تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820924956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/منعي براي نقد از صداوسيما وجود ندارد/ عضو كميته‌ رسانه و هنر درگفت‌وگوباايسنا: مردم حق نقد دارند ...شوراي نظارت بر صداوسيما موظف به بررسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /منعي براي نقد از صداوسيما وجود ندارد/ عضو كميته‌ رسانه و هنر درگفت‌وگوباايسنا: مردم حق نقد دارند ...شوراي نظارت بر صداوسيما موظف به بررسي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي معتقد است: هر چند حكم رياست صدا و سيما توسط مقام معظم رهبري امضاء مي‌شود، ولي اين به معناي عدم انتقاد از صدا و سيما نيست.

نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، در ارزيابي از سخنان اخير مقام معظم رهبري در خصوص نقد از صدا و سيما به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: بحث نظارت از نظر قانون اساسي اصلي صد در صد مسلم، مقبول و طبيعي است. اين نظارت چه از نهادهاي زير نظر مقام معظم رهبري يا قواي سه گانه باشد، بايد صورت گيرد. لذا طبق قانون اساسي اگر كسي از طرز رفتار سه قوه هم انتقادي دارد، مي‌تواند آن انتقاد را داشته باشد. حتي در مجلس، كميسيوني به نام اصل 90 داريم كه به اين نوع شكايات بايد رسيدگي كند.

عضو كميته‌ي رسانه و هنر مجلس، گفت: بنابراين از نظر قانون، مبحث نقد، بررسي، نظارت و شكايت را امري صد در صد طبيعي، مقبول و قانوني مي‌دانيم. هم‌چنين مگر مقام معظم رهبري، حكم رياست جمهوري را تنفيذ نمي‌كند؟ وقتي اين حكم را تنفيذ مي‌كنند آيا اين به آن معناست هر كاري رييس جمهور انجام داد، گفته شود چون رهبري تنفيذ كرده ديگر حق انتقاد از وي نبايد باشد؟

وي ادامه داد: صدا و سيما نيز در قانون اساسي اصلي دارد كه حكم رياست آن را رهبري امضاء مي‌كند. غير از شوراي نظارت بر صدا و سيما كه از مجلس، قوه‌ي قضاييه و هم از ناحيه‌ دولت عضوي اصلي و علي‌البدل در آن هستند كه آنها گروه نظارتي بر كار صدا و سيما هستند، طبعا مردم نيز حق دارند به كار صدا و سيما نقد داشته باشند و اين نقد در شوراي نظارت بر صدا و سيما بررسي مي‌شود و آن شورا موظف به نظارت هستند و هم مردم اگر نقد و نظري دارند بايد آن را ارايه كنند.

نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، اين كار را يك امر طبيعي دانست و در مورد ميزان توجه مسوولان صدا و سيما به اين انتقادات، گفت: در اين راستا هر كس خود را تابع قانون مي‌داند و وجدان و تدين دارد، بايد از هر نقد منصفانه، عالمانه و ناصحان استقبال هم كند از جمله صدا و سيما.

اكرمي در پايان در زمينه‌ اهميت حفظ آنتن رسانه و توليدات در برابر نقدهاي نابجا و امنيت كاري برنامه‌سازان و هنرمندان در جريان اين انتقادات، گفت: اگر كسي نقدي را عالمانه و ناصحانه انجام دهد و در اين راستا پيشنهاد هم داشته باشد بايد اين نقد از هر ناحيه‌اي كه مي‌شود پذيرفته شود و حتي تشكر نيز كنند، اما اگر نقد به عنوان مچ‌گيري، عيب‌جويي و اشكال‌تراشي است نبايد پذيرفت و نبايد به آن اعتنا كرد.

انتهاي پيام
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن