توجه ايران هستند.
سيدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان:
دفاع از جمهوري اسلامي ايران يك مسئوليت شرعي است و رابطه ميان جمهوري اسلامي ايران و مسلمانان لبنان يك رابطه عقيدتي و ريشه‏دار است كه از رهبري واحد اسلامي نشات گرفته است.
عمر كرامي، نخست وزير اسبق لبنان:
ما همچنان از انقلاب اسلامي ايران كه با خارج شدن از دايره نفوذ امريكا سد بزرگي را در برابر امپرياليسم در منطقه ايجاد كرد، پشتيباني كرده و حركت مقاومت ملت ايران را بهترين پشتيبان آرمان‌‏هاي عربي خود مي‏دانيم. بيداري اسلامي در جهان مرهون قيام امام خميني است.
علامه سيد محمد حسين فضل الله:
يك ميليارد مسلمان هرگز نخواهند توانست با استكبار مبارزه كنند مگر با وحدت و يكپارچگي. لذا به مسلمانان توصيه مي‏كنيم فكر و انديشه امام امت را سرلوحه مبارزات ضداستكباري خود قرار دهند. انقلاب اسلامي ايران توانست اعتماد به نفس قابل ملاحظه را در مسلمانان زنده كند و آنان دريافتند مكتب اسلام قادر است تحرك سياسي لازم را براي حل مشكلاتشان فراهم سازد.
ابوهشام (سيد حسين موسوي) از رهبران اسلامي لبنان:
به نظر ما هر گامي كه انقلاب اسلامي در راه سازندگي بردارد يك پيروزي براي ما و تمام مسلمانان جهان خواهد بود. ملت‌‏هاي مسلمان عرب و غيرعرب در منطقه عاشق و مشتاق انقلاب اسلامي بوده و معتقدند كه تنها اسلام است كه مي‏تواند عهده‏دار مترقي‏ترين و عادلانه‏ترين نظام اجتماعي باشد.
روزنامه اسپانيايي "ال موندو":
ايران قدرت برتر منطقه و مشعلدار جهان اسلام است. ايران كه اكنون نقش مهمي در شرايط جنگي منطقه دارد تنها كشور قابل اعتماد منطقه است. جمهوري اسلامي ايران براي رسيدن به شرايط فعلي هشت‏سال مبارزه در جنگ با عراق را كه توسط غرب حمايت مي‏شد، تحمل كرد و در نهايت به پيروزي رسيد. در طول جنگ عراق با ايران، غرب مانند هميشه بدترين و مهلك‌‏ترين تصميم را گرفت و بدين وسيله صدام را به يك ماشين جنون‏آميز كشتار تبديل كرد. ايران اكنون از يك سو در جنگ بي‌‏طرف است و همزمان با آن از مردم عراق به عنوان مسلماناني كه مورد تجاوز قرار گرفته‏اند، حمايت مي‏كند. ايران اكنون بدون هيچ زحمتي شاهد درگيري شياطين بزرگ و كوچك است. ولي اين امر مانع از اين نشده است كه آيت الله خامنه‏اي رهبر روحاني ايران دعوت به رحمت و عطوفت مذهبي بكند و رئيس جمهور اين كشور نيز پيشنهاد صلح ارائه نمايد.
روزنامه الشعيب:
امام خميني براي دفاع از محرومان جهان، پرچم اسرائيل را ا ز آسمان ايران اسلامي به زير كشيد و به جاي آن براي نخستين بار پرچم فلسطين را برافراشت و دروازه‏هاي شرقي كشور ايران را به روي مجاهدين مسلمان افغاني باز گذاشت.
امام خميني - قدس سره - گورباچف را به اسلام دعوت كرد و حكم اعدام مرتدي همچون سلمان رشدي را صادر كرد و با اين عمل خود كاري كرد كه پس از پيامبر بزرگوار اسلام و خلفاي راشدين صورت نپذيرفته بود.
امام به تشويق مسلمانان براي سازماندهي صدها موسسه تبليغاتي در اروپا و امريكا همت گماشت و از اين طريق هزاران تن از مردم اين كشورها به اسلام گرويدند دستاوردهاي درخشان 89 سال زندگي اين مرد بزرگ را تاريخ با حروف طلا ثبت خواهد كرد.
پايان پيام

كد خبر: 450838
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن