تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821118272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لينوكس جاي سيستم‌عامل Solaris را مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:همکاران سیستم: لينوكس جاي سيستم‌عامل Solaris را مي‌گيرد


سيستم‌عامل متن‌باز لينوكس به ميزان قابل‌ملاحظه‌اي در حال رشد است و بر تعداد هواداران آن روز به‌روز افزوده است. در اين ميان، نرم‌افزار Solaris كه نسخه توسعه‌يافته سيستم‌عامل اوليه Unix براي شركت‌ها محسوب مي‌شود، پيشرفت‌هاي فراواني كرده است. اما در كنار سيستم‌عامل لينوكس كه امروزه محبوبيت فراواني دارد، بايد توجه داشت كه آيا سيستم‌عامل Solaris Unix OS كه در شركت Sun توليد مي‌شود، مي‌تواند جايگزيني براي لينوكس محسوب شود؟

مقامات شركت Sun بر اين باورند، سيستم‌عامل Solaris كه هم‌اكنون 16 سال از تولد آن مي‌گذرد، هنوز به عنوان يك پلتفورم ابداعي محوري و اساسي در اين حوزه به‌حساب مي‌آيد. اما با اين وجود، در مورد بنياد لينوكس(Linux Foundation) هيچ نقطه روشني براي صلح و آشتي وجود ندارد و كارشناسان بر اين باورند كه Solaris و Sun بايد از گردونه رقابت خارج شوند.

"جيم زملين"(Jim Zemlin) موسس و مديرعامل شركت Sun در اين باره گفت: «آينده در دستان سيستم‌هاي عامل لينوكس و ويندوز مايكروسافت است. سيستم‌هاي عاملUnix يا Solaris در اين عرصه نقشي ندارند».

شركت Sun هم‌اكنون در حال ورود به فضاي مجازي‌سازي است و سيستم x86 Solaris را راه‌اندازي مي‌كند.

به گفته وي، سيستم‌عامل Solaris شامل هيچ برنامه و ابزار جديدي نمي‌شود و توسط شركتي وارد بازار مي‌شود كه اين روزها با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم‌ مي‌كند. توليدكننده تجهيزات اصلي در اين حوزه نيز آينده روشني را براي Solaris پيش‌بيني نمي‌كنند.

زملين معتقد است كه در مقابل اين جريان، سيستم‌عامل لينوكس در حوزه سيستم‌هاي پيشرفته x86 يك گزينه مناسب محسوب مي‌شود. شركت Sun طي چرخه 7 تا 20 ساله فعاليت‌هاي خود، تمركز فراواني بر توليد ابزارهاي سازماني نظير نرم‌افزارهاي ERP داشته است. در اين جريان، مشتريان Sun در اين چرخه در حال روي آوردن به لينوكس هستند.

اين حركت به سمت سيستم‌عامل لينوكس به دنبال تاكيد بيشتر لينوكس بر ابزارهاي اينترنتي صورت گرفته است و به عقيده زملين، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار امروزه بر اين ابزارها تمركز بيشتري كرده‌اند.

به عقيده زملين، هزينه راه‌اندازي سيستم‌عامل لينوكس امروزه بسيار كمتر خواهد بود. شركت Sun اين روزها بايد فكر فائق آمدن بر لينوكس باشد. زملين در اين جريان اميدهاي كوچكي را براي سيستم‌عامل AIX شركت IBM و HP-UX Unix شركت Hewlett-Packard لحاظ كرد.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همکاران سیستم]
[مشاهده در: www.systemgroup.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن