تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821135228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باباجان: اصلاحات تركيه به كمك كشورهاي همسايه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: باباجان: اصلاحات تركيه به كمك كشورهاي همسايه است
خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه تركيه ديروز در ضيافت پنجمين دوره كنفرانس "بغازايچي" كه با عنوان "روابط تركيه – اتحاديه اروپا" برگزار شد گفت: اصلاحات تركيه به كشورهاي همسايه كمك مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري "آناتولي"، "علي باباجان" با اعلام اين مطلب گفت: تركيه امروز تركيه 6 سال قبل نيست و در زمينه‌هاي اجتماعي ، اقتصادي و سياسي متحول شده است.
به گفته رئيس گروه مذاكره كنندگان تركيه با اتحاديه اروپا، دولت "رجب طيب اردوغان" طي مدت ياد شده فعاليتهايي در زمينه حقوق اساسي و دموكراسي انجام داده و اصلاحات ضروري را براي صاحب شدن به يك اقتصاد و سيستم قدرتمند را بجا آورده است .
"باباجان" با تاكيد بر اينكه كشور نيمي از معيارهاي ضروري پيمان ماستريخت را براي اتحاديه اروپا انجام داده گفت: تا به امروز كارهاي زيادي شده است اما كارهاي بسيار زيادي مانده كه بايد انجام شود.
وزير خارجه تركيه گفت كه روند الحاق به اتحاديه اروپا تنها در سياست خارجي بلكه در مسائل داخلي نيز از اهميت راهبردي برخوردار است و تركيه ، ادامه دادن به اين روند به شكل مستحكم در آينده را نيز در هدف دارد.
"اولي رهن" كميسر گسترش اتحاديه اروپا نيز در اين مراسم ، از تركيه خواست كه در اجراي اصلاحات عجله كند.
رهن با اشاره به اينكه موضوع عضويت آتي تركيه در اتحاديه اروپا ، خيلي زياد مورد بحث قرار گرفته است گفت كه اين بحث‌ها احتمالا بعد از روند نيز ادامه خواهد داشت كه نبايد اين بحث‌ها ، تركيه را از تلاش‌ها منصرف كند.
تركيه كه از دهه 1990 ميلادي تلاش هاي گسترده اي را براي همگرايي با اتحاديه اروپا آغاز كرده و در اين راستا براي هماهنگي با منشور كپنهاك تغييرات بنياديني را نيز در قوانين و حتي در قانون اساسي خود انجام داده است، اكنون در بين اجراي قوانين و چگونگي مبارزه با تروريسم دچار مشكل شده است.
كاهش نفوذ ارتش در امور سياسي، لغو دادگاه هاي امنيت ملي ، حذف نظاميان از دبيركلي شوراي امنيت ملي، اعطاي آزادي هاي بيشتر به مردم و فعاليت هاي سياسي ، افزايش قدرت دادستان ها در مناطق مسئله دار از جمله اقدام هايي است كه طي چند سال اخير تركيه براي همگرايي با اتحاديه اروپا آنها را انجام داده است
انتهاي پيام/.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن