تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815961070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خودروي 18 هزار يورويي، 52 ميليون تومان به فروش مي‌رسد؛رانندگي با 407 در خانه پدري پژو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خودروي 18 هزار يورويي، 52 ميليون تومان به فروش مي‌رسد؛رانندگي با 407 در خانه پدري پژو


خيلي عجله نكنيد، اين گزارش تنها نمايي از پژو 407 را به تصوير مي‌كشد كه با 18 هزار يورو استارت مي‌خورد اما در حال حاضر و در ايران حداقل قرار است اين خودرو را به نرخ 52 ميليون تومان به فروش برسانند. البته اين اتفاق تازه‌اي نيست. در واقع مدت زمان زيادي است كه شهروندان ايراني ياد گرفته‌اند كه هر خودرو را تا چند برابر قيمت خريداري كنند و مورد استفاده قرار دهند. اين اما رسم خودروسازي در ايران شده است؛ رسمي‌ كه براي خودروهاي وطني به شكل بدتري اجرا مي‌شود. يعني كمترين كيفيت با بيشترين قيمت به فروش مي‌رسد. به هر حال اگر اتفاقي رخ ندهد و همه‌چيز به خير و خوشي تمام شود مي‌توانيد تا چند وقت ديگر خودروهاي پژو 407 را درخيابان‌هاي تهران ببينيد و پس از آن هم شايد خودروهاي پژو 308.

البته قيمت پژو 407 در اروپا فعلا‌ حدود 18 هزار يورو است و مشخص نيست كه با چه قيمتي به ايران برسد (ظاهرا تا 52 ميليون تومان قيمت خورده است، البته فعلا‌.)! به هر تقدير اگر عجله داريد و نمي‌توانيد منتظر ورود اين خودروها به ايران بمانيد مي‌توانيد سري به آلزاس‌ فرانسه كه آب و هوايي شبيه به شمال خودمان دارد، البته با آرامش و تنوع بيشتر، برويد و رانندگي در خيابان‌هاي آرام اروپا را تجربه كنيد. در اين تست مايك‌ديگريو فوق و دوغان كه البته نامشان را به سختي ترجمه خواهيد كرد برايتان توضيح خواهند داد كه خودروي 407 در بهار امسال در اروپا عرضه شده است و به دليل فرمان‌پذيري و آرامش و ايمني زبانزد است. براي تست كه وارد خودرو شويد اگر آموزش نديده باشيد، در وهله اول دچار سردگمي‌ مي‌شويد و نمي‌دانيد كه هر يك از وسايل داخل خودرو به چه كاري مي‌آيند. دو نفري كه سوارخودرو شده‌اند اگر طبع سرمايي گرمايي متفاوتي داشته باشند، مجبور نيستند سرما و گرما را به خاطر فداكاري ديگري تحمل كنند. مي‌توانيد در صورت تمايل در ابتداي ورود سيم‌كارت خود را داخل موبايل بگذاريد و با استفاده از سيستم ماشين پيام‌هاي كوتاه خود را روي صفحه مانيتور چك كنيد يا تماس بگيريد. زماني كه ماشين را براي خروج از پارك جلو و عقب مي‌كنيد يا در هنگام پارك، نگران برخورد با ماشين‌هاي ديگر نخواهيد بود چرا كه كمك‌پارك‌ها و سنسورهاي جلو و عقب شما را از نزديك شدن به مانع آگاه خواهند كرد.

اگر مشخصات فني خودرو را چك كنيد متوجه مي‌شويد كه سيستم‌‌هاي فرمان‌پذيري خودرو به صورت برقي قابل كنترل است. سيستم شتاب به صورت الكترونيكي، كه ساخت شركت بوسيني است، روي اين خودروها استفاده شده است. موتور 1/6 ليتري ديزل استاندارد يورو 5 را كسب كرده است. در 407 از شنيدن صداي موتور ماشين محروم خواهيد بود چرا كه در 407 به صورت خاص در موتور عايق‌بندي‌اي استفاده‌شده كه صداي موتور را به داخل ماشين منتقل نمي‌كند. از سوي ديگر شيشه‌هاي رنگي چند حالته است كه در روز اجازه نمي‌دهند آفتاب به داخل بتابد و در حالت شب شفاف شوند.

اين خودرو نسبت به جذب ضربه تقويت شده و ستوني به صورت افقي روي درها كار گذاشته شده است كه باعث استحكام بيشتر مي‌شود كه به‌واسطه همين ويژگي‌ها اين خودرو مي‌تواند استاندارد تصادف را كسب كند و اين خودرو توانسته ستاره 5 را كسب كند. اين خودرو همچنين امكان نصب حدود 9 كيسه هوا را دارد و علا‌وه بر ايربگ راننده يك ايربگي هم زير ستون فرمان نصب مي‌شود كه با پرداخت مبلغي مشتري مي‌تواند اين ايربگ را روي ماشين خود داشته باشد. صندلي‌هايي كه درخودرو نصب شده در جهات مختلف و به صورت برقي تنظيم مي‌شود. براي راحتي راننده چند حافظه نيز وجود دارد كه اگر وضع صندلي خودرو تغيير داده شده با دادن كد مي‌توان صندلي را به تنظيم مورد نظر بازگرداند. در اين خودرو فضاي كافي براي پاي سرنشين‌‌هاي جلو و عقب وجود دارد و فضاي صندوق‌عقب خودرو از 206 صندوق‌دار هم ظرفيت بيشتري دارد.

پس از پژو 407 شايد نوبت به پژو 308 برسد و بتوان آن را در ايران نيز ديد. البته قيمت اين خودرو ارزان‌تر از 407 است و شايد اگر ملا‌حظه قيمتي بود اين خودرو مي‌توانست اولويت بيشتري براي ورود به ايران داشته باشد. پژو 308 روي پلا‌تفرم 307 سوار است اما حالت گربه‌اي‌تري را نسبت به 307 دارد و در آن احساس تحرك و پويايي بيشتري نسبت به 307 ملموس است و چراغهاي جلوي اين خودرو برآمدگي دارد. چراغهاي عقب اين خودرو نيز نسبت به خودروهاي قبلي بزرگ‌تراست. البته تطبيق اين خودرو با ايرانيان سخت است چراكه اين خودرو در ايران فروش نرفته است.

در اين ماشين البته نبايد نگران خارج شدن از لا‌ين وسط باشيد زيرا سنسورهايي در اين خودرو نصب شده كه نيرويي را به صندلي شما منتقل كرده و باعث خواهد شد كه شما از لا‌ين وسط خارج نشويد. درحال رانندگي با خودرو شما مي‌توانيد سقف را نيز همزمان ببينيد. در اين خودرو مي‌توانيد درحين رانندگي نيم‌نگاهي هم به آسمان داشته باشيد چراكه فضاي سقف خودرو پاناموريك است و با اين ويژگي فضاي داخل خودرو بيش از 4 متر بزرگ‌تر مي‌شود. در اين خودرو مي‌توانيد بوي خوشي را نيز با 3 عطر امتحان كنيد چراكه محلي براي نصب عطر در اين خودرو به همراه 3 عطر در داشبورد وجود دارد كه مي‌توانيد يكي از آنها را براي نصب انتخاب كنيد سيستم مولتي‌مدياي خودرو كه يك‌ هارد 380 كيگابايتي را در اختيار قرار مي‌دهد براي موقعيت‌يابي نيز مصرف دارد و درصورت به‌وجود آمدن مشكل براي خودرو موقعيت دقيق خودرو مشخص مي‌شود.

يكي از مزيت‌هاي مهم 308 كه شايد اين برتري در آن نسبت به 407 نيز وجود داشته باشد فرمان‌پذيري راحت اين خودرو است. اين حس فرمان‌پذيري به گونه‌اي به راننده منتقل مي‌شود كه گويي خودرو بر جاده كاملا‌ سوار است و رانندگي بيشتر به بازي كامپپيوتري شبيه مي‌شود.

توليد خودروي 308 در سايت سوشو در آوريل 2007 و در سايت ملوس درجولا‌ي 2008 آغاز شده است و همواره توليد اين خودرو رو به رشد بوده است به‌گونه‌اي كه در ژانويه 2008 ، 1960 دستگاه از اين خودروها توليد شده است. عرضه اين خودرو در سپتامبر2007 در اروپا انجام شده و براي عرضه در خارج از اروپا نيز براي 350 هزار دستگاه برنامه‌ريزي شده است كه 40 درصد از اين خودروها بنزيني و 60 درصد ديزلي است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن