تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821158885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آب مي‌خواهد كرمان را ببرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آب مي‌خواهد كرمان را ببرد
جام جم آنلاين: معاون فني سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: بالا آمدن سطح آب‌هاي زيرزميني شهر كرمان در منطقه بافت تاريخي موجب تخريب اين بافت شده و تاكنون اقدام اساسي براي ايجاد شبكه فاضلاب در اين منطقه صورت نگرفته است.


محسن موحدي در گفتگو با مهر اظهار كرد: بالا آمدن سطح آب‌هاي زيرزميني و آلوده بودن اين آب‌ها به مواد قليايي باعث ايجاد صدمات جبران‌ناپذير به آثار باستاني شهر كرمان در اين محدوده شده است.

در بافت قديم شهر كرمان مجموعه‌هاي تاريخي منحصر به فردي از مساجد، آب انبارها، بازار و كاروانسرا و حمام قرار گرفته است و در صورت پايين رفتن سطح آب در اين محدوده تنها مي‌توان به مرمت اين بناها پرداخت.

موحدي افزود: تاكنون جلسات متعددي با مسوولان آب و فاضلاب شهري كرمان درخصوص ايجاد شبكه فاضلاب در اين محدوده تشكيل شده است اما اقدام عملي صورت نگرفته هر چند كه شهرداري با حفر يك چاه عميق، آب‌هاي اين محدوده را به وسيله پمپاژ به نقاط ديگر منتقل مي‌كند ولي اين اقدام به تنهايي جوابگو نيست.

معاون ميراث فرهنگي كرمان گفت: اين آثار منحصر به فرد مي‌تواند باعث جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگري در استان كرمان شود و در صورت تخريب، ضربه بزرگي به تاريخ و فرهنگ استان كرمان وارد مي‌شود.

وي گفت: اين آب‌ها به دليل قليايي بودن در مصالح ساختماني نفوذ مي‌كنند و همين مساله تاكنون در حمام گنجعلي‌خان و آب انبار حاج آقاعلي خسارات فراواني را به دنبال داشته است.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن