تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820958605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با فارس پيشنهاد شد؛ وزارت ارشاد بايد صندوق حمايت بين‌المللي از سينماي ايران را ايجاد كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفتگو با فارس پيشنهاد شد؛ وزارت ارشاد بايد صندوق حمايت بين‌المللي از سينماي ايران را ايجاد كند
خبرگزاري فارس: «محمد اطبايي» با اشاره به درست بودن انتخاب «آواز گنجشك‌ها» براي حضور در مراسم اسكار گفت: به اعتقاد من وزارت ارشاد با ايجاد يك صندوق بين‌المللي حمايت از سينماي ايران، بايد از حضور سينماي ايران در جشنواره‌هاي جهاني حمايت كند.


«محمد اطبايي» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، با اشاره به اين كه آيا «آواز گنجشك‌ها» مي‌تواند در پانزدهمين حضور سينماي ايران در اين مراسم بزرگ افتخارآفريني كند يا خير؟، گفت: البته من برخلاف ديگران عدم انتخاب فيلم‌هاي ايراني را در مراسم اسكار به عنوان بهترين فيلم خارجي تجربه‌اي تلخ قلمداد نمي‌كنم، چرا كه اسكار يك رقابت جهاني است و طبيعي است كه در اين رقابت هميشه نمي‌توان موفق بود، اما باتوجه به شرايطي كه در حال حاضر «آواز گنجشك‌ها» دارد مي‌توان به موفقيت اين فيلم خوشبين بود.
اين منتقد سينمايي ادامه داد: به نظر من هيأت انتخاب فيلم‌هاي ايراني براي ارائه به آكادمي اسكار با در نظر گرفتن فاكتورهاي مناسبي «آواز گنجشك‌ها» را به مراسم اسكار معرفي كرد كه مي‌توان در وجه اول، به نام شناخته‌ شده مجيد مجيدي براي هيأت داوران فيلم خارجي اسكار اشاره كرد.
اين كارشناس امور بين‌الملل سينماي ايران افزود: قطعا نام شناخته شده مجيد مجيدي در آمريكاي شمالي و به ويژه در ميان هيأت انتخاب فيلم‌هاي خارجي اسكار و حضور سه دوره قبلي مجيدي مي‌تواند معيار مناسب و مثبتي براي جلب نظر اعضاي هيأت داوران نسبت به «آواز گنجشك‌ها» باشد.
اطبايي تصريح كرد: در درجه دوم موفقيت بين‌المللي اين فيلم است كه پس از نمايش موفقيت آميز در جشنواره برلين، همچنان موفقيت‌هاي اين فيلم تداوم داشته است و همين موضوع باعث افزايش احتمال موفقيت اين فيلم در رقابت‌‌هاي اسكار خواهد شد.
اين منتقد سينمايي در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: مزيت بسيار ممتازي كه «آواز گنجشك‌ها» دارد، حضور شركت فورتوسيمو به عنوان پخش‌كننده بين المللي فيلم است كه در جهان، نام بسيار شناخته‌اي شده است و همين نكته تمايز، مي‌تواند به ديده شدن جهاني «آواز گنجشك‌ها» كمك كند در حالي كه ساير فيلم‌ها از چنين ويژگي برخوردار نبوده و يك پخش‌كننده متمايز بين‌المللي مي‌تواند در جلب‌نظر اعضاي هيأت انتخاب فيلم‌هاي خارجي اسكار جالب توجه باشد، به دليل اين كه اين افراد از بازنشستگان سينماي آمريكا هستند و طبيعتا با نمايش گسترده اين فيلم و موضوع «آواز گنجشك‌ها»، مي‌توانند با اين فيلم ارتباط برقرار كنند.
اطبايي ادامه داد: متأسفانه در گذشته فيلم‌هايي كه از ايران به اسكار معرفي مي‌شدند به دليل اينكه پخش كننده خارجي نداشتند از سوي تهيه كنندگان با اين انتظار مواجه بودند كه فارابي و مجموعه سينماي ايران بايد در بحث نمايش بين‌المللي فيلم‌ها كمك كند اما ويژگي ممتاز «آواز گنجشك‌ها» اين است كه با توجه به نام شناخته شده فورتوسيمو مي‌تواند در كشورهاي جهان ديده شود.
اين منتقد سينمايي همچنين با اشاره به شرايط كلي سينماي ايران در خارج از كشور گفت: يك بحث، بحث اقتصادي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و بحث ديگر بحث كيفيتي سينماها است.
وي تصريح كرد: در بحث اقتصادي مي‌توان گفت اين سينما در بعد برون‌مرزي كاملا وابسته به حمايت‌هاي داخلي است ما بايد اندازه موفقيت را بسنجيم و ببينيم كه چه توقعي از حضور فيلم‌هاي هنري‌مان در جشنواره‌هاي خارجي داريم.
وي افزود: قرار نيست يك فيلم ايراني در كل كشورهاي دنيا فروش كند و يا در پنج هزار سينماي آمريكا بر روي پرده برود كه نه تنها يك فيلم ايراني بلكه براي تمامي فيلم‌هاي خارجي زبان، تصور چنين شرايطي سخت است چرا كه بازار فيلم دنيا به گونه اي تعريف شده است كه فيلم‌هاي غيرانگليسي زبان بازار كوچكي دارند و از درصد كمي در بازار سينماي آمريكا برخوردار هستند، بنابراين براي موفقيت در اكران خارجي بايد ظرفيت اقتصادي سينماي ايران تأمين شود.
وي ادامه داد:‌ اما در مورد جشنواره‌ها وضعيت متفاوت است و سينماي ايران نياز به حمايت از سوي سازمان‌هاي دولتي و به خصوص وزارت ارشاد دارد و به اعتقاد من وزارت ارشاد با ايجاد يك صندوق بين‌المللي حمايت از سينماي ايران، بايد از حضور بين المللي سينماي ايران در جشنواره‌ها حمايت كند چرا كه ساير مراكز دولتي از فيلم‌هاي توليدي خودشان براي حضور در جشنواره‌ها حمايت مي‌كنند كه اين موضوع باعث كوچك‌تر شدن بخش خصوصي خواهد شد و من آرزو دارم كه اين صندوق هرچه زودتر ايجادشود.
اطبايي در ادامه تصريح كرد: به هر حال در چند سال اخير حضور بين‌المللي سينماي ايران در جشنواره‌ها كم‌تر شده است، از سوي ديگر از بين كشورهاي آسيايي كشورهاي كره و چين يا خوب دارند عمل مي‌كنند، در حالي كه سينماي ما در اين بخش تنها مانده است و همين چند پخش كننده داخلي پرچم سينماي ايران را نگه داشته‌اند.
وي در خاتمه اظهار داشت: دريك كلام اگر بخواهيم وضعيت بيروني سينماي ايران را بسنجيم، بايد گفت حمايت وجود ندارد و حتما اين حمايت بايد باشد ضمن اينكه كيفيت فيلم‌هاي ايراني بايد بالا برود.
انتهاي پيام/ا
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن