تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغييرات خلقي در دوران بارداري


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: از زماني که متوجه بارداري خود مي شويد، تمام مسايل تغيير مي کند. اين تغييرات شامل تغيير احساسات (درباره خودتان، کودک و آينده) و ارتباطات (ارتباط با همسر، فرزندان ديگر، والدين و دوستان) مي باشد.
به همين دليل، تطابق و سازگاري با اين تغييرات هميشه آسان نيست. اين فصل درمورد برخي از نگراني ها که در دوران بارداري پيش مي آيد، بحث مي کند و راه حل هايي را براي مقابله با آنها پيشنهاد مي کند.
احساسات:

در دوران بارداري، گاهي اوقات احساس خوبي نداريد. در حقيقت اين احساسات در مادر باردار بروز مي کند. ديگران توقع دارند چون شما در انتظار تولد کودکي هستيد؛ هيجان زده يا خوشحال و شاداب باشيد، پس اگر دچار اين احساسات شديد، نگران نشويد.
به طور کلي در اين 9 ماه (مثل 9 ماه ديگر از زندگي) گاهي اوقات بسيار تحريک پذير هستيد و گاهي نگران و مضطرب، بارداري به همان اندازه که مي تواند شما را خوشحال کند به همان اندازه هم شما را دچار استرس مي کند.
تغييرات هورموني ماه هاي اول بارداري سبب احساس خستگي و حالت تهوع مي شود. برخي از زنان به دنبال اين تغييرات، تحريک پذير و عصبي مي شوند، آنها ممکن است خيلي زود به گريه بيفتند و. . . البته دلايل ديگري غير از تغييرات هورموني نيز بر مشکلات عصبي مادر باردار مي افزايد مانند مشکلات مالي و خانوادگي و يا ترس از زايمان.
شما ممکن است نگران باشيد که آيا مي توانيد با مادر شدن سازگاري يابيد يا اينکه آمادگي مادر شدن را داريد؟ برخي از اين احساسات بين شما، همسر و خانواده شما مشترک است.
اگر اين اولين تجربه بچه دار شدن شما باشد ولي اولين فرزند همسرتان نباشد، احساس شما با هم متفاوت است. بنابراين سعي کنيد درمورد اين احساسات با يکديگر صحبت کنيد.
اگر فردي احساس خستگي بکند، دچار سستي و تحريک پذيري مي شود که اين موضوع ارتباط با بارداري ندارد؛ پس اجازه ندهيد بارداري زندگي شما را دچار اختلال کند؛ بنابراين همچنان کارهايي که از انجام آن ها لذت مي بريد، انجام دهيد. گرچه شما به طور طبيعي در دوران بارداري کمي دچار استرس و تحريک پذيري هستيد اما اگر اغلب احساس افسردگي مي کنيد، اين موضوع نگران کننده است. درمورد افسردگي خود و دلايل آن گرچه ناخوشايند باشد با پزشک يا ماماي خود صحبت کنيد و مشکلات و احساسات خود را به طور کامل براي او تشريح کنيد تا او بتواند بهترين توصيه را براي درمان شما بکند.
نگراني درمورد زايمان: نگراني عمده اي که بيشتر زنان باردار دارند، درمورد دردناک بودن زايمان و چگونگي تحمل اين دردها مي باشد.
کلاس هاي قبل از زايمان به شما جهت آمادگي بيشتر و بهتر براي زايمان کمک خواهد کرد؛ پس سعي کنيد در اين کلاس ها شرکت کنيد. اين کلاس ها به طور معمول در 8 جلسه برگزار مي شود که طي آن ضمن آموزش روش هاي مختلف آرام سازي عضلاني و ورزش هاي دوران بارداري و در مجموع درمورد هر آنچه يک مادر باردار بايد بداند اعم از تغذيه تا روش صحيح نشستن و بلند شدن بحث خواهد شد.
درمورد نوع زايمانتان با پزشک يا ماماي خود صحبت کنيد، و از وي بخواهيد تا اطلاعات لازم را در اختيارتان قرار دهد. اگر درمورد مزايا و معايب روش هاي مختلف زايمان پرسشي در ذهن داريد با ايشان درميان بگذاريد. شما جهت بهترين انتخاب، فرصت زيادي داريد. فراموش نکنيد که بهترين و کم خطرترين روش زايمان که هم براي شما و هم براي نوزادتان مفيد است، زايمان طبيعي مي باشد.
نگراني درمورد ناهنجاري نوزاد: برخي موارد، مادر در حين بارداري درمورد سلامت جنين خود ابراز نگراني مي کند. برخي سعي مي کنند با صحبت کردن و برخي با معطوف کردن افکارشان به مسايل ديگر؛ با ترس خود کنار بيايند، بعضي از افراد نيز به ترس و نگراني خود ادامه مي دهند زيرا معتقدند اين مسئله به دليل اشتباهات و گناهان آن ها مي باشد، به هر حال شما مي توانيد خطر بروز ناهنجاري جنين را با اجراي دستورات مباحث قبل کاهش دهيد، اما خطر را نمي توان به طور کامل برطرف نمود. بايد بدانيد بعضي از مسايل قابل پيشگيري نيستند؛ زيرا دلايل آنها ناشناخته و حتي بعضي از آنها خارج از کنترل انسان مي باشد.
مراقبت هاي پيش از بارداري به طور منظم و بررسي دقيق مادر باردار، امکان انجام آزمايشات و بررسي هاي ضروري در اين رابطه را به وجود مي آورد.
گاهي اوقات منشا ترس و نگراني شما تولد نوزادي ناهنجار در بستگانتان مي باشد. اگر اين احساس نگراني در شما غير قابل کنترل مي باشد با پزشک يا ماماي خود مشورت کنيد زيرا آنها مي توانند با دادن اطلاعاتي مفيد در اين زمينه، به شما اطمينان خاطر بدهند و يا با انجام آزمايشاتي بهترين اطلاعات را در اختيارتان قرار دهند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن