تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805670939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده ولي فقيه در خراسان بر لزوم تحول در حوزه‌هاي علميه تأكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده ولي فقيه در خراسان بر لزوم تحول در حوزه‌هاي علميه تأكيد كرد
خبرگزاري فارس: نماينده ولي‌فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي در ديدار با اساتيد و طلاب حوزه علميه خراسان، بر لزوم تحول در حوزه‌هاي علميه تأكيد كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آستان قدس رضوي، عباس واعظ‌ ‌طبسي در حضور صدها نفر از طلاب حوزه علميه خراسان با اشاره به كلمه «انذار» در قرآن كريم گفت: مهم‌ترين نكته‌اي كه در اين كلمه وجود دارد، ابلاغ همراه با نوعي تهديد است، لذا انذاركننده بايد از نوعي شجاعت، صراحت و جرأت علمي برخوردار باشد و يافته‌هاي علمي خود را به ديگران منتقل كند.
رئيس عالي حوزه‌هاي علميه خراسان تصريح كرد: فقيهي كه مي‌خواهد در فضاي فكري جامعه تحول ايجاد كند، قطعا در اخلاق، فرهنگ، اصول، ارزش‌ها و هنجارها و روابط فردي و اجتماعي داراي حرف است، پس بايد داراي مباني فكري بسيار قوي بوده و قدرت برخورد قاطع و اثرگذار داشته باشد.
وي با بيان اينكه حوزه‌هاي علميه گذشته‌هاي افتخارآميزي داشته و مظهر نوآوري و شكوفايي بوده‌اند، اظهار داشت: حوزه‌، مظهر طرح مسائل اساسي فكري، اعتقادي، فرهنگي و كانون تحقيق و پژوهش است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: من بسيار متأسفم از آن جريان، گروه و عناصر سياسي كه حوزه‌ها را در جايگاه خود نمي‌بينند و بعضا در مقام حذف آن و چهره‌هاي علمي از مديريت‌ها هستند.
وي گفت: موضع‌گيري دنيا در برابر مسئله هسته‌اي ايران به خاطر فرهنگ، تمدن، اخلاق و نظام اسلامي ماست كه مبتني بر پايه‌هاي فكري است و بدون شك در آينده‌اي نزديك، جهان در اختيار و تسخير آن خواهد بود.
وي مهم‌ترين رسالت حوزه‌هاي علميه را ايجاد تحول و بنيان نهادن تفكري نو و متناسب با نياز روز جوامع بشري ذكر كرد و گفت: بايد با حفظ استحكام پايه‌هاي فكري حوزه علميه مسائل فكري، علمي و بحث‌هاي كلامي و فلسفي طلاب به روز باشد.
عضو خبرگان رهبري اظهار داشت: تغيير منابع و ارائه منابع جديد در زمينه فقه و اصول مشكلي ندارد، اما نبايد به محتوا، روش و چارچوبي كه تربيت‌كننده فقهاي بزرگ و نامدار همچون صاحب ‌جواهر و شيخ توسي‌هاست صدمه بزند.
وي افزود: تحول در حوزه علميه بايد هدايت شده باشد و تحت فشار جريان‌هاي سياسي قرار نگيرد و در برابر ژست افرادي كه مدعي نوآوري هستند، منفعل نباشد.
واعظ طبسي، بخشي از مسئوليت طرح تحول حوزه را متوجه مديريت و شوراي اجرايي آن دانست، اما بخش مهم آن را به طلاب نسبت داد كه با انگيزه، عشق، جهاد، كار و مطالعه به انجام خواهد رسيد.
نماينده ولي فقيه در خراسان با مهم دانستن درس خارج اصول در كنار درس خارج فقه گفت: مگر امكان دارد يك طلبه و فقيه در اصول مجتهد نباشد، ولي در فقه به اجتهاد رسيده باشد؟
وي گفت: حوزه بايد بتواند به استناد آيات قرآن كريم و روايات اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و در همان چارچوب به مسائل روز پاسخ دهد.
وي ادامه داد: بنابراين مركز مديريت حوزه علميه خراسان بايد از همه فكرها و تجارب استفاده كند. لازم نيست يك هزار نفر عضو شوراي اجرايي حوزه باشند، بايد استعدادها را بشناسيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اعلام اينكه حوزه‌هاي علميه در ادوار مختلف تاريخي در زمينه مسائل سياسي و اجتماعي داراي نظر بوده و حكومت‌ها را مورد تأييد قرار داده و يا در برابر آنها موضع مي‌گرفته‌اند، گفت: حوزه‌، مركز حفاظت و صيانت از اسلام ناب و سيره و روش خاندان عصمت و طهارت (ع) است و يك حوزه علميه پويا و بيدار هرگز نمي‌تواند فرياد بدعت‌آميز عناصري كه خود را اهل مطالعه مي‌دانند، نشنيده بگيرد، بلكه بايد براي مقابله با اين هجمه‌ها آماده باشد.
وي تصريح كرد: آنچه فضاي حوزه را نوراني مي‌كند، حاكميت عقل، تدبير و تحقيق است، پس تقويت نظام و جهت‌گيري در حمايت از آن از وظايف سنگين حوزه‌هاست.
واعظ طبسي با يادآوري نقش امام خميني (ره) و روحانيت در پيروزي انقلاب گفت: امروز نيز رهبري نظام اسلامي با فقيه، مجتهد و اسلام‌شناسي است كه از ايمان، صداقت، صراحت و اطلاعات به روز و موضعي بسيار منطقي و اصولي در برابر دنيا برخوردار است.
انتهاي پيام/م
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن