تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد در نشست بين اديان در نيويورك: بايد با صداي بلند بيزاري خود را از وضع موجود جهان اعلام كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: احمدي‌نژاد در نشست بين اديان در نيويورك: بايد با صداي بلند بيزاري خود را از وضع موجود جهان اعلام كنيم
خبرگزاري فارس: احمدي‌نژاد در نشست بين اديان در نيويورك تصريح كرد: دفاع از عدالت و حقوق انسانها فقط با نصيحت ممكن نيست و بايد دست در دست يكديگر و متحد، در برابر زورگويان بايستيم و با صداي بلند بيزاري خود را از وضع موجود جهان اعلام كنيم.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور پيش از ترك نيورك در آخرين برنامه خود در جمع شمار بسياري از رهبران مسيحي، مسلمان و يهودي آمريكا در سخنراني با عنوان «دين و نقش آن در برقراري صلح و عدالت»اظهار داشت:ريشه نا امني و جنگ در جهان امروز به خودخواهي‌ها، توسعه طلبي‌ها و كنار گذاشتن دين از عرصه سياست جامعه باز مي‌گردد. اگر كسي به رژيم صهيونيستي كوچكترين اعتراضي بكند، بلافاصله متهم به تروريسم مي‌شود، ‌اما در حنجره و بيان اين افراد و حاميان اين افراد كوچكترين كلامي از مظلوميت فلسطين وجود ندارد.
وي با بيان اينكه اينها بدان خاطر است كه دين از عرصه جامعه كنار گذاشته شده است، خطاب به رهبران ديني شركت كننده در اين نشست افزود: بياييد دست به دست هم بدهيم و با كمك هم براي عدالت كه وظيفه دين و دينداران است، تلاش كنيم و در عين حال مسئوليت‌ها و فشارهاي آن را هم تحمل كنيم.
رئيس جمهور افزود: اشتراكات اديان زياد است و دين يك حقيقت واحد است، نه چند حقيقت. همه پيامبران الهي فريادگر يك حقيقت بودند، اما متناسب با ظرفيت‌هاي زمان و مكان خود اين حقيقت را بيان مي‌كردند.
احمدي‌نژاد گفت: خداوند متعال براي هدايت بشر چند دين وضع نكرده است و به مرور و به نسبت تكامل بشر، دين عرضه شده است.
وي تصريح كرد: يكتاپرستي اساس دين است و بدون آن عدالت، صلح، آرامش و امنيت مفهومي نخواهند داشت. پايه ظلم ناشي از شرك است و دوري از يكتاپرستي ريشه همه ظلم و فسادهايي است كه در جامعه امروزي اتفاق مي‌افتد.
رئيس جمهور با بيان اينكه خدا و يكتاپرستي، انسان، جهان باقي، تكليف بشر و انتظار براي ظهور موعود و برپايي جامعه سعادتمند از مشتركات اديان الهي است، اظهار داشت: خداوند با ظلم و تجاوز مخالف است و از بندگان خود هم همين را خواسته است.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه اديان الهي سه نقش معين دارند، خاطرنشان كرد: نقش معرفتي و شناساندن خدا، نقش اخلاقي و تربيت انسانها در جهت رشد و كمال و نقش تشريعي يعني قانونگذاري براي اداره جامعه از اين نقش‌هاست.
وي افزود: همه اديان به دنبال برپايي زندگي سعادتمند براي بشر در روي كره زمين هستند. اما متاسفانه در طول تاريخ و امروز شاهديم كه در برابر جاري شدن تعليمات اديان در زندگي بشر و تحقق اهداف دين الهي همواره موانع سنگيني وجود داشته است.
رئيس جمهور با اشاره به ايستادگي زورمداران، خودخواهان و برتري جويان در طول تاريخ در برابر انبياء، دينداري و اجراي عدالت، خاطرنشان كرد: آنها به انحاء مختلف تلاش كرده‌اند تا در مرحله نخست دين و ارزش‌هاي ديني را از عرصه زندگي بشر كنار بگذارند و رهبران ديني را گوشه نشين كنند.
احمدي‌نژاد به اثرات چنين فرايندي بر زندگي بشر اشاره كرد و اظهار داشت: وجود تبعيض نژادي، تحقير ملت‌ها به خاطر رنگ، نژاد، مذهب و تروريسم نتيجه چنين فرايندي است كه هيچكدام آنها هم تناسبي با تعليمات ديني ندارند.
وي افزود: تحميل سياست‌هاي اقتصادي قدرت‌هاي بزرگ، فقر و تنگدستي را بر بخش مهمي از جامعه بشري حاكم كرده و همه نگران اين وضع هستند.
رئيس جمهور گفت: امروز بخش مهمي از ثروت ملت‌ها صرف خريد و ساخت سلاح مي شود و طبق گزارش يك نهاد آمريكايي سالانه حدود هزار و 200 ميليارد دلار در جهان صرف ساخت تسليحات مي شود كه سهم آمريكا از اين رقم 620 ميليارد دلار است و ثمره اين هزينه نظامي، توسعه ناامني و جنگ است.
احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه ده‌ها هزار كلاهك هسته‌اي براي چيست؟، اضافه كرد: آيا قرار است اين كلاهك‌ها به عنوان نان شب بين فقرا تقسيم شود و آيا قرار است بهداشت را به فقرا هديه كند و يا بناست در خدمت مهرباني قرار گيرد و يا اينكه براي كشتن انسان‌هاست؟.
وي با اشاره به وضعيت كنوني عراق، افغانستان و فلسطين افزود: در عراق بيش از يك ميليون نفر كشته شده‌ا‌ند. در افغانستان و فلسطين هم وضع همينطور است. موضوع فلسطين چيزي نيست كه با شوخي‌هاي سياسي و شعارهاي توخالي بخواهيم آن را از ذهن جامعه بشري محو كرده و يا مسئوليت‌هاي خود را در قبال آن ناديده بگيريم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه 60 سال است كه بيش از پنج ميليون انسان بيگناه آواره هستند و در اردوگاه‌ها از حداقل امكانات برخوردار نيستند، خاطرنشان كرد: چرا مدعيان صلح و دمكراسي و حقوق بشر و حاكمان امروز نتوانسته‌اند تاكنون مساله فلسطين را حل كنند.
احمدي‌نژاد افزود: 60 سال است كه سايه تهديد بر سر خاورميانه سنگيني مي‌كند و به محض اين كه با رفتار اسرائيل مخالفت مي‌شود، او را به ضديت با يهود متهم مي كنند در حالي كه قوم يهود حسابش با صهيونيست ها جدا است. صهونيست يك حزب است و ربطي به يهوديت و يهوديان ندارد. شما ديديد كه در همين روزهاي اخير صهيونيست‌ها دعوت به يك تظاهرات كرده بودند كه يهودي ها به آن جواب ندادند و اين در حالي است كه 2 ميليون يهودي در نيويورك زندگي مي‌كند. بزرگترين ظلم به قوم يهود اين است كه جنايات صهيونيست‌ها را به اين قوم ربط داد. ما نبايد بپذيريم يك قوم را به جنگ افروزي، اشغالگري، تجاوز و كشتار كودكان و زنان متهم كنند و ما مخالف اين ظلم هستيم.
وي تصريح كرد: در جهان شبكه‌هاي با نفوذ سياسي و اقتصادي در پشت پرده طراحي مي‌كنند تا استقلال سياسي، اقتصادي و فرهنگي ملت ها را مخدوش كنند. بسياري از سياستمداران رسانه‌ها را به اسارت گرفته‌اند و نظام‌هاي سياسي بين‌المللي را زير فشار قرار داده‌اند و به همين دليل است كه نهادهاي بين المللي قادر به حل مشكلات عراق و فلسطين و افغانستان نيستند.
رييس جمهوري اظهارداشت: چطور مي شود كه در سازمان ملل و چند كشور براي خود حق ويژه وتو قايل باشند و با سوء استفاده از اين حق تجاوز و كشتار كنند و وقتي ملت‌ها مي‌خواهند به شوراي امنيت پناه ببرند بايد به خود متجاوز شكايت كنند و متجاوز با حق وتو هم طرف دعوا، هم دادستان و هم قاضي و هم مجري حكم باشد. آيا اين با روح دين و هدف پيامبران سازگاري دارد و آيا رهبران ديني اين را تاييد مي كنند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه آيا چپاولگري، اشغالگري، تهديد انسانها و تاراج ثروتها مورد تاييد است، افزود: مردم وضع موجود را تاييد نمي‌كنند و به دنبال پناهگاه و راه جديدي هستند و طبيعي است كه اديان الهي و مكاتب ديني بهترين، مطمئن ترين و سالم ترين پناه مردم هستند و رهبران ديني مسئوليت سنگيني دارند.
وي اظهارداشت: دفاع از عدالت و حقوق انسانها فقط با نصيحت ممكن نيست و بايد دست در دست يكديگر و متحد، در برابر زورگويان بايستيم؛ وگرنه آنها هيچ حريم و حدي را رعايت نخواهند كرد. بايد با صداي بلند بيزاري خود را از وضع موجود جهان اعلام كنيم.
رئيس جمهور اظهارداشت: اگر دشمنان بشريت بدانند همه انسانهاي پاك و پيرو اديان با آنها مخالفند، احتياط مي‌كنند و كمتر جنايت مي كنند.
احمدي‌نژاد گفت:آيا براي برون رفت از وضع موجود و اصلاح نابساماني‌ها راهي جز بازگشت به تعليمات انبياء وجود دارد. امروز اميدهاي فراواني در برابر ما است چرا كه ملت ها بيدار شده اند و در مقابل بي عدالتي ها ايستاده‌اند و خواهان عدالت هستند و گرايش مردم به دين و خداپرستي روزافزون است.
احمدي‌نژاد افزود: هموطنان من هشت سال به جرم آزاديخواهي سنگين‌ترين جنگ را تحمل كردند و بيش از 200 هزار نفر از بهترين فرزندان خود را در دفاع از سرزمين خود از دست دادند و امروز هم توسط كساني كه خود سازنده بمب اتم هستند و از آن استفاده كرده‌اند و قوانين مربوط به خلع سلاح را امضا نكرده‌اند و حتي مسئوليت‌ها براي حفظ محيط زيست را هم نپذيرفته اند، تحت فشار هستيم تا از پيشرفت‌هاي علمي محروم باشيم.
وي تصريح كرد: من و ملتم آماده‌ايم دست در دست شما براي عدالت، پاكي، نجات انسانها و زندگي در صلح بين پيروان همه اديان تلاش كنيم.
پيش از سخنان رئيس جمهوري، ميگل دسكوتو بروكمان، رييس مجمع عمومي سازمان ملل نيز در سخناني اظهارداشت: اين نوع نشست‌ها و تبادل نظرات، آن چيزي است كه دنياي امروز به آن نياز دارد.
وي بابيان اينكه جهان ما خسته شده و مريض است و بيماري آن جهل و خودخواهي هايي است كه به شكل انتحاري درآمده است، خاطرنشان كرد: اين غيرقابل بخشش است كه نيمي از برادران و خواهران ما در جهان در فقر زندگي كنند، اين بزرگترين گناه است.
همچنين در اين مراسم، شماري از رهبران مسيحي، يهودي و مسلمان به طرح ديدگاههاي خود درباره مسايل جهان پرداختند.
انتهاي پيام/
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن