تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820938014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعوت مردم فلسطين براي شركت درراهپيمايي روز قدس (1)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دعوت مردم فلسطين براي شركت درراهپيمايي روز قدس (1)
غزه/ واحد مركزي خبر / سياسي 1387/7/4

جمعه آخر ماه مبارك رمضان ، ميعاد مسلمانان جهان است كه در آن روز، همه نگاه ها به سوي اين شهر مقدس دوخته مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر از غزه، مسلمانان در سراسر جهان آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهاني قدس نام گذاري شده است، گرامي مي دارند تا قبله اول مسلمانان و سومين حرم مقدسشان را از چنگ پليد صهيونيست هاي غاصب نجات بخشند.

" فوزي برهوم " سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين " حماس " در گفت و گوي اختصاصي با واحد مركزي خبر در غزه در اين زمينه گفت: روز جهاني قدس نقطه عطفي در افكار عمومي مسلمانان سراسر جهان است كه بايد به نقطه تحولي در تحولات سياسي تبديل شود و جامعه جهاني براي اين روز بزرگ حسابي جداگانه باز كند. جامعه جهاني بايد در اين روز جنايت ها و تجاوزات رژيم اشغالگر صهيونيستي را در حق قدس محكوم كنند و مسلمانان نيز بايد هرگونه سازش و عادي سازي روابط با دشمن غاصب را مردود اعلام كنند. مردم فلسطين چشم اميد به نهضت و خيزش سراسري جامعه اسلامي و امت عربي در سراسر جهان دارند تا قدس و مردم در بند فلسطين از توطئه هاي شوم رژيم صهيونيستي نجات يابند.

" داود شهاب " از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تاكيد كرد: روز جهاني قدس بايد به مناسبتي براي تجديد محوريت بخشيدن به مساله قدس و تاكيد بر حق كشورهاي اسلامي وعربي در مالكيت اين شهر مقدس تبديل شود.
مسلمانان ساير كشورهاي جهان بايد در روز جهاني قدس حمايت خود را از اين شهر مقدس و پايبندي به حق خود در قبال آن اعلام كنند. قدس كه در جان و ضمير پنهان همه مسلمانان جاي دارد ، امروز در معرض خطرناك ترين تهديدات است. گزارش هايي در دست است كه نشان مي دهد اسرائيل در سال 2010 هرگونه حضور مسلمانان و اعراب در قدس را به طور كامل ريشه كن و همه آثار اسلامي در شهر قدس را محو خواهد كرد. بنابراين زمان آن رسيده است كه همه ملت هاي عرب و مسلمان براي نجات قدس به پا خيزند و دست اتحاد به يكديگر بدهند.

" طلال عيسي " دانشجوي فلسطيني از همه آزادگان جهان به ويژه ملت هاي مسلمان و عرب خواست در روز جهاني قدس به ياري ملت ستم كشيده فلسطين بشتابند.
وي تاكيد كرد: هر كس كه ذره اي از انسانيت و آزادگي در نهاد خود دارد بايد در روز جهاني قدس براي نجات اين ملت مظلوم گام بردارد.

خانم " آيه ناصري " ديگر شهروند فلسطيني نيز تاكيد كرد: روز جهاني قدس براي همه مسلمانان و اعراب جهان به ويژه فلسطينيان به عنوان نقطه عطف به شمار مي رود. ملت هاي عربي و اسلامي بايد با تظاهرات گسترده در اين روز، دولت هاي خود را تحت فشار قرار دهند تا به جاي اكتفا به صدور بيانيه ها، گامي عملي براي نجات قدس بردارند.

" رائد ابو العيش " شهروند فلسطيني نيز از ملت هاي عرب و اسلامي خواست به وضع رقت بار ملت فلسطين به چشم ياري بنگرند.
وي از همه سازمان هاي بين المللي و كشورهاي اسلامي و عربي خواست براي نجات خطري كه از جانب رژيم صهيونيستي، قدس را تهديد مي كند، اقدامي فوري كنند زيرا مساله قدس قلب مسائل ديگر فلسطين را تشكيل مي دهد. ‌
" ابراهيم النجار " از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز در گفت و گو با واحد مركزي خبر در غزه اظهار داشت: از مردم روزه دار مسلمان در همه كشورهاي جهان مي خواهم در روز جهاني قدس به خيابان هاي شهرها و روستاهاي خود بريزند و حمايت خود را از قدس و ملت فلسطين اعلام كنند و با جرات و جسارت از قدس كه مشعل مبارزه ميان خير و شر است، حمايت كنند.

" عبد العزيز ابو غالي " از شهروندان فلسطيني غزه نيز خاطر نشان كرد: ما خواهان موضع گيري جدي ملت هاي مسلمان و عرب هستيم و اين موضع گيري جدي از طريق برگزاري كنفرانس هاي تشريفاتي حاصل نمي شود. ثبات قدم ملت فلسطين در مبارزه براي آزادي قدس، نيازمند حمايت جدي و ملموس ملت هاي جهان اسلام و جهان عرب است قدس فقط مجموعه اي از مقدسات اسلامي و مسيحي نيست، قدس پايتخت تلاقي تمدن هاي سراسر جهان است كه بايد از چنگ اشغالگران صهيونيست آزاد شود.
چشم اميد مردم فلسطين در روز جهاني قدس به مشت هاي گره كرده مسلمانان ساير كشورهاي جهان و امت عربي دوخته شده است تا بتوانند با پشتوانه آن، اين سرزمين مقدس را آزاد كنند.
166
268
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن