تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820873602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم اهواز: مجلس هشتم سعي برحل مشكلات عامه مردم دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده مردم اهواز: مجلس هشتم سعي برحل مشكلات عامه مردم دارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده مردم اهواز تصريح كرد كه آحاد مسلمانان جهان و حكومت‌ها بايد با احساس مسئوليت از اختلافات با تمام اشكال آن و تحت هر عنواني جدا جلوگيري كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا )، شبيب جويجري نماينده مردم اهواز در خانه ملت در نطق امروز خود با استناد به صحيفه سجاديه و دعاي امام سجاد ( ع) در آن ، عيد سعيد فطر را به مسلمانان بويژه ملت ايران تبريك گفت و افزود: مردم كشورمان بويژه خوزستاني‌ها انتظار دارند كه تعطيلات اين عيد بزرگ افزايش داده شود .

وي در ادامه ضمن تبريك هفته نيروري انتظامي از زحمات دكتر حدادعادل در طول رياست مجلس هفتم و همچنين لاريجاني كه اقتدار قانوني قوه مقننه را به نمايش گذارده است، سپاسگذاري كرد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهارداشت: جهان امروز شاهد صف بندي استكبار و صهيونيسم از يك سو و خط مقاومت اصيل از جهاد اسلامي ، حماس، حزب الله گرفته تا سوريه ، عراق و ايران اسلامي از سوي ديگر است .

جويجري تصريح كرد: عمق نگراني استكبار از گسترش روز افزون مقاومت مبتني بر ايمان ديني است كه جنگ 33 روزه و ناكامي در افغانستان و عراق نمونه واضح آن است كه استكبار با فرافكني سعي بر بزرگنمايي در مورد پرونده هسته‌يي دارد .

وي گفت: كشورهاي مسلمان و حكومت‌هاي آنان بدانند كه استكبار با تمام مظاهر آن سعي بر ايجاد اختلاف از سه راه كلي اختلافات مذهبي، اختلافات قومي‌، اختلافات جغرافيايي همچون گذشته و با شيوه‌اي نوين دارد، بنابراين آحاد مسلمانان جهان و حكومت‌ها بايد با احساس مسئوليت از اختلافات با تمام اشكال آن و تحت هر عنواني جدا جلوگيري كنند .

نماينده مردم اهواز در خانه ملت همچنين بيانات مبتني بر عزت و شهامت رييس جمهور در سازمان ملل را به حق و موضع نظام اسلامي دانست و گفت: اين بيانات موجب مباهات وافتخار مسلمانان و ملت ايران شد كه از احمدي نژاد سپاسگذاريم.

وي در ادامه به نام گذاري دهه‌ چهارم انقلاب اسلامي از سوي مقام معظم رهبري به دهه پيشرفت وعدالت اشاره كرد و ياد آور شد : پيشرفت و عدالت مرهون مرحله سوم از فرآيند تحقق اهداف اسلامي است كه معظم له آنرا ايجاد و تشكيل دولت اسلامي ناميدند. در راه پيشرفت و عدالت و ايجاد دولت اسلامي و مبارزه با فقر، فساد و تبعيض ، موانع وضعف‌ها و آفاتي وجود دارد كه مقام معظم رهبري در مقاطع مختلف به آنها اشاره كرده‌اند و همه ما بايد هوشيار باشيم كه در دام آنها نيافتيم.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در ادامه با تاكيد بر اينكه مجلس هشتم با بهره گيري از پيام مقام معظم رهبري و با تدوين اولويت‌ها و استراتژي‌ها سعي خود را برحل مشكلات عامه مردم و تاكيد بر نظارت دقيق و وسيع در چارچوب قانون خواهد كرد، گفت: نمونه آن پيشنهادات مركز پژوهش‌هاي مجلس در اين مورد است.

نماينده مردم اهواز در خانه ملت همچنين خطاب به اصولگرايان مجلس، افزود: قدر نعمت خدمت به مردم را با اتحاد بيش از پيش خود دانسته و در امتحان انتخابات رياست جمهوري دهم و دوري از هر گونه اختلاف سعي خود را جهت مشاركت حداكثري مردم و استمرار راه خدمتگزاري صادقانه و خالصانه هموار كنيد و از رهنمودهاي مدرسين و روحانيت بهره گيريد.

وي با اشاره به مسئله تورم و گراني و عزم جدي و همكاري قواي سه گانه براي كاهش اثرات مرتبط آن به طرح تحول اقتصادي اشاره كرد و اظهار اميدواري كرد :با همكاري كار گروه تحولات اقتصادي دولت و كميسيون ويژه مجلس در نهايت اين طرح به سرانجام مطلوب در جهت حل مشكلات اقتصادي مردم بر سد. جويجري در ادامه مشكلات حوزه انتخابيه خود را برشمرد و گفت: استان خوزستان و شهرستان اهواز با وجود برخورداري از منابع غني، از درجه توسعه يافتگي نامناسبي در شاخص هاي مختلف نسبت به سايراستان‌ها قرار دارد كه از مهمترين آن بيكاري وبي سوادي است بطوريكه در بيكاري رتبه 22 و در بي سوادي رتبه 13 را در بين استان‌هاي كشور داراست.

وي ياد آور شد : متاسفانه با وجود تلاش مديريت عالي استان، متناسب با حجم مشكلات قدم برداشته نمي ‌شود و مي‌توان گفت كه مديريت سليقه‌اي و نه كلان نگر بر استان حاكم است، در حاليكه استان خوزستان به مديريتي كار آمدتر، كلان‌نگر و دور انديش و عدالت محور با روحيه جهادي نياز دارد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از رييس جمهور درخواست كرد تا دستور قاطعي در مورد شبكه اقتصادي غير قانوني معروف به سادات با وجود دستور موكد وي به كميته مربوط ه و به رياست قوه قضاييه در مورد تسريع در تعيين تكليف و نهايي كردن احكام متهمان اين پرونده داده شود .

وي همچنين از رييس سازمان تربيت بدني تقاضا كرد تا در جهت تقويت و توجه بيشتر به ورزش استان خوزستان به ويژه تيم‌هاي فوتبال آن اقدام كند .

وي در ادامه از وزير نيرو نيز درخواست كرد تا براي تنظيم آب كرخه و كارون جهت حل مشكل كشاورزان شهرستان‌هاي جنوبي استان برنامه ريزي كند .

جويجري با تاكيد بر توجه جدي به نهادهاي حمايتي از جمله بهزيستي و كميته امداد امام خميني(ره) براساس حجم بالاي مراجعات و درخواست‌ها، افزود: درخواست توجه به روستاهاي شهرستان اهواز در زمينه‌هاي مختلف را دارم.

وي در پايان با درخواست از وزير راه وترابري براي اتمام پروژه جاده كمربندي اهواز و افزايش پروازها به مقصد اهواز و آبادان و برعكس به مشكلات ديگر اين استان براي عملياتي شدن پروژه بيمارستان امير كبير اهواز و تكميل درمان بستر در برخي شهرهاي آن و ... اشاره كرد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن