تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821168783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعداد گرسنگان جهان امسال به بيش از يك ميليارد نفر خواهد رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سازمان خوار بار ملل متحد فائو طي گزارشي اعلام كرد ، تعداد گرسنگان جهان طي سال ۲۰۰۹ به ركورد جديدي خواهد رسيد و از مرز يك ميليارد و ۲۰ ميليون نفر خواهد گذشت .
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از سایت اینترنتی فائو ، افزايش چشمگير تعداد گرسنگان جهان به علت كاهش توليد محصولات كشاورزي و مواد غذايي نيست بلكه علت اصلي آن بحران اقتصادي و مالي است كه موجب كاهش شديد درآمد و رشد بيكاري در سطح كشورهاي مختلف شده است .
اين مساله موجب كاهش دسترسي فقرا به مواد غذايي و محصولات كشاورزي شده است .
بحران اقتصادي و مالي به همراه افزايش شديد قيمت مواد غذايي در بسياري از كشورها موجب شده تا ۱۰۰ ميليون نفر در سراسر جهان طي سال گذشته با فقر و گرسنگي روبرو شوند .
بحران گرسنگي خاموش بيش از يك ششم جمعيت جهان را در معرض تهديد جدي قرار داده است و اين مساله امنيت و صلح جهاني را تهديد مي كند .
علي رغم افزايش توليد و مصرف محصولات كشاورزي در كشورهاي در حال توسعه ، عدم امنيت غذايي و گرسنگي مشكلات زيادي را براي كشورهاي فقير ايجاد كرده است.
همچنین رئیس سازمان خوار و بار ملل متحد فائو اعلام کرد: علیرغم کاهش قیمت مواد غذایی ، تعداد گرسنگان جهان به شدت در حال افزایش است .
“ژاک دیوف” تصریح کرد: به زودی تعداد گرسنگان جهان از مرز یک میلیارد نفر فراتر خواهد رفت . بحران مالی و اقتصادی جهان موجب افزایش ۱۰۴ میلیون نفری تعداد گرسنگان جهان در سال ۲۰۰۹ خواهد شد .
وی افزود : گرچه قیمت مواد غذایی کاهش پیدا کرده و روند صعودی قیمتها متوقف شده ولی قیمتها همچنان بالاتر از میانگین ده سال اخیر است .
کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت مواد غذایی مهم و اساسی در کشورهای در حال توسعه هیچ گونه کاهشی نداشته است .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن