تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنجال بر سر تغيير قواعد اسكار در رشته مستند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: جنجال بر سر تغيير قواعد اسكار در رشته مستند
بر اساس تغييري كه از امسال در قواعد ايجاد شد، فيلم‌هاي مستند براي نامزد شدن بايد يك هفته در نيويورك اكران شوند.
قواعد جديد آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي براي رشته مستند بلند كه باعث شد فيلم «والس با بشير» امكان رقابت در اسكار 2009 را از دست دهد، با اعتراض فيلمسازان و مديران جشنواره ‌ها مواجه شده است.
به گزارش هاليوود ريپورتر، بر اساس تغييري كه از امسال در قواعد ايجاد شد، فيلم‌هاي مستند براي نامزد شدن بايد يك هفته در نيويورك اكران شوند.
«والس با بشير» كه يك انيميشن-مستند است و نخستين بار در جشنواره فيلم كن به نمايش درآمد و با تحسين منتقدان مواجه شد، به همين دليل امكان رقابت در اسكار 2009 را از دست داد.
هدف آكادمي از تغيير قواعد، ترويج اكران فيلم‌هاي مستند در سالن‌هاي سينما است، اما اين مساله باعث اعتراض و جنجال شده است. يكي از كساني كه به تغيير قواعد اعتراض كرده است، ريچارد پنيا، منتقد و دبير جشنواره نيويورك است.
او مي‌گويد:«من درك نمي‌كنم اين سياست جديد چگونه قرار است به مصلحت عمومي سينما كمك كند».
تا پيش از اين، فيلم ‌هاي مستند اكران عمومي يك هفته‌اي در لس‌آنجلس يا نيويورك الزامي بود، اما آكادمي براي هشتاد و يكمين دوره جوايز اسكار قاعده جديدي تعيين كرد و نمايش در هردو شهر را الزامي كرد.
از آنجا كه 31 آگوست آخرين مهلت اكران است، بسياري از فيلم‌هاي مستند مستقل دچار مشكل مي‌شوند. چون پخش كننده ‌ها معمولا تمايل ندارند تا پيش از نخستين نمايش رسمي فيلم در نيويورك، فيلم خود را براي رسانه‌هاي نيويوركي نشان دهند.
از سوي ديگر چون جشنواره فيلم نيويورك فيلم‌هاي نمايش داده شده در نيمه اول سال در اين شهر را نمي‌پذيرد، مساله پيچيده‌تر شده است. تام پاورز، مدير بخش مستند جشنواره تورنتو مي‌گويد:«هميشه به دست آوردن اكران آگوست مصيبت‌بار بود. اكران نيويورك بدترش هم كرد».
اين در حالي است كه مايكل آپتد، مستنساز برجسته انگليسي و مدير اجرايي كميته مستند آكادمي معتقد است شرط جديد آكادمي براي ساده‌تر كردن قواعد شركت است و تعداد شهرها براي اكران عمومي كمتر شده است.
او مي‌گويد:«جشنواره ‌ها به ما فشار زيادي مي‌آورند تا اين قاعده تغيير كند. اما مهم‌ترين نكته براي من اين است كه از منافع همه فيلم‌ها به درستي حفاظت كنيم».
اكنون فيلمسازان و مديران جشنواره‌ها در حال رايزني هستند تا كميته مستند آكادمي در پايان ماه اكتبر تشكيل جلسه دهد.
پاورز به 75 فيلمساز اشاره مي‌كند كه نامه‌اي را امضا كرده‌اند و يك پيشنهاد به آكادمي ارائه داده‌اند. بر اساس اين پيشنهاد، اكران فيلم‌ها بايد تا پايان آگوست ثبت شود، اما مي‌تواند پس از آن افتق بيفتد.
البته تغيير احتمالي شامل امسال نمي‌شود و «والس با بشير» امكان نامزدي در اسكار 2009 را به هر حال از دست داد.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن