تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821092931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشباشگاه‌هاي سالمندان در تهران احداث مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارشباشگاه‌هاي سالمندان در تهران احداث مي‌شود
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران از احداث باشگاه‌هاي سالمندان در تهران خبر داد.


به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي سالمند، احمد نوريان در مراسم پاياني هفته فرهنگي و هنري سالمندان كه با حضور بيش از هزار نفر از سالمندان تهراني در فرهنگ سراي بهمن برگزار شد، با اعلام اين خبر گفت: ابن باشگاه‌ها با امكانات مناسب سالمندان به عنوان مكمل‌هاي فرهنگي خانه‌هاي سالمندي در دستور كار شهرداري قرار گرفته است و اين باشگاه‌ها مكاني براي دفاع از حقوق سالمندان و مركزي براي برنامه ريزي‌هاي فرهنگي براي اين دوره از زندگي شهروندان خواهد بود.
وي با اشاره به افزايش چشمگير جمعيت سالمندي كشور در سال‌هاي آينده گفت: شهر بايد به گونه‌اي طراحي شود كه همه اقشار جامعه از جمله سالمندان بتوانند به راحتي از امكانات آن بهره‌مند شوند و قصد داريم نشست‌هاي تخصصي را ترتيب دهيم كه با حضور كارشناسان و متخصصان اين حوزه و نيز مديران شهري به راهكارهاي عملي براي ارتقاي سلامت جسمي و رواني سالمندان دست يابيم.
رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران هم چنين به اهميت آموزش خانواده‌ها براي نگهداري سالمندان بر اساس استانداردهاي جهاني اشاره كرد و گفت: براي حفظ سلامت و شادابي سالمندان بايد خانواده‌ها نيز متناسب با پيشرفت علم در جهان كنوني آموزش ببينند؛ چراكه مراقبت از سالمندان ظرايفي دارد كه عدم رعايت آن مشكلات جسمي و روحي براي سالمندان و خانواده‌ها ايجاد خواهد كرد.
در اين مراسم هم چنين اكرم شاهرخي، رييس فرهنگسراي سالمند نيز با بيان فعاليت‌هاي اين فرهنگسرا در هفته سالمند گفت: تمامي فرهنگ سراهاي تهران براي اجراي برنامه‌هاي مختلف فرهنگي اجتماعي و هنري در اين هفته بسيج شده بودند و اميدواريم در طول سال‌هاي آينده اين هم افزايي با مشاركت تمامي سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط كشور موجب بهبود وضعيت و ارتقاي سطح رفاه سالمندان كشور شود.
وي با تاكيد بر ارزش وجودي سالمندان در جامعه گفت: سالمندان سرمايه‌هاي انساني جوامع بشري هستند و بايد ضمن استفاده مطلوب از تجربيات آنها جهت كاهش شكاف فرهنگي بين نسل‌ها، حفظ هويت ملي و همبستگي اجتماعي از وجود آنها بهره برد.
شاهرخي افزود: سالمندان كه زماني عامل پويايي و تحول جامعه بوده‌اند و بهترين سال‌هاي عمر و جواني خود را صرف تلاش و كار و آباداني جامعه كرده‌اند را نبايد فراموش كرد.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 445]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن