تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816815732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضايي در همايش تشكل هاي اساتيد واحدهاي دانشگاهي: حركت ارزنده علمي نظام مرهون دانشگاه آزاد اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رضايي در همايش تشكل هاي اساتيد واحدهاي دانشگاهي: حركت ارزنده علمي نظام مرهون دانشگاه آزاد اسلامي است


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: رئيس دبيرخانه مركزي تشكل هاي اسلامي سياسي دانشگاهيان با بيان اين كه امروز در مقابل مردم و قضاوت تاريخ سربلنديم و بايد اين راه پرافتخار را قدرتمندانه تر از گذشته ادامه دهيم، تصريح كرد: حركت ارزنده علمي نظام مرهون دانشگاه آزاد اسلامي است.

دانشگاه آزاد اسلامي به يك هسته علمي در سطح جهان تبديل شده است
به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" دكتر اميدوار رضايي در همايش تشكل هاي استادان واحدهاي دانشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي تاكيد كرد: عدالت نيازمند ايجاد فرصت هاي برابربراي آحاد جامعه است و نمي توان با تقسيم فقر در جامعه از عدالت سخن گفت.
مشاور سياسي و رئيس دبيرخانه مركزي تشكل هاي اسلامي سياسي دانشگاهيان با بيان اين كه در آستانه ورود به دهه چهارم نظام و دهه سوم دانشگاه آزاد اسلامي ضروري است كه الزامات ورود به اين دو دهه را فراهم سازيم، افزود: «پيشرفت» و «عدالت» به عنوان دو هدف مورد نظر رهبري و دو اصل مورد تأكيد در سند چشم انداز و سياست هاي اجرايي اصل 44 قانون اساسي تنها در سايه نوآوري و شكوفايي محقق خواهد شد.
وي با اشاره به تقارن دهه چهارم انقلاب با دهه سوم فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي، تصريح كرد: بايد عطر شكوفايي كيفيت در دهه سوم در تمام محيط هاي دانشگاهي به مشام برسد تا مردم و دانشجويان را سرمست و با نشاط كند.
رضايي تصريح كرد: دانشگاه آزاد اسلامي كه در بدو تولد مانند ستاره اي كم نور در كرانه هاي دور مشاهده مي شد، امروز با همت مسؤولان و كاركنان فعال و كوشا به مانند خورشيدي در فضاي داخل و خارج نورافشاني مي كند و يقيناً لكه هاي سياه ابر نمي توانند مانع از تابش و درخشش آن شوند.
مشاور سياسي و رئيس دبيرخانه مركزي تشكل هاي اسلامي سياسي دانشگاهيان افزود: همگان مي دانند، راه شكوفايي ايران و نظام اسلامي از توسعه دانش و ايمان مي گذرد و يك جامعه بي سواد و كم سواد در عرصه رقابت امروز دنيا به جايي نمي رسد.
وي با بيان اين كه امروز در مقابل مردم و قضاوت تاريخ سربلنديم و بايد اين راه پرافتخار را قدرتمندانه تر از گذشته ادامه دهيم، تصريح كرد: حركت ارزنده علمي نظام مرهون دانشگاه آزاد اسلامي است.
وي افزود: اين دانشگاه توانست بدون كمك هاي دولتي و تنها با حمايت هاي مردمي، بخشي از حركت علمي را پوشش و آموزش عالي را در سراسر كشور گسترش داده و يك عدالت آموزشي را به ويژه در مناطق محروم و دور افتاده كشور ايجاد كند.
رضايي تصريح كرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامي به يك هسته علمي در سطح جهان تبديل شده تا جايي كه بالغ بر 50 درصد دانشجويان كشور در اين دانشگاه اشتغال به تحصيل دارند و از نظر كيفي در دهه آينده در بخش توسعه علمي، بسياري از دانشگاه هاي دولتي را پشت سر خواهد گذاشت.
رضايي با بيان اين كه اكنون بسياري از فارغ التحصيلان دانشگاه وارد عرصه هاي اقتصادي، صنعتي، فني، علمي و سياسي كشور شده اند و خدمات ارزنده اي را به كشور و جامعه ارائه مي دهند، افزود: در بازديد از تاسيسات فن آوري هسته اي كشور، شاهد حضور فعال فارغ التحصيلان اين دانشگاه هستيم و اين مساله براي نظام آموزش عالي و جامعه فرهيختگان كه توانسته اين چنين متخصصاني را پرورش دهد، موجب سربلندي و عزت كشور است.
وي در ادامه، دانشگاه را محلي براي فراگيري و مرجع اصلي رشد خلقيات و جذابيت ها و نوآوري هاي فرزندان اين مرز و بوم دانست و تاكيد كرد: مسؤوليت ما نيز فراهم آوردن زمينه هاي رشد استعدادهاي همه دانشجويان است.
وي سپس با اشاره به فراهم آوردن بستر و فضاي با نشاط در دانشگاه ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامي با بيش از 310 تشكل اسلامي سياسي (200 تشكل دانشجويي و 110 تشكل اساتيد)، 370 نشريه تشكل هاي سياسي، بالغ بر 164 هزار نفر عضو تشكل هاي دانشجويي و 30 هزار نفر عضو تشكل هاي اساتيدي و داشتن چهار اتحاديه بزرگ تشكل هاي اسلامي، سياسي و بالغ بر 300 هزار نفر عضو دانشجوي بسيجي و همچنين 320 هيأت مذهبي، فضاي فعاليت هاي بازي را فراهم آورده و آينده اميدبخشي را ايجاد كرده است.
رئيس دبيرخانه مركزي تشكل هاي اسلامي سياسي دانشگاهيان با تاكيد بر اينكه در اين برهه، وظايفي را مي توان در سرلوحه كار تشكل ها قرار داد به طور اختصار اين وظايف را شامل: موفقيت و برتري در خصوص مسائل و موضوعات سياسي محل و منطقه، مقاوم سازي لايه هاي دروني دانشگاه، رفع هرگونه سوءتفاهم در حوزه هاي داخلي، فراهم كردن فضاهاي تعامل در زمينه هاي مختلف، بازبيني موضوع هاي مبتلا به و تأثيرگذاري آن ها بر محيط، ايجاد بسترهاي ارزشي در پيشبرد اهداف دانشگاه و نظام، تبيين جايگاه دانشگاه و دانشگاهيان با بهره از تبليغات چهره به چهره، جذب نيروهاي سياسي خوشنام در بدنه تشكل و فعال كردن بخش هاي مختلف دانشگاه در جهت اهداف ترسيم شده دانست.
دكتر رضايي افزود: هم اكنون يك مجموعه وسيع و گسترده با مديريت عالي و با امكانات مردمي به خوبي اداره مي شود در حالي كه در بخش هاي ديگر با امكانات دولتي با مشكلات متعددي مواجه هستند و اين در واقع نشانگر تشويق مديران كشور است كه مي بايد كار مردم را به خودشان واگذار كنند و تأكيد مقام معظم رهبري نسبت به اصل 44 قانون اساسي نيز به خوبي قابل ارائه است.
وي با بيان اين كه مطالب فراواني در خصوص فعاليت هاي تأثيرگذار دانشگاه در ابعاد مختلف قابل طرح است كه نمي توان به تمامي آن ها پرداخت، افزود: البته امروز با توجه به برخي تخريب ها و رقابت هاي منفي، اطلاع رساني و برگزاري همايش ها يك ضرورت است.
وي در پايان به دستاوردهاي ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامي اشاره كرد و گفت: اگر قرار باشد، به موضوعاتي چون: تعداد مراكز تحقيقاتي و مراكز رشد، تعداد عناوين مجلات علمي، تعداد مقالات ارائه شده در سمينارها، تعداد طرح هاي تحقيقاتي، تعداد سمينارهاي برگزار شده، تعداد اختراعات و اكتشاف، تعداد جوايز علمي، تعداد كتاب هاي تاليف شده و ترجمه، تعداد كتابخانه هاي ديجيتالي، تعداد مدال هاي ورزشي در صحنه داخلي و بين المللي اشاره كنيم، كتابي قطور و زمان مطولي را طلب مي كند؛ ضمن اين كه هرچه گفته شود حق مطلب ادا نخواهد شد و صاحبان و مسوولان مربوط در فرصت هاي فراهم شده بدان خواهند پرداخت./د/184/120
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن