تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820987587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قطبي: بعد از شهرآورد، قول قهرماني مي‌دهم


واضح آرشیو وب فارسی:الف: قطبي: بعد از شهرآورد، قول قهرماني مي‌دهم
سرمربي پرسپوليس در گفت‌و‌گويي تفصيلي با همشهري فضاي دربي را متفاوت از همه بازي‌هاي ديگر دانست اما تاكيد كرد ستاره‌هاي او از اين بازي بزرگ هراسي نخواهند داشت.

* قطبي، نسبت به فصل گذشته كاملاً دگرگون شده، ‌اين مسئله را قبول داريد؟

من فكر مي‌كنم اصول افشين قطبي عوض نشده و هيچ‌وقت عوض نمي‌شود اما هر كسي تغييراتي مي‌كند و سعي دارد پيشرفت كند. سعي مي‌كند از تجربيات خودش استفاده كند و روش بهتري را انتخاب كند. من هم مي‌خواهم رفتار و عملكرد بهتري داشته باشم اما تغييري نكرده‌ام. افشين عوض نشده، آنطور كه در موردش داستان مي‌نويسند.

* شما جدي‌تر از فصل گذشته به نظر مي‌رسيد و از رسانه‌ها فاصله بيشتري گرفته‌ايد.

من هميشه كار خودم را به شكل جدي انجام مي‌دهم. فصل گذشته خيلي زياد با روزنامه‌ها صحبت مي‌كردم. اين فصل تصميم گرفتم مصاحبه‌ها را به صورت دسته‌جمعي انجام بدهم تا وقت كمتري را از دست بدهم. فكر مي‌كنم در اين فصل بايد وقت بيشتري براي پرسپوليس بگذارم و به فكر تيم باشم.

* شما فصل گذشته شرايطي را مدنظر داشتيد كه فراهم نبود و به همين خاطر از پرسپوليس رفتيد اما يكباره با تغييرات مديريتي اين باشگاه تصميم به بازگشت گرفتيد.

من واقعاً احساس مي‌كردم چيزهايي كه لازم داريم وجود ندارد اما وقتي رفتم با مسائل تازه‌اي مواجه شدم. اولاً شاهد برخورد مردم بودم كه از من مي‌خواستند به پرسپوليس برگردم. از طرفي صحبت‌هايي كه با مسئولان باشگاه داشتيم اميدواركننده بود. احساس كرديم بازيكنان مورد نظرم را مي‌توانيم جذب كنيم و يك تيم كامل بسازيم. حضور پيرواني و عابدزاده اتفاق مثبتي بود. از سويي آقاي علي‌آبادي تماس گرفتند و من با توجه به اين شرايط احساس كردم مي‌شود كار خوب و بزرگي در پرسپوليس انجام داد.

* گفته مي‌شود هدايتي عامل بازگشت شما بود و هنوز هم تنها با ايشان در ارتباط هستيد.

وقتي مذاكرات شروع شد من با خود آقاي مصطفوي صحبت كردم. بعد از آن آقاي هدايتي به عنوان نماينده باشگاه آمدند دبي و ما رو در رو مذاكره كرديم. حالا و با گذشت اين مدت هم، من با همه مسئولان باشگاه در تماس هستم و ارتباط دارم.

* در مجموع وضعيت پرسپوليس را نسبت به فصل گذشته چطور مي‌بينيد؟

مقايسه اين دو تيم خيلي سخت است. نمي‌شود گفت كدام يك بهتر است اما فكر مي‌كنم كار من ساده‌تر شده. از طرفي امكانات ما كمي ‌بهتر است. زمين تمرين مناسب، ‌رختكن خوب و امكانات ديگر در كنار يك مجموعه متحد و منسجم. كادر فني و بازيكنان نيز همه با هم متحد هستند. اين مسائل طبيعتاً شرايط را بهتر مي‌كند. از نظر فني هم فكر مي‌كنم اين تيم در بازي‌هاي گذشته بهتر از فصل قبل بازي كرده و نمايش بهتري داشته است.

* اگر شرايط پرسپوليس را بهتر از فصل قبل مي‌دانيد، چرا اين بار قول قهرماني نداديد؟

من فكر مي‌كنم اين خيلي جالب نيست كه هر سال كار خودم را با قول قهرماني شروع كنم. شرايط و فضاي فصل گذشته متفاوت بود. سال گذشته من مي‌خواستم گردن خودم را مقابل همه بگذارم و با اين قول به پيش برويم اما امسال شرايط سخت‌تر است چون تكرار قهرماني هميشه سخت‌تر از اولين قهرماني است. اين بار بايد بيشتر به پيش برويم. شايد بعد از دربي قول قهرماني بدهم. شايد هم روز آخر چنين قولي به هواداران‌مان بدهم.

* استقلال و سپاهان از فرم مطلوب خودشان دور هستند. اين شرايط كار شما را براي قهرماني آسان‌تر نمي‌كند؟

من فكر مي‌كنم اين تفكر موجود در فوتبال ايران درست نيست. نبايد تا اين حد زود قضاوت كرد. از طرفي بايد بگويم در هفته‌هاي گذشته بازي‌هاي ما بسيار سخت‌تر از هفته‌هاي ابتدايي فصل گذشته بوده است. پيام تيم قعر جدول است اما مقابل ما بهترين بازي را انجام داد و فشار زيادي وارد كرد. وقتي آخرين تيم جدول تا اين حد خوب و منظم بازي مي‌كند مشخص است كه ليگ آساني نداريم و شرايط براي همه تيم‌ها سخت است.

* فصل گذشته پرسپوليس شرايط بهتري نسبت به استقلال داشت و از شما انتظار مي‌رفت دربي را فتح كنيد اما نتوانستيد. فكر مي‌كنيد اين نتيجه خوبي براي شما بود؟

من فكر مي‌كنم قهرماني ليگ مهمتر از پيروزي در دربي است. هميشه بايد اينطور باشد اما در ايران تفكر ديگري براي هواداران اين بازي وجود دارد. اين بازي سعي خودمان را كرديم و من فكر مي‌كنم در هر دو بازي بهتر از حريف بوديم. شانس‌هاي زيادي را از دست داديم. در بازي برگشت هم دو پنالتي مسلم پرسپوليس را نگرفتند كه مي‌توانست نتيجه بازي را به نفع ما تغيير بدهد. يك خطا روي نيكبخت و يك خطا هم روي كعبي كه هر دو قطعاً پنالتي بود.

* مربيان تهاجمي‌هميشه شانس بيشتري براي پيروزي در اين مسابقه دارند اما شما يك مربي شجاع و تهاجمي ‌نيستيد.

من فكر مي‌كنم ما فصل گذشته در بازي رفت قبل از اينكه گل بخوريم اصلا شجاع نبوديم اما بعد از آن چيزي براي از دست دادن، باقي نمانده بود و به سمت دروازه حريف حمله كرديم. من هميشه دوست دارم بازيكنان شجاعي در زمين داشته باشم و تيمم فقط به فكر برد باشد. شجاع بودن به اين معني نيست كه اصلا احتياط نداشته باشيم و از دروازه خودمان دفاع نكنيم اما بايد به اندازه كافي جرأت داشته باشيم.

* شما فكر مي‌كنيد به اندازه كافي شجاع هستيد؟

من وقتي دفعه اول بعد از سال‌هاي زياد براي كار كردن به ايران آمدم و هدايت پرسپوليس را قبول كردم، نشان دادم آدم شجاعي هستم. وقتي براي دومين بار حاضر به اين كار شدم فكر مي‌كنم لغت شجاع برايم كافي نيست و بايد دنبال كلمه ديگري بگرديد. قطبي ثابت كرده به اندازه كافي شجاع است. آمدن دوباره من به ايران با چالش‌ها و مشكلات زيادي همراه بود اما من به همين چالش‌ها عشق داشتم و به همين خاطر گفتم Crazy‌ بودم كه آمدم. اين Crazy يعني عاشق و من واقعاً به همين خاطر دوباره آمدم.

* قلعه نويي در دربي شهرت زيادي دارد. تقابل با استقلال قلعه‌نويي متفاوت از دربي‌هاي فصل گذشته خواهد بود.

من واقعا اينطور فكر نمي‌كنم چون به نظر من اين بازي من و امير نيست. اين بازي پرسپوليس و استقلال است. ما هم نقش خودمان را داريم و بايد روي نيمكت كارمان را درست انجام بدهيم. براي من واقعاً تفاوتي ندارد كه چه كسي تيم مقابل را هدايت مي‌كند.

* بعضي‌ها مي‌گويند اين بازي با ديگر مسابقات هيچ تفاوتي ندارد.

بازي دربي فضاي متفاوتي دارد و براي همه خيلي مهم است. نمي‌شود گفت اين مسابقه مثل بازي‌هاي ديگر است چون واقعاً اينطور نيست. من فكر مي‌كنم بچه‌هايي كه در كوچه‌ها فوتبال بازي مي‌كنند همين رؤيا را در سر دارند. در ذهن خودشان روزي را مي‌بينند كه براي اين بازي انتخاب شده‌اند و شانس حضور در اين ميدان بزرگ را دارند. اين براي من و همه بازيكنان يك افتخار بزرگ است كه مي‌توانيم در دربي حضور داشته باشيم. از اينكه چنين شانسي به دست آورده‌ام احساس غرور مي‌كنم و مطمئن هستم هيچ لحظه‌اي را در طول اين مسابقه از دست نمي‌دهم.

* اين دربي را چطور پيش‌بيني مي‌كنيد؟

در اين هفت هفته پرسپوليس بهتر از استقلال بوده اما اين بازي هميشه شرايط متفاوتي دارد. كيفيت تيم‌ها و جايي كه در جدول داريم تأثيري ندارد و تعيين‌كننده نيست. فضاي اين بازي شكل ديگري خواهد داشت. نمي‌شود چيزي را پيش‌بيني كرد. من فكر مي‌كنم بازي سخت و نزديكي خواهد بود. استقلال هم انگيزه زيادي دارد. آنها فكر مي‌كنند با موفقيت در اين مسابقه همه مشكلات گذشته را فراموش مي‌كنند.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن