تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821138085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك پايگاه صهيونيستي نوشت: مسئول ترور الياس المر مورد حمايت گروه 14 مارس لبنان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك پايگاه صهيونيستي نوشت: مسئول ترور الياس المر مورد حمايت گروه 14 مارس لبنان است
خبرگزاري فارس: پايگاه اطلاعاتي صهيونيستي "فيلكا" نوشت: مسئول ترور "الياس المر"، وزير دفاع لبنان در سال 2005 مورد حمايت گروه 14 مارس وابسته به دولت لبنان است.


به گزارش فارس، پايگاه خبري اطلاعاتي رژيم صهيونيستي "فيلكا" نوشت: "مصطفي الخطيب" كارشناس سرويس امنيتي لبنان از اردوگاه "عين الحلوه" به اتهام ترور "الياس المر"، وزير دفاع لبنان محكوم شد اما با حمايت سرويس‌هاي اطلاعاتي عربي آزاد شده و اكنون در شهرك "برجا" با اسم مستعار ساكن است و با يك زن لبناني ازدواج كرده و داراي خودروي شخصي است و مردم وي را به عنوان يك مقام بلندپايه از شبه‌نظاميان جريان الحريري در اين شهرك مي‌شناسند.
بر اساس اطلاعات اين پايگاه خبري، الخطيب يكي از عناصر سازماني سلفي است كه چندين فقره ترور عليه جنبش فتح و حماس و جبهه مردمي فلسطين در جهت خدمت به سرويس‌هاي جاسوسي عربستان و اردن مرتكب شده و به اتهام مشاركت در تلاش براي ترور "الياس المر"، وزير دفاع لبنان يك سال و نيم در لبنان به زندان افتاده و از سوي ارتش و بازرسان بين‌المللي مورد تحقيق و بازجويي قرار گرفت چون هنگام بازداشت در داخل خودروي خود نقشه منطقه "الرابيه" لبنان را داشته كه روي منزل الياس المر و محل انفجار دو علامت "ايكس" گذاشته بود.
فيلكا نوشت: الخطيب در مدتي كه در زندان به سر مي‌برد در اتاقي كاملا مبلمان شده بوده و بهترين غذاها از رستوران‌هاي مشهور صرف مي‌كرد و حتي گوشي تلفن در اختيار داشت و افسران سعودي به بهانه تحقيق و بازجويي از وي به ديدارش مي‌رفتند و بالاخره عليرغم اينكه پيشتر از آن به مشاركت در اين جنايت اعتراف كرده بود پس از ديدار با سعودي‌ها دخالت خود را در اين انفجار كاملا رد كرده و ادعا كرد كه نقشه را يك ساعت پس از انفجار رسم كرده تا سرويس اطلاعاتي لبنان را گول بزند كه اطلاعاتي از نقشه ترور در دست دارد و در مقابل مبلغي دريافت كند.
الخطيب پس از آن از سوي هيچ طرفي مورد بازجويي قرار نگرفته و پس از گذراندن دوره كوتاه محكوميت خود آزاد شده و ديگر از سوي قاضي بازپرس در قضيه الياس المر مورد بازجويي قرار نگرفته و اكنون نيز كارت "تسهيل ماموريت" از دفتر "وسام الحسن" وابسته به حريري به عنوان نيروي همراه در اختيار دارد.
"سعد الحريري"، رهبر جريان اكثريت پارلمان لبنان متحد "الياس المر" در گروه 14 مارس و وابسته به دولت لبنان است.
در 22 تير ماه سال 1384 اقدام تروريستى با انفجار بمب عليه وزير دفاع لبنان نافرجام ماند. اين سوء قصد، نخستين اقدام عليه مقام‌هاى لبناني طرفدار سوريه در اين كشور بود.
الياس المر، وزير دفاع لبنان از شخصيت هاى سياسي نزديك به سوريه به شمار مى رود. الياس المر، فرزند ميشل المر، وزير دفاع لبنان، شخصيت مسيحى ارتدكسي و همچنين داماد "اميل لحود"، رئيس جمهور سابق لبنان است.
او چند سال سمت وزارت كشور لبنان را بر عهده داشت و در كابينه نجيب ميقاتي، نخست‌وزير وقت اين كشور، نيز سمت وزارت دفاع را برعهده داشت.
انتهاي پيام/.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن