تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806584385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شش نكته درباره پوست


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: شش نكته درباره پوست
آيا تصور مي‌كنيد كه شكلات باعث بروز جوش مي‌شود؟ آيا براي زودتر التيام يافتن يك زخم آنرا مي‌پوشانيد تا خشك شود؟ اگر اينطور است، آماده باشيد تا با خواندن مطالب دكتر دبرا واتنبرگ غافلگير شويد. اينها مطالبي هستند كه شايد از پزشك خود نشنيده باشيد اما نكاتي بسيار مهم هستند:

شكلات موجب بروز اكنه نمي‌شود

تحقيقاتي كه درباره رابطه غذا و جوش صورت انجام گرفته‌اند، چندان زياد نيستند. مردم تصور مي‌كنند كه غذاهاي چرب مانند شكلات، پيتزا و سرخ‌كردني‌ها به طريقي در منافذ پوست رسوب كرده و روغن آنها درون پوست جمع مي‌شود.

در حقيقت، جوش‌هاي صورت يا اكنه، به دليل پرشدن منافذ پوست از سول‌هاي پوست و باكتري ايجاد مي‌شوند.

تحقيقات جديد نشان داده است كه شايد ارتباطي ميان شير و محصولات لبني ديگر با بروز اكنه وجود داشته باشد. چنين تصور مي‌شود كه مولكول‌هاي بيواكتيو و هورمون‌هاي موجود در اين مواد، غدد ايجاد كننده اكنه را تحريك مي‌كنند.

توصيه براي افراد مستعد به اكنه، مصرف محدود ـ نه حذف ـ محصولات لبني است.

استفاده از مواد ضد تعرق در شب، اثر آن را افزايش مي‌دهد

افراد بسياري هستند كه از بي تاثير بودن يا كم تاثير بودن مواد ضد تعرق يا به عبارت آشناتر دئودورانت‌ها شكايت مي‌كنند. يك روش زيركانه براي افزايش تاثير دئودورانت، استفاده از آن در شب، روي پوست خشك و درست قبل از رفتن به رختخواب است. شما مي‌توانيد صبح باز هم مقداري از آن را مصرف كنيد.

البته افرادي كه بيش از حد عرق مي‌كنند، بد نيست با پزشك متخصص پوست مشورت كنند و شايد به تزريق بتاكس نياز داشته باشند. تزريق بتاكس در زير بغل و نواحي پر تعرق، موجب مي‌شود كه از شش تا نه ماه در اين نواحي تعريق انجام نشود البته اين مورد تنها براي افرادي كه بيش از حد عرق مي‌كنند و تنها طبق نظر پزشك توصيه مي‌شود.

خال‌هاي صاف

افراد معمولاً زماني براي خال به پزشك مراجعه مي‌كنند كه خال برجسته شود، اما بنا به دلايل نامعلوم، عموم مردم توجه چنداني به خال‌ها و ضايعات پوستي صاف و مسطح نشان نمي‌دهند.

البته مسطح بودن تنها نشانه سرطاني بودن ضايعه پوستي نيست، خال‌ها يا نقاط رنگيني كه نامتقارن ـ غيرقرينه ـ بوده، داراي محيطي ناهموار يا رنگ غير طبيعي باشند و قطر آنها از 5 ميليمتر بيشتر باشد، حتما بايد جدي گرفته شده و به پزشك نشان داده شوند.

طرز استفاده از دارو

افراد بسياري داروي پوست و ضد اكنه را چه توسط پزشك تجويز شده باشد يا از داروهاي آزاد باشد تنها بر روي جوش‌ها ميمالند و باقي صورت را فراموش مي‌كنند، در حالي كه بسياري از داروها براي جلوگيري از بروز جوش بيشتر نيز طراحي شده‌اند و كار آنها تنها برطرف كردن اكنه‌هاي موجود نيست. اين داروها در از بين بردن باكتري‌هاي مولد اكنه بسيار موثرند و بايد در كل صورت استفاده شوند.

التيام زخم هاي بسته

همه ما روي زخم را بلافاصله پس از ايجاد شدن با چسب يا نوار زخم بندي مي‌پوشانيم، اما پس از يكي دو روز، چسب را بر‌مي‌داريم تا زخم خشك شود و زودتر التيام يابد. در واقع، تحقيقات نشان داده اند كه درمان يافتن زخم در محيط مرطوب سريعتر اتفاق مي افتد. به اين ترتيب، قرار دادن مقداري پماد آنتي بيوتيك مانند جنتامايسين روي زخم و پوشاندن آن با چسب زخم تا زمان درمان كامل، بسيار نتيجه بخش‌تر خواهد بود.

ويتامين E مانع التيام يافتن زخم مي‌شود

اين نكته كاملا بر خلاف تصور عمومي است. ويتامين E يك آنتي اكسيدان است و به جلوگيري از بروز آسيب‌هاي ناشي از اكسيده شدن سلول‌هاي پوست كمك مي‌كند، اما تا كنون هيچ مدركي از قدرت شفا بخش آن براي زخم ديده نشده است. واقعيت اين است كه بنابر تحقيقات انجام شده، اين ويتامين روند التيام زخم را كند مي‌كند، اما ژل‌هاي سيليكون در اين زمينه مي‌توانند مفيد باشند.




 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن