تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821179570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 كيارستمي در ميان برترين‌هاي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: "10" كيارستمي در ميان برترين‌هاي جهان
فيلم سينمايي "پدرخوانده" ساخته فرانسيس فورد كوپولا در نظرسنجي مجله بريتانيايي امپاير از 10 هزار سينمارو، فيلمساز و منتقد بهترين فيلم تاريخ سينما شد و "10" عباس كيارستمي در رده 447 قرار گرفت.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرگزاري مهر؛ فيلم 1972 كوپولا با بازي مارلون براندو و آل پاچينو در فهرست 500 فيلم برتر تاريخ سينما به انتخاب مجله امپاير در رده نخست قرار گرفت.

رده‌ دوم جدول از آن "مهاجمان صندوقچه گمشده" استيون اسپيلبرگ شد و "امپراتوري ضربه مي‌زند" جرج لوكاس در رتبه سوم قرار گرفت. "رهايي از شاوشنك" فرانك دارابونت و "آرواره‌ها" اسپيلبرگ نيز رده‌هاي بعدي را از آن خود كردند.

"رفقاي خوب" اسكورسيزي، "اينك آخر الزمان" كوپولا، "آواز در باران" جين كلي و استنلي دانن، "داستان عامه‌پسند" كوئنتين تارانتينو و "باشگاه مشت‌زني" ديويد فينچر ديگر فيلم‌هاي صدر اين فهرست هستند.

"شواليه تاريكي" كريستوفر نولان تنها فيلم قرن 21 است كه در ميان 20 اثر برتر فهرست قرار گرفته است. از شگفتي‌هاي فهرست مجله امپاير مي‌توان به غيبت آثار كلاسيك "ايزي رايدر"، "آواي موسيقي" و فيلم برنده اسكار "شكسپير عاشق" اشاره كرد.

"پرتغال كوكي" استنلي كوبريك (37) و "كازينو رويال" مارتين كمبل (57) تنها فيلم‌هاي بريتانيايي فهرست امپاير هستند كه ميان 100 فيلم اول فهرست قرار گرفته‌اند. "10" كيارستمي در فهرست 500 فيلم تاريخ سينما رده 447 را دارد.

"همشهري كين" اورسن ولز كه معمولا در فهرست بهترين‌هاي تاريخ سينما اول است، از راهيابي به فهرست 10 فيلم اول بازماند. در نظرسنجي مجله امپاير بيش از 150 كارگردان از جمله كوئنتين تارانتينو و مايك لي و 50 منتقد نيز حضور داشتند.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن