تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821152836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با رد ادعاي قاهره گروگان مصري: ربايندگان مسلح ناگهان ما را آزاد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با رد ادعاي قاهره گروگان مصري: ربايندگان مسلح ناگهان ما را آزاد كردند
خبرگزاري فارس: حادثه ربوده شدن 11 جهانگرد و هشت مصري در جنوب اين كشور در حالي ديروز پس از گذشت 10 روز پايان يافت كه عليرغم ادعاي دولت قاهره مبني بر عمليات نظامي گسترده جهت آزادي افراد ربوده شده، يكي از گروگان‌هاي مصري تاكيد كرد هيچ درگيري صورت نگرفته و ربايندگان ناگهاني آنها را آزاد كردند.


به گزارش فارس، "عبدالرحيم رجب سعيد"، يكي از گروگان‌هاي مصري كه ديروز همراه با 11 جهانگرد خارجي و هفت هموطن خود از چنگ ربايندگان در صحراي جنوب مصر آزاد شدند، در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط درباره جزئيات حادثه اظهار داشت: عمليات گروگان‌گيري روز جمعه هفته گذشته در منطقه "وادي صوره" در داخل خاك جنوب مصر، 250 كيلومتري مرز سودان به وقوع پيوست.
وي افزود: با چهار خودرو تويوتا مدل 2008 در صحرايي بي‌‌آب و علف در حركت به سمت مكان آبادي بوديم تا شب را در آنجا بگذرانيم.
رجب سعيد گفت: در اين حال چهار خودرو تويوتاي كابين‌دار به سمت ما آمدند و ما را از چهار جهت محاصره كرده و از آنها قريب به 35 نفر آفريقايي در حالي كه سلاح‌هاي سبك و سنگين با خود حمل مي‌كردند بيرون آمده و در كابين دو خودروي آنها دو توپخانه بود.
اين گروگان آْزاد شده مصري ادامه داد: دو خودروي ديگر ربايندگان نيز پر از مهمات و تجهيزات نظامي بود و هنگامي كه آنها به سمت ما هجوم آوردند همه آنچه كه با خود داشتيم از جمله وسايل ارتباطي و گوشي‌هاي همراه را از ما گرفتند و همه امكانات سفرمان از جمله آب و آذوقه و لباس را برداشتند و در داخل يكي از چهار خودروي خودمان انداختند و همه ما را در داخل دو خودروي ديگر جا دادند در حالي كه مصري‌ها را از خارجي‌ها جدا كردند و نزديك به 70 كيلومتر به سمت جنوب حركت كردند و سه روز را در منطقه‌اي كوهستاني گذرانديم.
وي اظهار داشت: ربايندگان ظرف اين مدت با تماس‌هايي كه بين مدير آژانس جهانگردي با همسر آلماني‌اش در قاهره برقرار مي‌كردند به دنبال گرفتن باج بودند در حالي كه در اضطراب و نگراني شديد به سر مي‌بردند ما را در دورترين نقاط مرزي مصر به اين سمت و آن سمت مي‌‌بردند و حتي دو روز را در خاك سودان سپري كرديم و حتي يك روز را هم در خاك كشور چاد بوديم.
وي گفت: حوالي ساعت 8 دو شب پيش ، ربايندگان خيلي ناگهاني و غيرمنتظره به ما گفتند با يك خودرو اينجا را ترك كنيد و سه خودروي ديگر ما را برداشتند و مقدار بسيار ناچيزي آذوقه و آب برايمان گذاشتند و حتي سوخت بنزين خودرو براي ما كه در 300 كيلومتري داخل خاك چاد بوديم كافي نبود اما به راه افتاديم و صبح خيلي زود به مرز مصر رسيديم در حالي كه نيروهاي مصري به استقبالمان آمدند.
رجب سعيد تاكيد كرد: ربايندگان هيچ حمله‌ يا تعرضي به آنها نكرده و تنها اجازه نمي‌دادند كه از فاصله 5 متري محلي كه تجمع كرده بوديم دور شويم و تهديد مي‌كردند اگر دست از پا خطا كنيم بيش از 10 خودروي شبيه خودروي خودشان و مجهز به تسليحات به آنها اضافه مي‌شود.
وي درباره اخبار حاكي از درگيري بين نيروهاي سوداني يا مصري با ربايندگان گفت: هيچ درگيري رخ نداد.
اين گروگان آزاد شده درباره مليت ربايندگان گفت: آنها آفريقايي بودند اما معلوم نبود از كدام كشورند، سوداني، مصري يا اهل چاد باشند اما به زبان عجيب غريبي صحبت مي‌كردند فرانسوي، عربي، انگليسي را با هم درآميخته بودند اما يكي از آنها گفت كه اهل چاد است اما راست و دروغش معلوم نبود.
وي گفت: ما هشت مصري( چهار راننده، سه راهنما و يك افسر مرزي ) و 11جهانگرد (سه مرد و سه زن از آلمان و دو مرد و سه زن از ايتاليا) بوديم.
اين در حالي است كه يك مقام امنيتي مصر گفت: شماري از افراد اطلاعاتي و نيروهاي ارتس و پليس مصر كه شمار آنها به 150 تن مي‌رسيد در عمليات آزادي گروگان‌ها شركت داشتند و شماري از ارتش سودان و اطلاعات اين كشور نيز در اين زمينه كمك كردند.
يك مسئول ديگر امنيتي مصر نيز اظهار داشت: 30 سرباز و نيروي ويژه مصري با دو بالگرد به محل اختفاي جهانگردان هجوم بردند و نيمي از گروگان‌گيران را كشتند وافراد ربوده شده آزاد شدند.
انتهاي پيام/.
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن