تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811628290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت: طرح هاي صنعت پالايش نفت كشور با 20 ميليارد دلار سرمايه گذاري


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وزير نفت: طرح هاي صنعت پالايش نفت كشور با 20 ميليارد دلار سرمايه گذاري
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/07/20
وزير نفت با اعلام اينكه طرح هاي پيش روي صنعت پالايش نفت ايران به بيست ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز دارد ، گفت : افق هاي گسترده همكاري و بازارهاي وسيع كار، تلاش و سرمايه گذاري در صنعت پالايش نفت كشور گشوده شده و پيش روست.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر غلامحسين نوذري امروز در همايش صنعت پالايش نفت ايران افزود : يكي از سرفصل هاي اساسي صنعت پالايش نفت شامل توسعه ، بهينه سازي ، ارتقاي فن‌ آوري و افزايش سودآوري در پالايشگاه هاي موجود است.
وي گفت: اين تلاش ها ، ارتقاء كيفيت محصولات با رعايت استانداردهاي كيفي جهاني و استقرار سامانه هاي پيشرفته بهره برداري و ايمني ، بهداشت حرفه اي و محيط زيست را نيز در بر مي گيرد.
نوذري افزود : محور اين اجلاس بين المللي تحولات گسترده اي است كه هم اكنون در صنايع پالايش نفت كشورمان در حال تكوين و تكميل بوده و موجب گشايش فرصت هاي ارزشمند همكاري در زمينه ارائه فن آوري هاي فرآيندي ، مشاركت در سرمايه گذاري ها ، ايجاد كنسرسيوم هاي فني تخصصي با شركت هاي ايراني و پيشبرد طرحهاي عظيم صنعت پالايش نفت با پشتوانه دانش فني و حمايت مالي شده است.
وي با اشاره به برخي سياستگذاري هاي وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران در زمينه صنعت پالايش نفت گفت: توسعه ظرفيت پالايش ، تبديل محصولات سنگين و كم ارزش به مواد سبك و فرآورده هاي ارزشمند ،‌ تأمين نياز سوخت كشور، به ويژه رفع كمبودهاي فعلي و نياز آينده ، اعمال مديريت مصرف سوخت از طريق منطقي
كردن قيمت ها و هدفمند كردن يارانه ها ، تعامل با كشورهاي همسايه و سرمايه گذاري در خارج از كشور در دستور كار صنعت پالايش نفت قرار گرفته و در حال اجرا هستند.
وزير نفت گفت: اجراي هر كدام از اين مراحل مستلزم مطالعات فني و تخصصي، انتخاب گزينه هاي برتر، سرمايه گذاري هاي لازم ، تدارك تجهيزات و قطعات مورد نياز، نصب و بهره بردراي است و به طور مثال اجراي نظام كيفي فرآورده ها در ظرفيت پالايشي موجود فقط در مورد فرآورده هاي نفت سفيد و نفت گاز مستلزم احداث واحدهاي تصفيه هيدروژني اين فرآورده ها با ظرفيت مجموع 20هزار مترمكعب در روز جهت نفت سفيد و 80 هزار مترمكعب در روز نفت گاز است كه به خوبي نشانگر وسعت و عظمت واحدهاي تصفيه فرآورده و گستردگي سرمايه گذاري در اين امور خواهد بود.
نوذري گفت : همچنين كاهش ته مانده هاي پالايشي و نفت كوره در صنايع پالايش نفت كشور از برنامه هاي بسيار پر هزينه و مستلزم كاربري فرآيندهاي تبديلي پائين دستي مانند FCC و RFCC يا توليد كك نفتي ، گاز ، آسفالت زدايي با حلال و ساير فن آوري هاي روز آمد خواهد بود كه اصولاً با سرمايه گذاري هاي هنگفت و كلان ميسر مي شود.
وزير نفت اضافه كرد: ميزان توليد نفت كوره در ظرفيت فعلي پالايشگاه ها بالغ بر 480هزار بشكه در روز است و اگر براي تبديل 80 درصد آن برنامه ريزي شود ، ظرفيت مجموع واحدهاي تبديلي ، بيش از 380 هزار بشكه در روز برآورد مي شود
كه گوياي وسعت اين واحدهاست و با توجه به هزينه بيش از 4هزار دلار در هر بشكه سرمايه گذاري معمول در فرآيندهاي تبديلي ، سرمايه گذاري عظيم در اين بخش مشخص مي شود.
نوذري به سياست واگذاري پالايشگاه هاي كشور به بخش غيردولتي و آماده كردن
شرايط اجراي اين سياست در شركت هاي پالايشي نيز اشاره كرد و گفت: در اين تحول اساسي، شركت هاي پالايشي با مبناي قيمت هاي بازار جهاني به صورت آزاد بهره برداري و وارد عمل مي شوند و در صورت تداوم قيمت يارانه اي در كشور،
يارانه ها را دولت جمهوري اسلامي ايران پرداخت خواهد كرد كه فرصت استثنايي براي حضور فعال بخش خصوصي اعم از شركت هاي ايراني يا خارجي براي اداره پالايشگاه هاي كشور است .
وي گفت : نخستين بار بخشي از سهام پالايشگاه نفت اصفهان در سازمان بورس كشور ارائه و به بخش خصوصي واگذار شده و سهام پالايشگاه نفت تبريز و ساير پالايشگاه ها نيز در حال انجام است.
وزير نفت بخش ديگر تحولات در صنعت پالايش نفت ايران را شامل طرح هاي بنيادي در مورد فرآوري نفت خام فوق سنگين حوزه هاي نفتي سروش ، نوروز ، آزادگان و يادآوران و لايه نفتي پارس جنوبي و همچنين فرآوري ميعانات گازي استحصال از منابع گازي پارس جنوبي بيان كرد.
وي گفت : اين تحولات شامل زيربخش هاي‌ افزايش ظرفيت پالايشگاه هاي موجود
به ظرفيت 190 هزار بشكه در روز ـ احداث 2 پالايشگاه با خوراك ميعانات گازي 480 هزار بشكه در روز ـ احداث 3 پالايشگاه با نفت سنگين ايران 400 هزار بشكه در روز ـ احداث 2 پالايشگاه با نفت فوق سنگين ايران 380 هزار بشكه در روز ـ احداث 1 پالايشگاه با نفت سبك كشورهاي حوزه درياي خزر 300 هزار بشكه در روز و در مجومع با ظرفيت 1750 هزار بشكه در روز است.
وي تاكيد كرد : با احداث اين پالايشگاه هاي ظرفيت كنوني پالايش نفت كشور به دو برابر افزايش خواهد يافت.
نوذري افزود: سياست سرمايه گذاري هاي جديد در طرح هاي بنيادي بر مبناي مشاركت بخش خصوصي داخلي يا خارجي انجام مي پذيرد كه فرصت بسيار خوبي در جهت همكاري هاي متقابل شركت هاي ايراني و خارجي در طرح هاي كلان و بلندمدت ما خواهد بود.
نوذري گفت : اين طرح هاي عظيم پس از پايان طراحي بنيادي و طراحي تفصيلي كه مهمترين موارد ان به انجام رسيده است، نياز به انتخاب فناوري و خريد ليسانس فرآيند و همچنين تداركات تجهيزات و تأسيسات مورد نياز خواهند داشت.
وي افزود : سرفصل هاي بيان شده و مطالعات امكان سنجي انجام يافته در بخش اقتصادي حاكي از نياز به سرمايه گذاري بيش از 20 ميليارد دلار در صنعت پالايش نفت كشور است.
وي گفت : البته تا رسيدن به اهداف و تحقق برنامه هاي كلان ، راه طولاني و چالش هاي قابل توجهي در پيش است و تلاش بي وقفه و همكاري همه جانبه صنعت پالايش با صاحبان ليسانس فن آوري فرآيند و حاميان مالي داخلي و خارجي را در جهت
اهداف ملي ، منطقه اي و جهاني ايجاب مي كند.
تصوير دارد.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن