تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821076002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي لاريجاني در جمع روحانيون فارس:‌ ورود مجلس به موضوعات كشور دخالت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: علي لاريجاني در جمع روحانيون فارس:‌ ورود مجلس به موضوعات كشور دخالت نيست
دكتر لاريجاني خطاب به روحانيون فارس: «سپهر انديشه خود را گسترش دهيد نه در جغرافياي ايران بلكه گامهاي شما براي جهان باشد».
آفتاب: رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار روحانيون استان فارس با اشاره به اينكه «مساجد نبايد شكل دولتي به خود بگيرند و روحانيت نيز وامدار دولت نيست»، طرح تحول اقتصادي دولت را بسيار تورم خيز خواند و بر ضرورت هوشياري و همكاري براي كنترل تبعات تورمي كه براي مردم موجب نگراني است ، تاكيد كرد.

به گزارش سرويس سياسي آفتاب به نقل از مهر، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي پنج شنبه شب در چهارمين همايش مشترك وحدت و بيداري با حضور ائمه جماعات مساجد و ادارت ومدارس و اساتيد و طلاب حوزه هاي علميه استان فارس كه در محل مجتمع فرهنگيان شيراز برگزار شد بر لزوم استقلال روحانيت از دولت تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه استواري فكر اسلامي بر آن است كه تفكرات شيعي كه مبتني بر اسلام شناسي علمي است محفوظ گردند، اظهار داشت: «عامل اصلي فربهي تفكر اسلام در اموري است كه روحانيت آن را حفظ و به مردم منتقل كرده است».

رئيس مجلس استقلال روحانيت را از نقاط قوت تفكر آن دانست و افزود: «جمهوري اسلامي ايران حكومتي است كه با تفكر روحانيت عجين بوده و روحانيت در چارچوب آن بايد نظامات پژوهشي وي‍ژه‌اي را تدوين كنند چرا كه هر چند امروز شرايط كشور به گونه اي است كه دولت كمك كننده روحانيت است اما نبايد اين كمك به وامداري روحانيت به دولت منجر گردد».

لاريجاني با اشاره به مسئوليت‌هاي سنگيني كه شرايط امروز جهان براي روحانيون ايجاد كرده، ادامه داد: «امروز روزگاري است كه شرايط دنيا تغيير كرده و لذا بايد شرايط دنيا را بشناسيم و بدانيم چه انتظاري از روحانيت وجود دارد؛ اگر تا ديروز فضا براي روحانيت محدود بوده امروز اين گونه نيست و دروازه هاي جديدي براي شناخت اسلام ناب محمدي (ص) باز شده است».

وي به مقايسه شرايط ديني در قرون 20 و 21 پرداخت و اظهار داشت: «برخلاف فضايي كه در پي طرح موضوع جدايي دين از سياست در قرن بيستم مطرح شد، امروز سياستمداران دنيا به دين داري خويش افتخار مي‌كنند».

رئيس مجلس شوراي اسلامي با ارائه شواهدي در اين خصوص، خاطر نشان كرد: «وقتي رئيس جمهور آمريكا به آيت الله سيستاني نامه مي‌نويسد و در نامه خود مي‌گويد «من اهل دين هستم و نماز مي‌خوانم»؛

” وقتي رئيس جمهور آمريكا به آيت الله سيستاني نامه مي‌نويسد و در نامه خود مي‌گويد «من اهل دين هستم و نماز مي‌خوانم.... “

همين مسئله نشان مي‌دهد كه امروز زبان سياستمداران عوض شده است».

لاريجاني با اشاره به تلاش‌هاي پي در پي غرب جهت سركوب موج بيداري اسلامي ايجاد شده در جهان، تصريح كرد: «بدون شك ايجاد دعواهاي شيعه و سني براي اين است كه برخي از اين موج ايجاد شده نگراني و اضطراب دارند؛ همان جريان‌هاي نگران، در جنگ 33 روزه موج هاي بدلي و تصنعي ايجاد كردند تا بتوانند جنگ شيعه و سني جديدي را به راه بيندازند تا شايد از اين طريق در مقابل موج گسترده بيداري ايستادگي كنند اما در اين ميان ما نيز بايد اين موج بيداري را صيانت كرده و نگران رفتارهايي باشيم كه در مقابل اين موج مي‌ايستند».

رئيس مجلس خطاب به روحانيون حاضر در اين جلسه تاكيد كرد: «سپهر انديشه خود را گسترش دهيد نه در جغرافياي ايران بلكه گامهاي شما براي جهان باشد؛ اين نياز زمانه است و مي ارزد كه تعداد زيادي از روحانيون ما مسلط به علم روز شوند و حتي براي تحقق اين هدف مهاجرت كنند؛ نبايد فراموش كرد كه آشنا كردن زمانه به گوهر معلومات اسلامي امري بسيار مهم است و مسئوليت بزرگي است كه براي تحقق آن نيازي به بهره‌گيري از سيستم دولتي نيست».

لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش بر لزوم استقلال مساجد نيز تاكيد كرد و يادآورشد: «مساجد نبايد شكل دولتي بگيرد همه بايد كمك كنند نيازهاي مسجد برطرف شود و استقلال مساجد حفظ شود و مساجد جايگاه اين و آن نشوند چرا كه اين مسئله براي آينده اسلام خطرساز خواهد بود».

وي همچنين تاكيد كرد: «شما روحانيون مسئوليت هدايت

” مساجد نبايد شكل دولتي بگيرد همه بايد كمك كنند نيازهاي مسجد برطرف شود و استقلال مساجد حفظ شود. ... “

مردم را برعهده داريد؛ شما مسئول نان و آب مردم نيستيد البته ما هم مي‌دانيم كه به شما مراجعاتي مي‌شود اما شما مسئول هدايت فكري مردم هستيد و به همين دليل بايد براي مردم تشريح شود كه روحانيت مسئول تورم و گراني‌هاي موجود نيست بلكه مجلس و دولت در اين زمينه مسئوليت دارند».

رئيس قوه مقننه ادامه داد: «شما روحانيون مي‌توانيد مشكلات مردم را به مسئولان اجرايي و نمايندگان منتقل كنيد ما هم تاكيد مي‌كنيم روحانيت و مساجد مسئول فراز و فرود و مشكلات مردم نيستند».

وي در پايان سخنان خود بر لزوم تعميق پيوند‌هاي روحانيون با مردم و به وي‍ژه قشر جوان جامعه تاكيد كرد.

در ادامه اين نشست رئيس مجلس شوراي اسلامي به سئوالات تعدادي از روحانيون حاضر پاسخ داد.

لاريجاني در پاسخ به سئوالي درباره آخرين تحولات مربوط به مسئله هسته اي كشورمان، گفت: «در اين زمينه تحول چنداني نداشته ايم؛ چند كشور مقابل ما در اين اواخر قطعنامه بي جاني را صادر كردند كه براي حل مشكلات روحي خود بوده اما از سوي ديگر از نظر سياسي اقدامي بسيار بداخلاقانه بود؛ به هر حال اين مسيري است كه ما بايد با دقت رصد كنيم و با هوشمندي آن را دنبال كنيم اما فعلا با وضعيت ويژه اي روبرو نيستيم».

يكي از روحانيون از لاريجاني آخرين وضعيت مذاكرات ايران با آمريكا را سئوال كرد كه رئيس مجلس در پاسخ گفت: «ما مذاكره اي با آمريكا نداشته ايم كه آخرين

” طرح تحول اقتصادي دولت نكات خوبي دارد اما بررسي هاي اوليه دولت و مجلس نشان مي‌دهد كه حركتي بسيار تورم خيز است. ... “

وضعيت آن را بگويم؛ يك سال پيش آنان تقاضايي كردند كه براي حل بحران عراق مذاكراتي داشته باشيم كه انجام شد؛ پارلمان آمريكا نيز چندي پيش تقاضاي مذاكره با پارلمان ايران را داشت كه هنوز پاسخي به آن نداده ايم».

وي در پاسخ به سئوال يكي ديگر از حاضران درباره طرح تحول اقتصادي و عملكرد دولت نهم در اين زمينه، اظهار داشت: «طرح تحول اقتصادي دولت نكات خوبي دارد اما بررسي هاي اوليه دولت و مجلس نشان مي‌دهد كه حركتي بسيار تورم خيز است و مردم هم نگران تورم هستند از سوي ديگر شكي نيست كه نبايد تورم به مردم تحميل شود هر چند كه پولي هم به آنها داده شود».

لاريجاني افزود: دولت لايحه اوليه اي به صورت غير رسمي به مجلس داده كه اميدواريم به صورت رسمي ارائه شود اما ما نيز تلاش مي كنيم تا نقايص آن مرتفع گشته و اين طرح در اقدامي هماهنگ طرح پيش برود.

به گزارش مهر ، رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره موضوع رسيدگي به وضعيت گراني ها نيز گفت: البته مسئله گراني و تورم بخشي از نتايج كارهايي است كه دولت انجام داده است؛ هر چند كه در اثر اقدامات دولت محترم در جاهايي امكاناتي براي اشتغال فراهم شده اما در برخي اماكن نيز اين اقدامات به افزايش تورم منجر شده است. به هر حال مجلس هر جا كه بتواند به توليد كمك مي كند و آنجا كه اقداماتي تورم زا باشند، در برابر آن مقاومت خواهد كرد.

وي در واكنش به اعتراض يكي از حاضران نسبت به آنچه دخالت مجلس در امور مربوط به دولت مي‌خواند، تاكيد كرد: اقدام مجلس در ورود به مباحثي چون موضوع پذيرش دانشجو به هيچ وجه دخالت در كار دولت نبود و اصلا بي ربط با وظايف مجلس هم نيست. چرا كه مجلس نبايد صرفا وكيل الدوله باشد كه تنها به امضاي طرح‌هاي آن بپردازد؛ نمايندگان بايد وكيل ملت باشند و آنجا كه دولت خطا مي كند به درستي به او اخطار دهند.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن