تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820850769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چراغ پرنورتر ليگ در اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پيش درآمدي بر هفته پنجم
چراغ پرنورتر ليگ در اصفهان
جام جم آنلاين: گرچه هفته پنجم ليگ برتر روز جمعه با برگزاري 2 مسابقه شروع شد، ولي بيترديد شما با نگارنده همعقيده هستيد كه هم از لحاظ كيفي و هم از لحاظ كمي، اصل بازيهاي هفته پنجم امشب برگزار خواهد شد.



نه اين كه قصد بياحترامي به تيمهاي شاهين بوشهر، ابومسلم، پاس و استقلال اهواز را داشته باشيم، ولي به هر حال 14 تيمي كه امشب به ميدان ميروند، از لحاظ توجه و اقبال عمومي، قدرت تيمي و ستارههايشان در سطحي به مراتب بالاتر قرار دارند.

اگر 2 بازي جمعهشب در تغيير معادلات پايين جدول موثر بود، امشب دفتر جنگ مدعيان قهرماني يك ورق ديگر ميخورد تا ببينيم دست سرنوشت اين بار براي بزرگان چه نوشته است؟ آيا درصدر جدول تغييري حاصل خواهد شد؟ آيا 4 تيم بدون باخت فعلي ميتوانند به روند خود ادامه بدهند؟ آيا سپاهان ميتواند كاستيهاي قبلي را جبران كند و طعم اولين برد بيرون از خانه را بچشد؟ آيا استيلآذين ميتواند به صدر جدول برسد؟ آيا استقلال تنها خانه خالي در ستون گلهاي خورده را به نفع خود حفظ ميكند؟ و آيا... همه اينها پرسشهايي هستند كه براي جذابيت بيشتر ليگ نهم موثرند و براي گرفتن پاسخها چارهاي نيست تا اولين دقايق بامداد فردا صبر كنيم تا مشخص شود چه تغييراتي در جدول ردهبندي صورت خواهد گرفت. هر چه هست به نظر ميرسد گل بازيهاي اين هفته در اصفهان برگزار ميشود، جايي كه ذوبآهن صدرنشين به مصاف پرسپوليس بدون باخت و مدعي ميرود. فعلا چراغ هفته پنجم در فولادشهر پرنورتر از جاهاي ديگر است.
پيكان - تراكتورسازي
شتاب كداميك حفظ ميشود؟ 2 هفته گذشته ايام به كام 2 تيم خودروساز ليگ بوده است. پيكان كه اصلا شروع جالبي نداشت و حتي عجولان، اين تيم را با توجه به نمايش اوليهاش جزو مدعيان سقوط معرفي ميكردند، با 2 پيروزي قابل توجه مقابل ملوان و سايپا، هم خود را تا رده ششم جدول ردهبندي بالا كشيد و هم پيشداوريهاي قبلي را باطل كرد. از طرف ديگر، تراكتورسازي هم دقيقا مثل پيكان، پس از يك باخت و يك مساوي اوليه با 2 پيروزي متوالي براي شاهين و راهآهن و فقط به خاطر تفاضل گل كمتر در همسايگي پيكان در رده هفتم جدول ايستاده و نبرد 2 تيم ميتواند حداقل يكي از آنها را به جمع مدعيان بالاي جدولي اضافه كند. در بعد تجربه مسلما، هم حميد درخشان بر فراز كمالوند برتري دارد و هم پيكانيها در ليگ برتر وضعيت بهتري نسبت به تراكتورسازي دارند، اما طبق اصل جذابيت فوتبال و غيرقابل پيشبيني بودن نتايج آن نميتوان حتي با ميزباني پيكان هم نسبت به برتري قاطع يكي بر ديگري اظهار نظر كرد، چون در صورتي كه تراكتورسازي بتواند نمايشهاي خانگي خود را بيرون از خانه تكرار كند، شايد حتي كسب يك امتياز خانگي هم براي پيكان كار مهمي تلقي شود.
فولاد - سپاهان
شيشه عمر لوكا نتايج فولاد طي 4 هفته برگزار شده ليگ نهم و كسب تنها 2 امتياز از اين تعداد مسابقه باعث شده جايگاه لوكا بوناچيچ كروات كه با سلام و صلوات جايگزين مجيد جلالي موفق در ليگ هشتم شده بود، حسابي ضعيف شود و طبق اخبار رسيده از اردوي فولاديها شايد شام آخر لوكا همين مصاف با سپاهان باشد كه ويژگيهاي متفاوت و حساسيتهاي مختلفي ميتواند داشته باشد. از يك طرف خود سپاهان با توجه به يارگيري استثنايي و پرهزينهاش نتايج جالبي نگرفته و بايد خيلي زودتر خود را جمع و جور كند، حضور اميرقلعهنويي روي نيمكت سپاهان هم ميتواند براي جماعت استقلالي كه در اهواز كم نيستند جالب باشد و بالاخره خود بوناچيچ در مصاف با سپاهان هم بهنوعي با خاطرات خود تباني ميكند چون سپاهان با هدايت همين مربي توانست تا فينال ليگ قهرمانان آسيا صعود كند و حالا شيشه عمر لوكا روي نيمكت فولاد در دست سپاهانيهاست و بايد ديد آيا تيمي كه بخش عمدهاي از نفراتش با همين پيراهن زردرنگ شاگرد لوكا بودهاند، غزل خداحافظي استاد قديمي خود را ميسرايد؟
استقلال - سايپا
جانواريو، درمان درد آبيها؟ بدون تعارف، استقلال خوب بازي نميكند. آنها تا به حال امتيازات لازم براي يك قهرمان را كسب كردهاند و با پيروزي خانگي و مساوي بيرون از خانه صاحب 8 امتياز شدهاند تا معدل 2 امتياز از هر بازي را بر جاي بگذارند، اما همين تيم نتيجهگرا كه با بسته نگه داشتن دروازهاش بين تمام 18 تيم ديگر شاخص و انگشتنماست، از بابت بيلان تهاجمي با زدن تنها 2 گل بدترين تيم ليگ نهم است! و اين مورد براي تيمي كه سرشناسترين مهاجمان و گرانقيمتترين خط حمله اين دوره را دارد چيزي جز يك فاجعه قلمداد نميشود. در نقطه مقابل، سايپا پس از 2 پيروزي متوالي، هفته گذشته به پيكان در خانهاش باخت تا تعداد بردها و باختهايش مساوي شود. حاجي مايلي از آخرين رويارويياش با استقلال بابت فحاشي شديد تماشاگران اين تيم خاطرات خوبي ندارد، ولي نيك ميداند كسي كه عامل و تحريككننده تماشاگران بود ديگر در اين تيم حضور ندارد و او ميتواند تمام تمركز خود را روي برنامهها و تاكتيك تيمياش بگذارد. حالا بايد ديد آيا بازگشت جانواريو كه در تمرينهاي اخير نشانههاي بهبود مصدوميت و بيمارياش كاملا آشكار است، ميتواند استقلال را از بنبست تاكتيكي فعلياش برهاند يا...؟
راهآهن - استيل آذين
جادوگر و ديگر هيچ بظاهر براي تيمي كه اولين بار فضاي ليگ برتر را حس كرده و هواي آن را استنشاق ميكند كسب 3 پيروزي در 4 مسابقه اوليه يك نتيجه رويايي است، ولي براي استيلآذين كه در فصل نقل و انتقالات توفان به پا كرده و فوجي از نامداران فوتبال ايراني را جذب كرده است، فعلا يك روند معمولي طي شده است. درعينحال 9 امتيازي كه تا به حال اين تيم كسب كرده بدون شك مرهون درخشش فوقالعاده علي كريمي است، چون جادوگر شماره 8 استيل آذين تا به اينجاي كار با زدن 5 گل و ارسال 3 پاس گل به تنهايي آمارش از بسياري از تيمهاي ليگ بهتر است. اما نبايد فراموش كنيم كه طي 4 بازي گذشته استيل آذين نشان داده بشدت به كريمي وابسته است و اگر ارني براندتس هلندي بتواند مثل منصور ابراهيمزاده تدبيري براي مهار او بينديشد، شايد معادله اين مسابقه به نفع راهآهن حل شود.
هرچه هست، راهآهن با 3 باخت متوالي طي هفتههاي گذشته اوضاع نامناسبي پيدا كرده و احتمالا بايد يكي پيدا شود تا به براندتس توضيح دهد كه محمدحسن انصاريفرد، مديرعامل راهآهن خيلي هم مقابل نتايج ضعيف تيمش در مورد سرمربيان خود صبور نيست.
صباي قم - مس كرمان
سلام مظلومي به خاستگاهش هرچند پرويز مظلومي سابقه بسيار زيادي نزديك به 4 دهه در فوتبال ايران دارد، ولي بيترديد صبا باتري كه حال به صباي قم تغييرنام داده، براي پرويز مظلومي معني و مفهوم متفاوتي دارد.
او موفق شد اولين قهرماني دوران سرمربيگري خود را در اولين حضور صباباتري در ليگ دسته اول به دست آورد و در ليگ چهارم اولين تجربه سرمربيگري يك تيم از شروع ليگ برتر را پشت سر بگذارد. تجربهاي كه گرچه ظاهرا براي مظلومي سرانجام خوشي نداشت ولي پلهاي براي موفقيتهاي بعدي او شد. حالا مظلومي در نقش سرمربي مس در حالي رودرروي تيم سابقش قرار ميگيرد كه هفته گذشته نوار ناكاميهايش بالاخره پاره شد و برد نوبرانه ليگ نهم را مقابل پاس همدان كسب كرد. البته مس گام به جاي بدي گذاشته، چرا كه صباي قم هم مثل سپاهان تا اينجاي كار يك شير خانگي بوده و 6 امتيازش حاصل دو برد مقابل تراكتورسازي و ابومسلم در ورزشگاه يادگار امام قم است، در حالي كه دو بازي بيرون از خانه را مقابل استيل آذين و پرسپوليس با شكست پشت سر گذاشته است. حال بايد ديد جنگ دو تيم پرمهره كه هيچ كدام فعلا شرايط جالبي ندارند، در شطرنج افكار ضيايي و مظلومي به چه سرانجامي ميرسد.
مقاومت سپاسي - ملوان انزلي
احمدزاده در مسلخ داوود روئينتن اميدواريم چشممان شور نباشد، ولي داوود مهابادي با مقاومت سپاسي تا به حال حيرتانگيزترين تيم ليگ نهم بوده است. با رفتن شاغلام خيليها انتظار داشتند زردپوشان شيرازي به حال و روز بدتري نسبت به گذشته بيفتند ولي قضيه برعكس شده و بهرغم قرعه سختي كه در شروع كار نصيب ياران مقاومت شده بود، اين تيم با دو پيروزي مقابل پيكان و سپاهان دو تساوي برابر استقلال و فولاد ضمن حفظ خود در بالاي جدول ردهبندي، يكي از 4 تيمي است كه ستون مربوط به باختهاي خود را خالي نگه داشته است. حالا همين تيم با مهابادي كه گويا امسال روئينتن شده در ورزشگاه حافظيه پذيراي قوي سپيدخزر است. ملوان كه بهزعم مديرعاملش هيچ مورد و اتفاق غيرمعمول برايش رخ نداده و تمام نتايجش جزو طبيعت فوتبال بوده، پس از شكست سنگين مقابل پيكان، هفته گذشته در خانه خود بازي سزاوارانهاي مقابل استقلال به نمايش گذاشت كه بهزعم بسياري از كارشناسان حقش بيش از يك امتياز بود، حالا اين تيم كه به وضوح نسبت به قبل پرمهرهتر شده، قصد دارد خود را از رده دوازدهم بالاتر بكشد تا در روزهاي آينده ليگ كاسه چه كنم، چه كنم به دست نگيرد. ولي آيا مقابل مقاومت شكستناپذير ميتواند به اين مهم دست پيدا كند؟
ذوبآهن - پرسپوليس
حريف سخت براي وفا به وعده كرانچار زلاتكو كرانچار از همان شروع ليگ نهم وعده داده بود تيم واقعي پرسپوليس از هفته پنجم به بعد مشاهده خواهد شد و حالا هم كه به قول خودش به اهداف از پيش تعيين شده در تورنمنت امارات و بازي دوستانه با النصر دست يافته است، همه منتظرند تا وعده كرانچار درباره پرسپوليس حقيقي مسجل شود. البته حتما شما نيز با ما هم عقيده هستيد كه تيم خطرناكي پيشروي قرمزهاي پايتخت قرار دارد، چون ذوبآهن كه قهرماني ليگ هشتم را فقط با تفاضل گل كمتر به استقلال واگذار كرد، با حفظ تركيب فصل گذشته در حال حاضر هماهنگترين و سرحالترين تيم ليگ نهم است كه به لطف همين مورد در صدر جدول ردهبندي حضور دارد. از طرف ديگر هم پرسپوليس در سالهاي اخير خاطره خوشي از سفر به فولاد شهر و بازي با ذوبآهن نداشته و ممكن است حتي در اين مسابقه ستون خالي مربوط به باختهايش هم پر شود. شايد عمده نگراني كرانچار خط حمله سرعتي و تيغدار ذوبآهن باشد كه در مواقع حملات پرسپوليس ميتوانند خط دفاع نامطمئن اين تيم را با دردسرهاي عمدهاي مواجه كنند، ولي ابراهيمزاده هم نبايد فراموش كند كه قرمزهاي ميهمان هم با استفاده از زارعي و برازيليا وضعيت مشابهي در خط حمله دارند و ميتوانند ذوبآهن را دچار مشكل كنند ولي از بابت هماهنگي در خط مياني و قبل از شروع مسابقه كفه ترازو به نفع تيم ميزبان سنگين است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن