تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834791507
نويسنده: طيبه چراغي روز انزجار از صهيونيسم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده: طيبه چراغي روز انزجار از صهيونيسم
خبرگزاري فارس: يكي از اقدامات مهمي كه امام خميني«ره» درباره احياي آرمان فلسطين در سطحي جهاني انجام دادند، طرح روز جهاني قدس و فرمان اجراي آن در بهترين شرايط زماني، يعني ماه مبارك رمضان بود. اين كار تأثيرات مثبتي در داخل فلسطين اشغالي و در سطح دنياي اسلام و كشورهاي مختلف جهان بر جاي گذاشت.
يكي از اقدامات مهمي كه امام خميني رحمهالله درباره احياي آرمان فلسطين در سطحي جهاني انجام دادند، طرح روز جهاني قدس و فرمان اجراي آن در بهترين شرايط زماني، يعني ماه مبارك رمضان بود. اين كار تأثيرات مثبتي در داخل فلسطين اشغالي و در سطح دنياي اسلام و كشورهاي مختلف جهان بر جاي گذاشت. امروز اين ميراث گرانقدر امام راحل، همچنان پرشكوه در ميان امت اسلامي باقي است و هر سال بر شكوه و عظمت آن افزوده ميشود.
نام فلسطين
سرزمينهايي كه امروز به نام فلسطين معروف است، در قديم سرزمين كنعان نام داشت. چون نخستين قومي كه در اين سرزمين مقدس و اطراف آن استقرار يافتند، كنعانيان بودند. كنعانيان از جزيرة العرب به اين منطقه آمده بودند. از اواسط قرن چهارم ميلادي، نام فلسطين به همه سرزمينهاي محدوده فلسطين امروزي گفته ميشد. جغرافيدانان عرب نيز همگي از اين سرزمين به نام فلسطين ياد كردهاند.
فلسطين در قرآن
اهميت ويژه فلسطين درميان مسلمانان، بيشتر به لحاظ وجود مكانهاي مقدس در آن سرزمين است. از آن جمله ميتوان به شهر ايليا اشاره كرد كه پس از فتح فلسطين به همت مسلمانان، بيت المقدس نام گذاري شده است. در قرآن مجيد آيات متعددي درباره سرزمين فلسطين آمده و از آن با عناوين مختلف ياد شده است. در يكي از آيات، از آن به عنوان سرزمين مبارك ياد شده و آمده است: "پاك و منزه است خداوندي كه بنده خود محمد صلياللهعليهوآله را شبانه از مسجدالحرام به مسجدالاقصي كه پيرامونش را به قدم خاصان خود مبارك و پرنعمت كرد، سير داد تا آيات و اسرار غيب خود را به او بنمايد".
نيز در آيه ديگري، آن سرزمين را سرزمين مقدس خوانده و فرموده است: "اي قوم! وارد سرزمين مقدس شويد كه خداوند براي شما مقرر گردانيد".
بر اساس نظر بسياري از مفسران، سرزمين مقدّس، همان بيت المقدّس و روستاهاي اطراف آن است.
تقدس بيت المقدس
از سخنان پيامبر گرامي اسلام صلياللهعليهوآله درباره بيت المقدس، چنين برميآيد كه اين سرزمين از ابعاد گوناگون مورد تأكيد اسلام و پيامبر صلياللهعليهوآله بوده است. در مجموعه روايتهايي كه از آن حضرت درباره قداست اين سرزمين بزرگ نقل شده، آمده است كه: يك ركعت نماز در بيتالمقدس، به منزله هزار ركعت است و موجب آمرزش گناهان ميشود. سكونت در آن هم مهم است. بيتالمقدس سرزميني است كه با برپايي حشر و نشر و پل صراط و ميزان ارتباط دارد. بيت المقدس، شهر بهشتي است و پيامبر صلياللهعليهوآله از همين شهر به معراج رفت.
اهميت بيت المقدس
بيت المقدس از نظر تمامي اديان اهميت ويژهاي دارد؛ زيرا باب داوود، باب سليمان، باب محمد صلياللهعليهوآله و باب التوبه در آنجا قرار دارد. باب سكينه نيز كه محراب مريم دختر عمران بود، در آنجاست. همچنين محراب زكريا كه فرشتگان تولد يحيي را به وي بشارت دادند و نيز مسجد و مقبره ابراهيم خليلاللّه نيز در بيتالمقدس است.
نوشتهاند كه حضرت عيسي عليهالسلام در نزديكي مسجد بيتالمقدس به دنيا آمد. پيامبران بنياسرائيل، وصيت كردهاند كه در بيت المقدس دفن شوند. بر خاك اين سرزمين مقدس، رسولان الهي از جمله ابراهيم، اسحاق و يعقوب عليهمالسلام گام نهادهاند. همچنين حضرت موسي عليهالسلام در آنجا دفن شده است. چهار هزار صحابه، فتح فلسطين حضور داشتند و بسياري از آنها و تابعين، از جمله عبادة بن الصامت انصاري، شداد بن اوس، ابوعبيده جراح، معاذ بن جبل، عبداللّه بن زبير و بعضي ديگر در فلسطين به خاك سپرده شدند.
موقعيت فلسطين
فلسطين، محل اتصال سه قاره بزرگ آسيا، اروپا و آفريقا به شمار ميآيد. صرفنظر از جايگاه تاريخي اين كشور در اديان بزرگ الهي، فلسطين و سرزمينهاي همسايهاش، در طول تاريخ صحنه رويارويي دو تمدن بزرگ شرق و غرب جهان بوده است. اين رويارويي كه گاه به صورت جدال نظامي جلوهگر ميشد، آثار بلند مدتي را بر ساكنان منطقه ميگذاشت.
روز قدس از منظر امام خميني رحمهالله
يكي از مهمترين اقدامات بنيان گذار انقلاب اسلامي ايران، نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، به نام روز قدس است. ايشان درباره اين روز ميفرمايند: "روز قدس، يك روز جهاني است. روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روز مقابله ملتهايي است كه در زير فشار ظلم آمريكا و غيرآمريكا بودند. روزي است كه بايد مستضعفين مجهّز بشوند در مقابل مستكبرين. روزي است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد. متعهدين، اين روز را روز قدس ميدانند و عمل ميكنند به آنچه بايد بكنند و منافقين، آنهايي كه با ابرقدرتها در زير پرده آشنايي دارند و با اسرائيل دوستي، در اين روز بي تفاوت هستند. روز قدس، روزي است كه بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم شود. روز قدس، فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است، روز حكومت اسلامي است".
فلسطين در سايهسار كلام رهبر
مقام معظم رهبري، درباره مبارزات مردم فلسطين ميفرمايد: "راه صحيح مبارزه با حكومت غاصب اسرائيل، همان است كه امروز خود فلسطينيها آن را يافته و قدم استوار خود را در آن گذاشتهاند و وظيفه همه مسلمانان است كه آنان را در اين مبارزه مقدس ياري كنند. امروزه هيچ عذري از دولتهاي مسلمان در بيتفاوتي نسبت به مسئله فلسطين پذيرفته نيست. دولت غاصب، وحشيگري و ددمنشي را به اعلي درجه رسانده و ثابت كرده است كه در راه هدفهاي توسعهطلبانه و خطرناك خود، آماده دست زدن به هر جنايتي است. قيام اسلامي ملت فلسطين نيز حجت را بر همه تمام ميكند و نشان ميدهد كه عليرغم فشارهاي همه جانبه دشمن و عذر و خيانت مدعيان دوستي، نهال مقاومت نخشكيده، بلكه ريشه دار و پربار نيز شده است".
فلسطين در كلام شهيد مطهري رحمهالله
استاد شهيد مرتضي مطهري رحمهالله معتقد است كه فقط اندوهگين شدن و تسليت گفتن، رنج جانكاه مردم فلسطين را التيام نميبخشد و گفتن و نوشتن و سرودن هم تكليف را ساقط نميكند؛ هم افشاگري و بيان مظلوميتها لازم است و هم تعاون و همدردي عملي.
نطق تاريخي استاد بر ضد صهيونيسم در عاشوراي سال 1348 در حسينيه ارشاد كه به دستگيري ايشان انجاميد، فراموش ناشدني است. در بخشي از اين سخنراني آمده است: "اگر حسين بن علي عليهالسلام امروز بود، ميگفت اگر ميخواهيد براي من عزاداري كنيد، بايد شعار شما فلسطين باشد. شمرِ امروز شما موشه دايان است. ... به دروغ به مغز ما كردهاند كه اين يك مسئله داخلي است و مربوط به عرب و اسرائيل است".
ويژگي قوم يهود
يهود، قومي است كه با وجود كم بودن تعداد پيروان، بر كل جهان سيطره دارد و نبض اقتصاد، سياست و فرهنگ عالم در دست يهوديان است. قومي كه تاريخ پر فراز و نشيبي داشته است و پس از نافرماني حضرت موسي عليهالسلام ، چهل سال در صحراها و بيابانها سرگردان بودند و به دليل خصلتهاي ناپسندي همچون سنگدلي و بيرحمي، كشتن پيامبران الهي، دروغ و تهمت، حيله و نيرنگ، پيمانشكني و فساد اخلاقي، از سوي اقوام و ملتهاي ديگر مورد تحقير و هجوم قرار ميگرفتند.
يهودي! برو بيرون
در سال 1290 ميلادي، يهوديان ساكن لندن، به اندازهاي مردم انگلستان را آزردند كه "ادوارد" فرمان داد آنها را از انگلستان بيرون كنند و اعلام كرد كسي كه تا تاريخ معين خارج نشود، او را اعدام و جسدش را چهار قسمت ميكنيم. پس از اين تاريخ، حدود چهارصد سال ورود يهوديان به انگلستان ممنوع بود.
در فرانسه نيز يهوديان از اين كشور بيرون رانده شدند. در كشور آلمان نيز اين قوم چندين بار از اين كشور اخراج شدند كه آخرين آنها به دست هيتلر انجام گرفت و يهوديان مدت دوازده سال شكنجههاي بسيار وحشتناك و سختي را از طرف نازيها تحمل كردند.
يهودياني كه دركشورهاي شوروي، لهستان، روم، بلغارستان، سوئيس و مجارستان ساكن بودند نيز چندين مرتبه از اين كشورها رانده شدند.
واكنش عقدهها
يهوديان براي جبران سختيهايي كه در طول قرنها متحمل شده بودند و براي انتقام از سختگيري و فشار ملتها، در صدد برآمدند محفلها و حزبهاي گوناگون تشكيل دهند تا بدين وسيله بتوانند در مقابل ملتهاي ضعيف وناتوان صف آرايي كنند.
نخستين واكنش يهود، تشكيل محفلي به نام ماسوني بود كه افتخارها و پيروزيهاي فراواني براي يهود به ارمغان آورد. يهوديها در اعلاميه هايي، هدف از تشكيل محفل ماسوني را چنين بيان كردند: "محافظت از صهيونيسم در جهان، نابود كردن اديان مختلف در جهان و منتشر كردن روحيه بيديني ميان ملتها".
دومين واكنش يهود، تشكيل سازماني از مهاجران يهودي بود كه در شعلهور نمودن آتش جنگ جهاني اول و دوم سهم ويژهاي داشت. سومين واكنش يهود، جنبش ارتجاعي و نژادي صهيونيسم با هدف بازگرداندن حكومت خيالي بني اسرائيل و بنا كردن هيكل حضرت سليمان عليهالسلام بر خرابههاي مسجدالاقصي بود.
تشكيل دولت يهود
پيشينه تشكيل دولت يهود به انتشار كتاب دولت يهود نوشته تئودور هرتزل باز ميگردد. حضور هرتزل در دنياي سياست، او را چنان مجذوب ساخت كه مصمم شد تا با بهرهگيري از جريانهاي سياسي موجود در اروپا، خود را منجي قوم يهود معرفي كند.
او اين فرصت را در سال 1894 به دست آورد. در اين سال، يك مأمور ضد اطلاعات وزارت جنگ فرانسه، در ميان نامههاي باطله وابسته نظامي آلمان و پاريس، به نامهاي بدون امضا برخورد كه خبر از ارسال اطلاعاتي طبقه بندي شده در خصوص توپخانه فرانسه ميداد. مقامات امنيتي فرانسه بر پايه برخي قرائن، يك سروان يهودي را عامل اين جاسوسي متهم كردند.
ماجراي اين سروان به صورت افتضاحي سياسي در اروپا جلوهگر و در حقيقت وسيلهاي براي نشان دادن احساسات ضد يهودي شد. اين عمل كه ناخواسته موجب همبستگي اقليتهاي يهودي مقيم اروپاگرديد، فكر ايجاد يك كشور يهودي را در هرتزل به وجود آورد.
انديشه صهيونيسم
تا پيش از عصر تجدد، در فلسفه و الهيات يهودي، اين انديشه وجود نداشت كه دين و ملت يهود حكومتي ديني بر پا كنند. در آن زمان يهوديان در هر جاي دنيا اقليتي به شمار ميآمدند كه رابطهشان با حكومت و دولت سياسي حاكم، به گونهاي بود كه فقط در پي حفظ هويت ديني خويش بودند. يهوديت قرون وسطي ميكوشيد تا ثابت كند كه در آيين يهود، ارزشهايي بسيار قوي حاكم است.
انديشه صهيونيسم از قرن نوزدهم در اروپا شكل گرفت. اين فكر واكنشي بود در برابر فشارهايي كه به ويژه در اروپا بر يهوديان اعمال ميشد. جنبشي كاملاً سكولار از يهوديان بر آن بود كه يهودي بودن، نه تنها دين، بلكه يك ملت است و به كشوري مستقل نياز دارد.
مفهوم صهيونيسم
صهيون، نام كوهي در بيت المقدس، و صهيونيست در لغت به معناي دلباختهي كوه صهيون است .در طول تاريخ واژه صهيونيسم در دو عرصه مذهبي و سياسي كاربرد داشته است. در تعاليم مذهبي يهود، كوه صهيون و سرزمين بيت المقدس، به دليل آنكه محل نزول وحي و ميعادگاه پيامبران الهي بوده محترم شمرده ميشود. تا پيش از دوره رنسانس، صهيونيست به كسي اطلاق ميشد كه به دليل دل بستگي به كوه صهيون و سرزمين بيت المقدس، تارك دنيا شده و به عبادت در آنجا مشغول ميشد. پس از رنسانس در قرون هفده و هجده ميلادي، به مرور زمان صهيونيسم سياسي شكل گرفت و به گسترش نگرشهاي نژادپرستانه مبتني بر برتري قوم يهود بر ديگر اقوام پرداخت. اين تبليغات سبب شد كه در اواخر قرن نوزدهم، واژه صهيونيست به كساني اطلاق شود كه يهوديان را نژاد اصيل و قوم برتر ميدانستند و معتقد بودند كه خداوند بني اسرائيل را بر ديگر اقوام برتري داده و حاكميت بر كره زمين را به آنان واگذار كرده است.
ماهيت انديشههاي صهيونيسم
صهيونيسم، مكتب و ايدئولوژي خاصي است كه از جنبه نظري حول محور نگرشهاي نژادي و مباني فكري مبتني بر تورات تحريف شده بنا گرديده است. پيروان آن هم ضمن تظاهر به اعتقادات خشك مذهبي و پايبندي به اصول اعتقادي تورات، اهداف و برنامههاي ويژهاي را براي تسلط و حاكميت بر كشورها و ملتهاي غيريهود دنبال ميكنند. از اواسط قرن هجده تا اواخر قرن نوزدهم، صهيونيستها در تشكلهايهاي مخفي خود كه از نظر ساختار شباهت زيادي به سازمانهاي فراماسونري داشت، به تدوين افكار ومباني نظري خود پرداختند، و انديشههايشان را حول محور چگونگي دست يابي به سرزمين، ايجاد ملت و تشكيل دولت تنظيم كردند. افزون بر اين، استراتژيهاي ويژهاي را با هدف برنامهريزي براي تثبيت حاكميت و تحكيم سلطه صهيونيسم جهاني بر ملتها و كشورهاي غيريهود تدارك ديدند.
محور پروتكلهاي صهيونيسم
استراتژيهاي سازمان جهاني صهيونيسم در قالب پروتكلهاي 24 گانه بيان شده است.
در بخشي از پروتكل اول آمده است: هدف نهايي ما (صهيونيسم جهاني)، حاكميت بر جهان است. اين هدف جز با خشونت و زور به دست نميآيد؛ زيرا در ناموس طبيعت، حق با زور است، برابري، قانون، آزادي، حقوق بشر و ليبراليسم الفاظي هستند كه واقعيت خارجي ندارند. اينها ايدههايي بيش نيستند. از اين مفاهيم بايد به عنوان طعمه براي جذب نيروها و نابودي مخالفان خود استفاده كنيم.
در پروتكل دوم نيز آمده است: ما بايد افكار عمومي و روند حركت بينالمللي را به سمتي ببريم كه رقابت اقتصادي، محور اصلي تمام فعاليتها گردد. اينجاست كه كشورها و ملتها، به كمكهاي مالي و پولي ما وابسته و نيازمند خواهند شد و از اين راه امكان حاكميت ما بر كشورها و ملتهاي غير يهود فراهم ميآيد.
پروتكلهاي يهود
پروتكلهاي يهود، برنامهاي است كه سرمايهداران، اقتصاددانان، انديشمندان و علماي يهود براي ويران كردن بناي اسلام و مسيحيت آن را تنظيم كردهاند. يهوديان صهيونيست معتقدند كه بعد از اين ويراني كه طي صد سال انجام خواهد شد، آنان بر جهان برتري خواهند يافت.
متن پروتكلها در سال 1897 ميلادي به منظور قرائت در چند جلسه كنفرانس و بحث و تأييد نهايي آماده شده بود كه پليس مخفي تزار روسيه به كنفرانس مزبور هجوم آورد و اوراق آنها را به تاراج برد. متن پروتكلها بسيار مفصل بوده و در 24 بخش تنظيم شده است. در يكي از اين پروتكلها ميخوانيم: "اعلاميه حقوق بشر ازتراوشات ذهني يهود است. اسرار اين اعلاميه براي ما بسيار روشن است؛ زيرا ما آن را تنظيم و از راه آن مردم را بيچاره و بدبخت كرديم".
عضويت اسرائيل در سازمان ملل
هنگامي كه عضويت اسرائيل با اراده تحميلي ايالات متحده آمريكا در سازمان ملل متحد قطعي شد، با سه شرط در شمار دولتهاي اين سازمان قرار گرفت: اول، دست نزدن به وضعيت قدس؛ دوم: اجازه دادن به اعراب فلسطيني براي بازگشت به سرزمينشان، و سوم: احترام نهادن به مرزهاي تعيين شده در قطعنامه تقسيم. بر اساس اين قطعنامه، يهوديان تنها پنج درصد از خاك فلسطين را در تملك داشتند.
البته اسرائيل پس از عضويت در سازمان ملل، نه تنها هفتصد و هفتاد هزار فلسطيني را آواره كرد، بلكه در سال 1982 مالك 93 درصد از زمينهاي فلسطين اشغالي شد.
پايتخت اسرائيل
صهيونيستها در سال 1948 نيمي از شهر قدس، يعني بخش غربي آن را به اشغال در آوردند. آنها نشانهها و آثار اسلامي موجود در اين بخش را منهدم كردند و با بيرون راندن اجباري هشتاد هزار فلسطيني، آن را يهودينشين ساختند. امروزه پارلمان رژيم صهيونيستي و برخي از وزارتخانهها و هتلها بر روي زميني بنا شده كه زماني به روستاييان تعلق داشته است. يكي از مقامات رژيم اشغال گر قدس در سال 1949 اعلام كرد كه بيتالمقدس غربي، ديگر قلمرو اشغالي نبوده و بخش جدانشدني كشور اسرائيل است. اسرائيل در اجراي همين سياست، در 13 دسامبر 1949، بيتالمقدس غربي را به طور غيرقانوني پايتخت خود خواند.
انتقال يهوديان به فلسطين
انتقال يهوديان جهان به فلسطين و اسكان آنها در مناطق اشغالي فلسطين، از جمله سياستهاي اين رژيم در راستاي يهودي كردن فلسطين است. اين سياست از آغاز حاكميت صهيونيسم و تأسيس اسرائيل در اين سرزمين، همواره به موازات سياست تجاوزكارانه آن، مدنظر رژيم صهيونيستي بوده و در حفظ امنيت، تقويت و تحكيم مسلط صهيونيسم بر سرزمينهاي اشغالي، و در نهايت يهودي كردن فلسطين، تأثير به سزايي داشته است.
يكي از تاريخ نگاران يهودي، تاريخ رسمي انتقال يهوديان به فلسطين را سال 1881 و سال كوچ تعدادي از جوانان يهودي روسيه به فلسطين عنوان كرده و بيان ميكند كه قبل از اين زمان، انتقال يهوديان، به سبب امتناع آنها از مشاركت عملي در اسكان و همكاري در طرحهاي مستعمرهنشين سابق، وجود نداشته است.
نابودي اقتصاد غيريهود
اسرائيل براي ايجاد اقتصادي متكي به طبقه كارگر و كشاورز يهودي، در سال 1905، تعاونيهاي كارگري و دهقاني به وجود آورد كه به موجوديت كشاورزان فلسطيني پايان ميداد. برنامه ديگر آنان، آغاز عملياتي بزرگ به نام تأسيس صندوق ملي يهود در سال 1901 بود. زمينهايي كه اين صندوق به تملك خود در ميآورد، قابل فروش يا اجاره دادن به غير يهود نبود. پس از آن، در قانون ديگري در مورد صندوق تصويب شد كه زمينهاي خريداري شده از سوي صندوق ملي يهود، زمين اسرائيل خوانده شود.
تجزيه كشورهاي اسلامي
انديشه تجزيه كشورهاي اسلامي، همواره ذهن رژيم صهيونيستي را به خود مشغول كرده است. اين سياست در تحقق استراتژي صهيونيسم، مبني بر برپايي دولتي صهيونيستي و سلطه آن بر سراسرجهان بوده و برنامه آن، دور كردن كشورهاي عربي از يكديگر و نابودي شخصيت آنان و در نتيجه بردگي مردم است. نخستين گام براي برپايي و تحكيم سلطه دولت صهيونيستي، چيرگي آن بر خاورميانه، با تمام ثروتها و موقعيت استراتژيك آن ميباشد.
ردّ پاي صهيونيسم در سازمانهاي بين المللي
آرم و نشانه براي هر سازمان و تشكيلات، به دليل شناساندن ابعاد، مفاهيم و اهداف آن، اهميت ويژهاي دارد. طبيعي است كه در طرحهاي جهاني، همچون سازمان ملل متحد، دقت وتوجه بسياري به نوع علامتها ميشود.
در مورد آرمهاي مربوط به سازمان ملل متحد، شواهد بسياري درباره ارتباط اين سازمان با صهيونيسم جهاني به چشم ميخورد. مهر اصلي و رسمي سازمان ملل كه پرچم آن نيز به همان شكل است، كره زمين است با دو شاخه زيتون در دو طرف آن كه بر روي پرچم سازمان ملل، اين نقش به رنگ سفيد بر زمينه آبي است. رنگ آبي، هم براي يهود مقدس است و هم براي تشكيلات فراماسونري. اين رنگ در پرچم اسرائيل، عنوان رنگ اصلي شمرده ميشود و شاخه زيتون نيز از مهمترين و اساسيترين نمادهاي يهود است.
طرح به كار رفته در برخي آرمهاي بين المللي، از جمله سازمان يونسكو، كاملاً شبيه كنيسههاي يهودي و معابد فراماسونري است. نماد مار كه در آرم سازمان بهداشت جهاني به كار رفته، از اصليترين نمادهاي يهود است كه پس از معجزهي عصاي موسي عليهالسلام به عنوان نماد قدرت يهود شناخته ميشود.
دنيا تحت سلطه يهود
سردمداران صهيونيسم افزون بر تسلط بر بسياري از سازمانهاي جهاني و شركتهاي بينالمللي از بسياري از مراكز فرهنگي، خبري و هنري مهم دنيا براي برتري خود بر ملّتها، استفاده ميكنند.
خبرگزاريهايي چون رويتر، آسوشيتيدپرس، يونايتد پرس، انترنشنال، نيوز، هافاس و.... زير سلطه صهيونيسم هستند. مطبوعات جهاني و از جمله روزنامه تايمز، ديلي اكسپرس، نيويورك تايمز، واشنگتن پست، شيكاگو، لايف، الشرق الاوسط، الاهرام، الحيات و... و نيز شبكههاي خبري سي بي اس، اي بي سي، ام بي سي، سي ان ان، فاكس نيوز، بيبي سي و... تحت نظارت مستقيم يهود اداره ميشوند.
برخي از هنرمندان مطرح جهاني نيز در گروه صهيونيسمها جاي دارند؛ همچون وودي آلن، جري لوئيس، جك لمون، كرك داگلاس، و... .
استفاده ابزاري از سينما
تنها آرزويي كه يهود آشكارا از آن ياد ميكند، تشكيل دولت يهودي جهاني است. براي نيل به اين مقصود، يهود تلاشهاي فراواني نمود و اكنون سرچشمههاي علمي و فرهنگي جهان در دست آنهاست. يكي از اين نهادهاي فرهنگي، سينما و تئاتر است.
هنر هفتم (سينما) از بدو پيدايش در آستانه سده آخر هزاره سوم تاكنون، غالبا برآورنده خواستهها و نمايانگر سياستهاي صهيونيستها بوده است. امروز حتي هاليوود نيز منكر اين واقعيت نيست كه بسياري ازمهرههاي كليدي سينماي آمريكا، صرفنظر از تخصصشان در زمينههاي گوناگون سينمايي، يهودي يا يهودي زادهاند.
انزجار يهود از صهيونيسم
روند حركت صهيونيسم و رژيم اسرائيل به گونهاي است كه طي دو دهه گذشته، در ميان يهوديان دنيا جنبشها و نهضتهايي ايجاد گرديده كه تمام تلاش خود را براي اثبات دوري خود از اسرائيل و اعلام بيزاري از صهيونيسم به كار گرفتهاند. روند جدا شدن اقليتهاي يهودي سراسر جهان از قلمرو صهيونيسم رو به افزايش است. به عبارت ديگر، جنبش صهيونيسم كه در اوايل قرن بيستم سخنگوي تمام يهوديان بود، اينك پايگاه خود را از دست داده و يهوديان بسياري از سراسر دنيا، به شيوههاي گوناگون بيزاري خود را از صهيونيسم بيان ميكنند.
كشتار و جنايت
رژيم صهيونيستي از نخستين روزهاي اشغال فلسطين به منظور ايجاد وحشت در دلِ فلسطينيان و اجراي طرحهاي استعماري خود در سرزمينهاي اشغالي، كشتار وسيع مردم فلسطين را آغاز كرد. يكي از فجيعترين اين كشتارها، قتل عام اهالي روستاي ديرياسين بود كه به شهادت دهها تن از ساكنان عرب اين روستا انجاميد. هرچند اين كشتار در محافل منطقهاي و بين المللي به شدت محكوم شد، اما رژيم صهيونيستي از اين خوي حيواني خود دست برنداشت و بارها به كشتار مردم بيدفاع فلسطين پرداخت.
گروههاي تروريستي يهودي در فلسطين
در فلسطين، سازمانهاي افراطي يهودي هستند كه هدف مشتركشان، اخراج مسلمانان فلسطيني از سرزمينهاي اشغالي است. در اينجا به برخي از اين گروهها اشاره ميكنيم:
1. جنبش كاخ: اين جنبش به وسيله يك خاخام متعصب آمريكايي به نام "رابي ميركاهانا" تأسيس شد. اين جنبش نژادپرست يهودي، خواهان بنيان گذاري اسرائيل بزرگ (از نيل تا فرات) و اخراج اجباري مسلمانان عرب از سرزمين موعود است.
2. ارواح كاهانا: اين جنبش به وسيله بنيامين فرزند ميركاهانا، در يك شهرك مهاجر نشين واقع در جنوب نابلس در كرانه باختري رود اردن تأسيس شد.
3. كميته تأمين جادهها: اين گروه بازوي مسلح جنبش كاخ شمرده ميشود كه مسئوليت اغلب حملههاي مسلحانه بر ضد فلسطينيان را در كرانه غربي رود اردن، به عهده گرفته است.
بسوزانيد!
آريل شارون، نخست وزير كنوني رژيم صهيونيستي، در سال 1335 كه وزير جنگ آن رژيم اشغالي بود، پس از قتل عام صدها آواره فلسطيني در منطقه رَفَح با غرور در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام كرد: "من چيزي به نام اصول بين المللي نميشناسم. من قول ميدهم هر كودك فلسطيني را كه در اين منطقه به دنيا بيايد، بسوزانم. يك زن و كودك فلسطيني به مراتب از يك مرد فلسطيني خطرناكتر هستند؛ چرا كه وجود يك كودك فلسطيني، نشانه تداوم نسلهايي است كه در آينده خواهد آمد. من اگر حتي يك شهروند معمولي اسرائيل هم بودم، زماني كه يك فلسطيني را ميديدم، او را ميسوزاندم و قبل از كشتن او را شكنجه ميكردم".
نفوذ سياسي
مداخله قوم يهود در نظام سياسي آمريكا، به كمك مثلث سياستمداران يهودي، ثروت يهوديان و آراي آنان تحقق مييابد. سياستمداران يهودي در منصبهاي مختلف، در سياست خارجي ايالات متحده تأثير ميگذارند. از اين رو، رأي يهوديان چيزي است كه سياستمداران آمريكايي نميتوانند از آن غافل باشند. سرانجام يهوديان درميان حمايت كنندگان مالي كانديداهاي سياسي ظاهر ميشوند و ثروت يهودي، به عنوان پشتوانه مالي احزاب و فعاليتهاي سياستمداران، تعيين كننده بسياري از خطوط راهنما ميگردد.
حمايت آمريكا از اسرائيل
قواي اجرايي آمريكا، از ابتداي تشكيل اسرائيل تاكنون، حفظ روابط با اسرائيل را با اهميت جلوه ميدهد. منحني حمايت دستگاه اجرايي ايالات متحده از اسرائيل، همواره سير صعودي داشته است. براي مثال دوران رياست جمهوري كلينتون، يكي از بهترين دورههاي حيات اسرائيل است. او بيش از رؤساي جمهوري پيشين، اقليت يهودي را به دولت راه داد. يهوديان كه تنها دو درصد از جمعيت آمريكا را تشكيل ميدهند، حدود 42 درصد منصبهاي مختلف كابينه كلينتون را در اختيار داشتند.
در سال 1997 فهرستي چاپ شد كه در آن، اسامي برخي افراد سرشناس يهودي در كابينه كلينتون نقش بسته بود: مادلين آلبرايت (وزير خارجه)، رابرت روبين (وزير خزانه داري)، ويليام كوهن (وزير دفاع)، دان گيلكن (وزير كشاورزي)، جرج تِنِت (رئيس سازمان سيا)، لوييس فريح (رئيس اف بي آي) و... .
مفهوم انتفاضه
انتفاضه يا انقلاب سنگ، جنبش جوان و نوين ضد صهيونيستي است كه با بهرهگيري از كمترين امكانات در پي نيل به هدفي بزرگ، يعني آزاد سازي فلسطين است. اين حركت، محصول تأثيرپذيري از انقلاب اسلامي در احياي اسلام، پاسخي به اعمال فشار و اقدامات سركوبگرانه رژيم اشغالگر قدس، واكنش در برابر يأس، نااميدي، ضعف و سستي دولتهاي عرب در رويارويي با اسرائيل و سرانجام، عكسالعمل در برابر ناتواني و ناكامي گروههاي نظامي و سياسي فلسطيني در نجات آن كشور است. مردم و سازمانهاي هوادار انتفاضه، با تكيه بر ايمان انقلابي در درون مرزهاي اشغالي، به مبارزهاي بي امان بر ضد اسرائيل دست زدهاند، به گونهاي كه سازشناپذيري آنان، اسرائيل، آمريكا و سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) را در حل بحران خاورميانه، با دشواريهاي بسياري رو به رو كرده است.
چيستي انتفاضه
انتفاضه، در لغت به معناي جنبش، لرزش، غبارروبي، انقلاب، قيام، مرحله قبل از انقلاب، قيام بر ضد رخوت و ركود و حركت همراه با نيرو و شتاب است. در اصطلاح هم به مفهوم جنبش ضد صهيونيستي مردم فلسطين گفته ميشود كه با بهرهگيري از امكانات كم و ايماني قوي، در صدد رسيدن به آزادي فلسطين هستند. در واقع، انتفاضه نامي است كه براي خيزش خودجوش، مردمي، مستقل، مستمر، همگاني و اسلامي مردم فلسطين بر ضد اشغالگران صهيونيست به كار ميرود.
بسترهاي زايش انتفاضه
انتفاضه مردم فلسطين، معلول عوامل پرشماري است كه از آن جمله ميتوان به موارد زير اشاره كرد:
انقلاب اسلامي ايران: انقلاب اسلامي ايران، موجب احياي اسلام و بيداري مسلمانان شد. اين انقلاب، خودباوري را در فلسطينيها تقويت كرد و آنان را به برخورداري از توانايي لازم براي گرفتن حق خويش آگاه ساخت.
ناتواني گروههاي نظامي و سياسي در نجات فلسطين: از اواخر دهه هفتاد ميلادي، گروههاي نظامي به ناتواني خود براي رهايي فلسطين پي برده، در نتيجه رو به سستي نهادند و مبارزه سياسي را جايگزين مبارزه نظامي كردند. البته اين شيوه نيز با شكست رو به رو شد و مردم را بر آن داشت تا با حركتهاي خودجوش، در انديشه نجات فلسطين باشند.
ظلم رژيم صهيونيستي
شهيد دكتر فتحي شقاقي درباره علت زايش انتفاضه فلسطين معتقد است: "انتفاضه... پاسخي بود به اشغالگران و اعمال سركوب و طغيان و تكبر آنان، و اقداماتشان در ويرانسازي منازل، مصادره زمينها، اسكان يهوديان و ساخت شهركها، شكنجه مبارزان، دستگيري و تبعيد و ترور، نابود كردن اقتصاد فلسطين و زيرسازهاي جامعه، تحميل ماليات و جرايم سنگين، تعطيل مدارس و دانشگاهها، جلوگيري از كار و كسب، ناديده گرفتن حقوق انساني و سياسي و ديگر اقدامات مربوط به مجازات دسته جمعي."
انتفاضه و تشكلهاي سياسي
مهمترين گروهها و سازمانهاي فلسطيني، همواره تحت تأثير جنبش "اخوان المسلمين" مصر بودهاند. اخوان المسلمين مصر از اواخر دهه بيست ميلادي فعاليت خود را به فلسطين گسترش داد و به ويژه در سال 1948 و سالهاي پس از آن، سهمي بسيار در مبارزات ضد صهيونيستي و اسرائيلي داشت. اما كنارهگيري تدريجي شعبه فلسطيني اخوانالمسلمين از صحنه مبارزات سياسي و پايفشاري بر تداوم فعاليتهاي فرهنگي، آموزشي و كادرسازي، به جدايي جوانان انقلابي مخالف خط مشي مسالمتآميز آن سازمان انجاميد.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين، به رهبري شهيد دكتر فتحي شقاقي نخستين انشعاب از اخوان المسلمين به شمار ميآمد. برجستهترين ويژگي اين جنبش، بهره جستن از مشي مسلحانه براي نجات فلسطين است.
پيشينه انتفاضه
اگر چه در دهه اخير، كلمه انتفاضه بيشتر مورد استفاده قرار گرفته، اما كاربرد انتفاضه پيشينهاي طولاني دارد. از جمله، قيام فلسطينيان بر ضد انگلستان و گسترش صهيونيسم در سال 1300 و نيز حركت ضد انگليسي و ضد يهودي شيخ عزالدين قسّام و حاج امين حسيني، به ترتيب در سالهاي 1311 و 1318 انتفاضه ناميده شدهاند. البته انتفاضهاي كه از سال 1366 آغاز و در سال 1379 شدت يافت، انتفاضه بزرگي است كه از انتفاضههاي گذشته، گستردهتر و عميقتر است.
انقلاب سنگ
انتفاضه جديد مردم فلسطين را انقلاب سنگ هم مينامند؛ زيرا آنها به جاي سلاح گرم، از سنگ براي دفاع از خود و تهاجم بر ضد دشمن استفاده ميكنند. استفاده از سنگ، نگراني عميقي در اسرائيليها ايجاد كرده است؛ چون ممكن است فلسطينيها نيز همانند حضرت داوود، پيامبر بزرگ بنياسرائيل كه با سنگ بر جالوت ستمگر پيروز شد، بر اسرائيل پيروز شوند.
بازتابهاي انتفاضه
انتفاضه فلسطين، آثار گوناگوني در عملكرد دولت غاصب اسرائيل به وجود آورده است كه برخي از آنها چنين است:
1. صلحخواهي را در بخشي از مردم و بدنه دولت اسرائيل تقويت كرده، تا حدي كه مجلس صلح و امنيت در اسرائيل تشكيل شده است. اين مجلس ميكوشد ثابت كند كه چشمپوشي تدريجي از مناطق اشغالي به افزايش امنيت اسرائيل ميانجامد.
2. دولت اسرائيل براي كنترل و سركوب انتفاضه، به روشهاي خشونتآميز ميپردازد. اين موضوع، مخالفت افكار عمومي جهاني و انتقادهاي ظاهري اروپا و سرانجام كاهش اعتبار و موقعيت بينالمللي اين رژيم را در پي دارد.
3. هزينه مقابله با انتفاضه براي اسرائيل تكان دهنده است. به علاوه، انتفاضه به كاهش درآمدهاي صنعت توريسم، تنزل سه درصدي توليد ناخالص ملي، كم شدن صادرات در اراضي اشغالي، افزايش تورّم و افزايش آمار بيكاري منجر شده است.
ترور فعالان انتفاضه
ترور رهبران و فعالان انتفاضه به دست جوخههاي مرگ رژيم صهيونيستي، از كارهاي ننگآور رژيم اسرائيل است. بر اساس آمارهاي موجود در سال اول انتفاضه مسجدالاقصي، 45 نفر از مجاهدان و فعالان انتفاضه، به دست جوخههاي مرگ ترور شده و به شهادت رسيدهاند. بيشتر اين ترورها، به وسيله بالگردهاي آپاچي رژيم صهيونيستي كه ساخت آمريكاست و با استفاده از موشكهاي هدايت شونده انجام ميگيرد.
مأيوس از آينده
يكي از پژوهشگران ارشد يهود با انتشار كتابي تحت عنوان سقوط اسرائيل كه در سرزمينهاي اشغالي چاپ و منتشر شده است، به صراحت اعلام كرد: "رژيم صهيونيستي به دليل بحرانهاي داخلي و تكيه بر تعصب و باورهاي غلط وتحريف شده ايدئولوژيك، به سوي فروپاشي پيش ميرود. حاكميت تفكر جنگطلبانه بر سردمداران اين رژيم، باعث شده بدهيهاي خارجي رژيم كوچكي مانند اسرائيل، اكنون به 66 ميليارد دلار برسد. بحران اقتصادي، موجب تعطيلي 55 هزار شركت و مؤسسه مالي شده وميزان بيكاري به 8:12 درصد افزايش يافته است. مردم اسرائيل، مردمي مأيوس از آينده هستند و اكنون دامنه اعتياد به مواد مخدر و ميزان خودكشي رو به افزايش است و روزنامهها، همواره از فساد سياسي و اقتصادي و بيماريهاي اجتماعي پرده برميدارند."
روند فروپاشي اسرائيل
صهيونيستها به رغم در اختيار داشتن رسانههاي ارتباط جمعي جهان، نتوانستند چهره كريه خود را در پشت تبليغات مخفي نگه دارند؛ به گونهاي كه جوّ ضديت با صهيونيسم، حتي در ميان مردم آمريكا و سياستمداران مستقل اروپايي كه به منافع ملي كشورهايشان ميانديشند، در حال افزايش است. اين امر حمايتهاي همه جانبه آمريكا و اروپا را با بحران مواجه ميسازد و تأثيري مستقيم در روند فروپاشي اسرائيل خواهد داشت.
ماهيت رژيم صهيونيستي
انتفاضه اخير مسجد الاقصي از يكسو، و حمايتهاي همه جانبه مردم جهان از مردم فلسطين از سوي ديگر، حاكي از آگاهي و بيداري افكار عمومي جهانيان در مورد ماهيت ضد انساني رژيم صهيونيستي و حقانيت ملت فلسطين است. ادامه انتفاضه و استمرار مبارزات مردمي بر ضد رژيم اشغالگر قدس، امواج مهاجرتهاي معكوس از اسرائيل به سوي آمريكا و اروپا را گستردهتر كرده است.
خطر صهيونيسم
خطر صهيونيسم تنها مختص فلسطين نيست، بلكه خطر آن سراسر جهان اسلام را تهديد ميكند. ماهيت و ويژگيهاي رژيم صهيونيستي هرگز از آن جدا نخواهد شد. اين رژيم هرگز از دخالت در امور كشورهاي اسلامي دست برنخواهد داشت. صهيونيستها اگر بتوانند، سياستهاي خود را با نيروي نظامي سركوبگر و تجهيزات نظامي پيشرفته اجرا ميكنند و اگر نتوانند، از شيوههاي ديگري نظير تبليغات، جاسوسي، اقتصاد و برقراري روابط سياسي با كشورهاي عربي اطراف خود، استفاده خواهند كرد.
..................................................................................
منبع: سايت حوزه
چهارشنبه 3 مهر 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]
-
گوناگون
پربازدیدترینها