تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814947576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوضاع خراب تر از ديروز است ؛ حق پخش تلويزيوني؛ شايد وقتي ديگر!


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: اوضاع خراب تر از ديروز است ؛ حق پخش تلويزيوني؛ شايد وقتي ديگر!
با ورود نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا به تهران، موج وسيع نگراني از بابت سرنوشت نمايندگان فوتبال ايران در ليگ قهرمانان

آسيا در محافل ورزشي بويژه باشگاههاي ذي نفع به راه افتاد و اتفاقات گسترده اي در كنار اين موج به وقوع پيوست تا جريان عدم حق پخش تلويزيوني از يك ماجراي ورزشي به بحث سياسي روز در آيد.
ماجرا از مصاحبه مطبوعاتي محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام استارت خورد، او كه خود را در برابر خبرنگاران سياسي مي ديد، زماني كه پرسشي درباره فوتبال و صدا و سيما مطرح شد، با مكث و تأمل گفت: هنوز از سوي دولت يا سازمان صدا و سيما تقاضايي به طور جدي براي رسيدگي به اين موضوع به مجمع ارائه نشده است. اگر تقاضايي در اين خصوص به دست ما برسد، مطمئناً آن را در جلسه علني مجمع مطرح خواهيم كرد تا اعضا در خصوص آن اظهار نظر كنند. از متن سخنان وي پيدا بود كه جذابيت و مقبوليت فوتبال مي تواند بسياري از مسؤولان غيرمسؤول در اين پرونده را هم به حضور در متن كار بكشاند تا در كنار حضور تبليغاتي هم نصيب آنها شود.
قبل از رضايي افراد ديگري نظير ايرواني و نجف نژاد، يحيي زاده، اميدوار رضايي و برخي چهره هاي سياسي ديگر هم تلاش كردند تا به نوعي خود را وارد اين پرونده كنند تا شايد از اين رهگذر نامي از آنها هم در محافل ورزشي برده شود، اما واقعيت اينجا بود كه هيچ كسي حواسش به اين موضوع نيست كه زمان به ضرر فوتبال ايران در حال گذر است و فوتبال ايران يكبار ديگر در آستانه بحراني به نام حذف قرار گرفته است و تنها عواملي كه به دنبال برطرف كردن اين معضل بودند، اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال بودند؛ چون آنها يقين داشتند دست اندركاران كنفدراسيون فوتبال آسيا با احدي شوخي ندارند و به راحتي آب خوردن روي نام نمايندگان ايران قلم قرمز خواهند كشيد.
از اين رو جلسات متعدد تا قبل از ورود نمايندگان AFCدر فدراسيون برپا شد كه مهمترين جلسه، جلسه هيأت رئيسه در اتاق كفاشيان بود.
در اين جلسه اعضا به اتفاق نظر رسيدند كه در هر شرايطي اجازه ورود دوربينهاي تلويزيوني را به ورزشگاهها در هفته نهم ندهند تا رسانه ملي مجبور شود براي اعطاي حق پخش و رقم 6 ميلياردي از خود تحركي نشان دهد.
عزيزا... محمدي، رئيس سازمان ليگ برتر فدراسيون فوتبال در اين خصوص مي گويد: ما كه نمي دانيم آقايان نامه يا پيشنهاد خود را به كجا فرستاده اند. اگر به دنبال واقعيت هستيد خوب است بدانيد كه تا امروز ما به آنها پيشنهاد داده ايم، اما آنها اصلاً به ما توجهي نداشتند كه بخواهند جواب ما را بدهند حالا نمي دانم چگونه مدعي مي شوند به ما پيشنهاد دادند. قرار است فردا تصميم نهايي خود را در اين ارتباط اخذ كنيم، مطمئناً در اين جلسه تمام جوانب را در نظر خواهيم گرفت تا فوتبال آسيبي نبيند.
عزيزا... محمدي در ادامه، به پيشنهاد فدراسيون فوتبال به صدا و سيما اشاره مي كند و توضيح مي دهد: ما براي اينكه كمكي به رسانه ملي كرده باشيم، در متن نامه هاي خود به آنها پيشنهاد داديم كه براي آنكه شما بتوانيد براي مقامات بالا دليل قانع كننده اي براي اجراي اين طرح بيان كنيد، حاضريم تبليغات دور زمينهاي ورزشي را هم به شما واگذار كنيم تا اين كار انجام شود، اما آقايان اين موضوع را هم قبول نكردند و دوست دارند همه چيز به طور رايگان در اختيارشان قرار گيرد.
رئيس سازمان ليگ برتر در پايان اظهاراتش مي گويد: اصلاً تعجب نكنيد كه روز بازي استقلال و پرسپوليس، فدراسيون فوتبال به هيچ دوربيني اجازه ورود ندهد، آنها كار را به جايي رسانده اند كه كم كم خودمان هم شك كرده ايم كه شايد ما بايد به آنها حق پخش بدهيم، نه آنها به ما!
اين اظهار نظر تند و تيز محمدي با صحبتهاي علي كفاشيان وجهه رسمي به خود گرفت تا دست اندركاران رسانه ملي به خود بيايند و براي فرار از بحران، جلسه اضطراري شوراي سياستگذاري ورزش سيما را به رياست پورمحمدي پشت درهاي بسته برگزار كنند.
هر چند قرار بود از اين جلسه خبري بيرون نيايد، اما برخي منابع از پاسخ قاطع صدا و سيما در برنامه نود امشب خبر دادند كه گويا اين اتفاق قراراست با تدبير خاص پورمحمدي به اجرا درآيد.
زماني كه اين خبر به گوش دست اندركاران فدراسيون رسيد، آنها يكي پس از ديگري كلمات آتشين خود را به زبان آوردند تا جنگ بيشتر از هر زماني بين دو طرف درگير در ماجرا بالا بگيرد.
علي كفاشيان با غير واقعي خواندن بيانيه صدا و سيما مديران رسانه ملي را به فرافكني تهديد كرد تا مهدي محمد نبي در پي او حرفهايي تندتري را به زبان بياورد.
دبير كل فدراسيون درباره اقدامات صدا و سيما، اعلام كرد: در جلسه امروز با سوزوكي و كاتو ما فقط مي توانيم مدارك مربوط به تجاري شدن باشگاهها را ارائه دهيم و در باقي موارد فعلاً كاري نكرده ايم. چون اگر غير از اين عمل كنيم در حذف نمايندگان فوتبال ايران در ليگ قهرمانان تعجيل كرده ايم.
محمد نبي، در ادامه توضيح داد: ساعت 14 امروز (ديروز) جلسه فدراسيون را با حضور علي كفاشيان، عزيز محمدي، مهدي تاج و عظيم زاده برگزار مي كنيم تا مدارك فدراسيون را براي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا ارائه دهيم، اما از دو موردي كه بايد انجام مي شد ما تنها توانستيم باشگاهها را به مؤسسات تجاري تبديل كنيم، اما درباره حق پخش تلويزيوني بايد بگويم با وجود نامه اي كه به صورت مكتوب براي مهندس علي آبادي ارسال كرديم تا راهكار عملي حل مشكل را به ما ارائه دهند، اما تا اين لحظه هيچ پاسخي دريافت نكرديم.
دبير كل فدراسيون فوتبال با انتقاد از حرفهاي برخي دست اندركاران رسانه ملي در خصوص پرداخت حق پخش تلويزيوني اعلام كرد: چطور مي شود كه در تمام دنيا حق كپي رايت محفوظ است و در رسانه ملي اين حق بايد رعايت شود، اما زماني كه پاي فوتبال به ميان مي آيد دوستان حرف را از منظر ديگري بيان مي كنند. به عقيده من حرفهاي اخير دست اندركاران رسانه ملي تنها جريان سازي براي پرداخت نكردن حق فوتبال است و بس!
نبي در پايان مي گويد: امروز و فردا نمايندگان AFC مدارك مورد نياز خود را جمع آوري مي كنند تا به مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا در مالزي ببرند، ما تلاش مي كنيم تا به نوعي از آنها زمان بگيريم تا قرارداد حق پخش را با تأخير به دست آنها برسانيم، اما اين موضوع دليل نمي شود كه كنفدراسيون فوتبال آسيا متعهد شود كه نمايندگان ايران از ليگ قهرمانان آسيا حذف نشوند.
پس از اين سخنان منتشر شده خبري در محافل ورزشي جو عجيبي عليه صدا و سيما به وجود آورد كه دست اندركاران باشگاههاي ذي نفع براي دفاع از حق خود دست به قلم شدند تا مانع از وقوع چنين خبري شوند.
اصل خبر به اين شكل بود: «بنا به اعلام يك مقام رسمي در فدراسيون فوتبال اگر تا فردا قرارداد حق پخش تلويزيوني به رو يت نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا نرسد و آنها اين موضوع را در فرمهاي مخصوص ايران به ثبت نرسانند، قطعاً حضور نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا منتفي خواهد شد و تنها تيم فوتبال پرسپوليس مي تواند به عنوان نماينده ايران در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا شركت كند و تيمهاي استقلال، سپاهان و صبا باتري از ليگ قهرمانان آسيا حذف مي شوند و در ليگ كاپ آسيا كه مربوط به تيمهاي درجه دوم آسيا هستند به ميدان مي روند.
اوضاع بشدت دچار به هم ريختگي شده بود و هيچ كسي نمي دانست براي خروج از اين بحران چه حركتي انجام دهد، در اين بين موج شايعات بيداد مي كرد، اما با اعلام يك خبر تأييد شده مبني بر اينكه شايد فردا رئيس جمهور دستور رفع اين مشكل را بدهد، همه چيز به حالت سكون در آمد تا فرا رسيدن پايان وقت اداري امروز!
اهالي فوتبال اميدوارند امروز يك خبر خوش بشنوند تا مجبور نباشند دوباره حذف استقلال، سپاهان و صبا را از آسيا تحمل كنند.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن