تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير رفاه: به فردي كه درآمد و هزينه زندگيش يكي نيست، فقير نمي گويم


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: وزير رفاه: به فردي كه درآمد و هزينه زندگيش يكي نيست، فقير نمي گويم
وزير رفاه و تأمين اجتماعي در مورد آمار منتشر شده بانك مركزي مبني بر وجود 14 ميليون ايراني زير خط فقر، گفت: آمارهايي كه در كشور اعلام مي شود، بر اساس برداشتهاي مقطعي و محدود آدمهاست.
دكتر عبدالرضا مصري در گفتگو با ايسنا، افزود: تاكنون هيچ كدام از آمارهاي ارائه شده، بر اساس اطلاعات بانك نبوده تا اگر خواستند اسامي هزار نفر را ارائه كنند، بتوانند اين كار را انجام دهند.
وي در پاسخ به اين كه بنابراين آقاي وزير، آمار ارائه شده را تأييد نمي كند، تأكيد كرد: نه! همه اينها تأييد شده است. آماري كه بانك مركزي ارائه مي كند، بر اساس برداشتهايي كه خودش دارد، درست است.
مصري در پاسخ به اين كه دستگاه هايي كه شما خط فقر را به آنها اعلام كرده ايد، چه اقداماتي براي كاهش خط فقر انجام داده اند، اذعان كرد: شاخصهايي همچون رشد 239 درصدي در حقوق بازنشستگان و غيره را كه مي گوييم بر چه اساس است؟ اين كه مي گوييم، حداقل حقوق بازنشستگان كمتر از 200 هزار تومان نباشد را كه روي هوا نمي گويم! چرا نمي گويم، 270 هزار تومان؟
وزير رفاه معتقد است: جمعيتي در مرز دهك اول و دوم قرار دارند كه نبايد باشند كه در اين راستا، تمهيدات و برنامه ريزيهاي لازم انجام مي شود، لذا نيازي نيست، عزت مردم را خراب كنيم و مرتباً كرامت آنها را زير سؤال ببريم.
مصري تأكيد كرد: مسؤوليت نداريم، عزتها را بشكنيم و حق نداريم، مهر فقر را بر پيشاني كسي بزنيم. خدا هم ما را نمي بخشد، اگر جامعه اي را نشاندار كنيم و بگوييم تو «فقيري». آن فرد زندگي و بچه دارد! نمي دانم، چرا بعضيها اصرار دارند با كرامت و عزت انسانها بازي كنند؟
وي ادامه داد: مسؤوليت داريم، در جايي كه احساس كنيم، درآمد فردي با هزينه زندگيش يكي نيست و من به او فقر نمي گويم، زيرا هزينه زندگي بعضيها پايين است، كمك كنيم. پس اين فرد، فردي باقناعت است. ارزش قناعت در دين ما بيشتر از ميلياردها ثروت است، بنابراين پايين بودن هزينه زندگي اينها حرمت دارد.وزير رفاه با اشاره به اين كه پس اين فقر، فقر نيست، بلكه اراده افراد بر نوعي زندگي است، تصريح كرد: اگر اراده فرد بر پايين بودن هزينه هاي زندگيش باشد، نبايد مهر بر پيشاني اش زد كه فقير است و اگر يك فردي با هزار رقم كلاهبرداري درآمد آنچناني كسب كرد، يك مهر قشنگ بر پيشاني اش بزنيم كه تو ثروتمندي و شخصيت داري؛ نه! معيارهاي ما اين نيست.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن