تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836075781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده: طيبه چراغي روز انزجار از صهيونيسم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده: طيبه چراغي روز انزجار از صهيونيسم
خبرگزاري فارس: يكي از اقدامات مهمي كه امام خميني«ره» درباره احياي آرمان فلسطين در سطحي جهاني انجام دادند، طرح روز جهاني قدس و فرمان اجراي آن در بهترين شرايط زماني، يعني ماه مبارك رمضان بود. اين كار تأثيرات مثبتي در داخل فلسطين اشغالي و در سطح دنياي اسلام و كشورهاي مختلف جهان بر جاي گذاشت.


يكي از اقدامات مهمي كه امام خميني رحمه‏الله درباره احياي آرمان فلسطين در سطحي جهاني انجام دادند، طرح روز جهاني قدس و فرمان اجراي آن در بهترين شرايط زماني، يعني ماه مبارك رمضان بود. اين كار تأثيرات مثبتي در داخل فلسطين اشغالي و در سطح دنياي اسلام و كشورهاي مختلف جهان بر جاي گذاشت. امروز اين ميراث گران‏قدر امام راحل، همچنان پرشكوه در ميان امت اسلامي باقي است و هر سال بر شكوه و عظمت آن افزوده مي‏شود.

نام فلسطين

سرزمين‏هايي كه امروز به نام فلسطين معروف است، در قديم سرزمين كنعان نام داشت. چون نخستين قومي كه در اين سرزمين مقدس و اطراف آن استقرار يافتند، كنعانيان بودند. كنعانيان از جزيرة العرب به اين منطقه آمده بودند. از اواسط قرن چهارم ميلادي، نام فلسطين به همه سرزمين‏هاي محدوده فلسطين امروزي گفته مي‏شد. جغرافي‏دانان عرب نيز همگي از اين سرزمين به نام فلسطين ياد كرده‏اند.

فلسطين در قرآن

اهميت ويژه فلسطين درميان مسلمانان، بيشتر به لحاظ وجود مكان‏هاي مقدس در آن سرزمين است. از آن جمله مي‏توان به شهر ايليا اشاره كرد كه پس از فتح فلسطين به همت مسلمانان، بيت المقدس نام گذاري شده است. در قرآن مجيد آيات متعددي درباره سرزمين فلسطين آمده و از آن با عناوين مختلف ياد شده است. در يكي از آيات، از آن به عنوان سرزمين مبارك ياد شده و آمده است: "پاك و منزه است خداوندي كه بنده خود محمد صلي‏الله‏عليه‏و‏آله را شبانه از مسجدالحرام به مسجدالاقصي كه پيرامونش را به قدم خاصان خود مبارك و پرنعمت كرد، سير داد تا آيات و اسرار غيب خود را به او بنمايد".
نيز در آيه ديگري، آن سرزمين را سرزمين مقدس خوانده و فرموده است: "اي قوم! وارد سرزمين مقدس شويد كه خداوند براي شما مقرر گردانيد".
بر اساس نظر بسياري از مفسران، سرزمين مقدّس، همان بيت المقدّس و روستاهاي اطراف آن است.

تقدس بيت المقدس

از سخنان پيامبر گرامي اسلام صلي‏الله‏عليه‏و‏آله درباره بيت المقدس، چنين برمي‏آيد كه اين سرزمين از ابعاد گوناگون مورد تأكيد اسلام و پيامبر صلي‏الله‏عليه‏و‏آله بوده است. در مجموعه روايت‏هايي كه از آن حضرت درباره قداست اين سرزمين بزرگ نقل شده، آمده است كه: يك ركعت نماز در بيت‏المقدس، به منزله هزار ركعت است و موجب آمرزش گناهان مي‏شود. سكونت در آن هم مهم است. بيت‏المقدس سرزميني است كه با برپايي حشر و نشر و پل صراط و ميزان ارتباط دارد. بيت المقدس، شهر بهشتي است و پيامبر صلي‏الله‏عليه‏و‏آله از همين شهر به معراج رفت.

اهميت بيت المقدس

بيت المقدس از نظر تمامي اديان اهميت ويژه‏اي دارد؛ زيرا باب داوود، باب سليمان، باب محمد صلي‏الله‏عليه‏و‏آله و باب التوبه در آنجا قرار دارد. باب سكينه نيز كه محراب مريم دختر عمران بود، در آنجاست. همچنين محراب زكريا كه فرشتگان تولد يحيي را به وي بشارت دادند و نيز مسجد و مقبره ابراهيم خليل‏اللّه‏ نيز در بيت‏المقدس است.
نوشته‏اند كه حضرت عيسي عليه‏السلام در نزديكي مسجد بيت‏المقدس به دنيا آمد. پيامبران بني‏اسرائيل، وصيت كرده‏اند كه در بيت المقدس دفن شوند. بر خاك اين سرزمين مقدس، رسولان الهي از جمله ابراهيم، اسحاق و يعقوب عليهم‏السلام گام نهاده‏اند. همچنين حضرت موسي عليه‏السلام در آنجا دفن شده است. چهار هزار صحابه، فتح فلسطين حضور داشتند و بسياري از آنها و تابعين، از جمله عبادة بن الصامت انصاري، شداد بن اوس، ابوعبيده جراح، معاذ بن جبل، عبداللّه‏ بن زبير و بعضي ديگر در فلسطين به خاك سپرده شدند.

موقعيت فلسطين

فلسطين، محل اتصال سه قاره بزرگ آسيا، اروپا و آفريقا به شمار مي‏آيد. صرف‏نظر از جايگاه تاريخي اين كشور در اديان بزرگ الهي، فلسطين و سرزمين‏هاي همسايه‏اش، در طول تاريخ صحنه رويارويي دو تمدن بزرگ شرق و غرب جهان بوده است. اين رويارويي كه گاه به صورت جدال نظامي جلوه‏گر مي‏شد، آثار بلند مدتي را بر ساكنان منطقه مي‏گذاشت.

روز قدس از منظر امام خميني رحمه‏الله

يكي از مهم‏ترين اقدامات بنيان گذار انقلاب اسلامي ايران، نام‏گذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، به نام روز قدس است. ايشان درباره اين روز مي‏فرمايند: "روز قدس، يك روز جهاني است. روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روز مقابله ملت‏هايي است كه در زير فشار ظلم آمريكا و غيرآمريكا بودند. روزي است كه بايد مستضعفين مجهّز بشوند در مقابل مستكبرين. روزي است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد. متعهدين، اين روز را روز قدس مي‏دانند و عمل مي‏كنند به آنچه بايد بكنند و منافقين، آنهايي كه با ابرقدرت‏ها در زير پرده آشنايي دارند و با اسرائيل دوستي، در اين روز بي تفاوت هستند. روز قدس، روزي است كه بايد سرنوشت ملت‏هاي مستضعف معلوم شود. روز قدس، فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است، روز حكومت اسلامي است".

فلسطين در سايه‏سار كلام رهبر

مقام معظم رهبري، درباره مبارزات مردم فلسطين مي‏فرمايد: "راه صحيح مبارزه با حكومت غاصب اسرائيل، همان است كه امروز خود فلسطيني‏ها آن را يافته و قدم استوار خود را در آن گذاشته‏اند و وظيفه همه مسلمانان است كه آنان را در اين مبارزه مقدس ياري كنند. امروزه هيچ عذري از دولت‏هاي مسلمان در بي‏تفاوتي نسبت به مسئله فلسطين پذيرفته نيست. دولت غاصب، وحشي‏گري و ددمنشي را به اعلي درجه رسانده و ثابت كرده است كه در راه هدف‏هاي توسعه‏طلبانه و خطرناك خود، آماده دست زدن به هر جنايتي است. قيام اسلامي ملت فلسطين نيز حجت را بر همه تمام مي‏كند و نشان مي‏دهد كه علي‏رغم فشارهاي همه جانبه دشمن و عذر و خيانت مدعيان دوستي، نهال مقاومت نخشكيده، بلكه ريشه دار و پربار نيز شده است".

فلسطين در كلام شهيد مطهري رحمه‏الله

استاد شهيد مرتضي مطهري رحمه‏الله معتقد است كه فقط اندوهگين شدن و تسليت گفتن، رنج جانكاه مردم فلسطين را التيام نمي‏بخشد و گفتن و نوشتن و سرودن هم تكليف را ساقط نمي‏كند؛ هم افشاگري و بيان مظلوميت‏ها لازم است و هم تعاون و همدردي عملي.

نطق تاريخي استاد بر ضد صهيونيسم در عاشوراي سال 1348 در حسينيه ارشاد كه به دستگيري ايشان انجاميد، فراموش ناشدني است. در بخشي از اين سخنراني آمده است: "اگر حسين بن علي عليه‏السلام امروز بود، مي‏گفت اگر مي‏خواهيد براي من عزاداري كنيد، بايد شعار شما فلسطين باشد. شمرِ امروز شما موشه دايان است. ... به دروغ به مغز ما كرده‏اند كه اين يك مسئله داخلي است و مربوط به عرب و اسرائيل است".

ويژگي قوم يهود

يهود، قومي است كه با وجود كم بودن تعداد پيروان، بر كل جهان سيطره دارد و نبض اقتصاد، سياست و فرهنگ عالم در دست يهوديان است. قومي كه تاريخ پر فراز و نشيبي داشته است و پس از نافرماني حضرت موسي عليه‏السلام ، چهل سال در صحراها و بيابان‏ها سرگردان بودند و به دليل خصلت‏هاي ناپسندي همچون سنگدلي و بيرحمي، كشتن پيامبران الهي، دروغ و تهمت، حيله و نيرنگ، پيمان‏شكني و فساد اخلاقي، از سوي اقوام و ملت‏هاي ديگر مورد تحقير و هجوم قرار مي‏گرفتند.

يهودي! برو بيرون

در سال 1290 ميلادي، يهوديان ساكن لندن، به اندازه‏اي مردم انگلستان را آزردند كه "ادوارد" فرمان داد آنها را از انگلستان بيرون كنند و اعلام كرد كسي كه تا تاريخ معين خارج نشود، او را اعدام و جسدش را چهار قسمت مي‏كنيم. پس از اين تاريخ، حدود چهارصد سال ورود يهوديان به انگلستان ممنوع بود.
در فرانسه نيز يهوديان از اين كشور بيرون رانده شدند. در كشور آلمان نيز اين قوم چندين بار از اين كشور اخراج شدند كه آخرين آنها به دست هيتلر انجام گرفت و يهوديان مدت دوازده سال شكنجه‏هاي بسيار وحشتناك و سختي را از طرف نازي‏ها تحمل كردند.
يهودياني كه دركشورهاي شوروي، لهستان، روم، بلغارستان، سوئيس و مجارستان ساكن بودند نيز چندين مرتبه از اين كشورها رانده شدند.

واكنش عقده‏ها

يهوديان براي جبران سختي‏هايي كه در طول قرن‏ها متحمل شده بودند و براي انتقام از سخت‏گيري و فشار ملت‏ها، در صدد برآمدند محفل‏ها و حزب‏هاي گوناگون تشكيل دهند تا بدين وسيله بتوانند در مقابل ملت‏هاي ضعيف وناتوان صف آرايي كنند.

نخستين واكنش يهود، تشكيل محفلي به نام ماسوني بود كه افتخارها و پيروزي‏هاي فراواني براي يهود به ارمغان آورد. يهودي‏ها در اعلاميه هايي، هدف از تشكيل محفل ماسوني را چنين بيان كردند: "محافظت از صهيونيسم در جهان، نابود كردن اديان مختلف در جهان و منتشر كردن روحيه بي‏ديني ميان ملت‏ها".

دومين واكنش يهود، تشكيل سازماني از مهاجران يهودي بود كه در شعله‏ور نمودن آتش جنگ جهاني اول و دوم سهم ويژه‏اي داشت. سومين واكنش يهود، جنبش ارتجاعي و نژادي صهيونيسم با هدف بازگرداندن حكومت خيالي بني اسرائيل و بنا كردن هيكل حضرت سليمان عليه‏السلام بر خرابه‏هاي مسجدالاقصي بود.

تشكيل دولت يهود

پيشينه تشكيل دولت يهود به انتشار كتاب دولت يهود نوشته تئودور هرتزل باز مي‏گردد. حضور هرتزل در دنياي سياست، او را چنان مجذوب ساخت كه مصمم شد تا با بهره‏گيري از جريان‏هاي سياسي موجود در اروپا، خود را منجي قوم يهود معرفي كند.
او اين فرصت را در سال 1894 به دست آورد. در اين سال، يك مأمور ضد اطلاعات وزارت جنگ فرانسه، در ميان نامه‏هاي باطله وابسته نظامي آلمان و پاريس، به نامه‏اي بدون امضا برخورد كه خبر از ارسال اطلاعاتي طبقه بندي شده در خصوص توپخانه فرانسه مي‏داد. مقامات امنيتي فرانسه بر پايه برخي قرائن، يك سروان يهودي را عامل اين جاسوسي متهم كردند.
ماجراي اين سروان به صورت افتضاحي سياسي در اروپا جلوه‏گر و در حقيقت وسيله‏اي براي نشان دادن احساسات ضد يهودي شد. اين عمل كه ناخواسته موجب هم‏بستگي اقليت‏هاي يهودي مقيم اروپاگرديد، فكر ايجاد يك كشور يهودي را در هرتزل به وجود آورد.

انديشه صهيونيسم

تا پيش از عصر تجدد، در فلسفه و الهيات يهودي، اين انديشه وجود نداشت كه دين و ملت يهود حكومتي ديني بر پا كنند. در آن زمان يهوديان در هر جاي دنيا اقليتي به شمار مي‏آمدند كه رابطه‏شان با حكومت و دولت سياسي حاكم، به گونه‏اي بود كه فقط در پي حفظ هويت ديني خويش بودند. يهوديت قرون وسطي مي‏كوشيد تا ثابت كند كه در آيين يهود، ارزش‏هايي بسيار قوي حاكم است.
انديشه صهيونيسم از قرن نوزدهم در اروپا شكل گرفت. اين فكر واكنشي بود در برابر فشارهايي كه به ويژه در اروپا بر يهوديان اعمال مي‏شد. جنبشي كاملاً سكولار از يهوديان بر آن بود كه يهودي بودن، نه تنها دين، بلكه يك ملت است و به كشوري مستقل نياز دارد.

مفهوم صهيونيسم

صهيون، نام كوهي در بيت المقدس، و صهيونيست در لغت به معناي دلباخته‏ي كوه صهيون است .در طول تاريخ واژه صهيونيسم در دو عرصه مذهبي و سياسي كاربرد داشته است. در تعاليم مذهبي يهود، كوه صهيون و سرزمين بيت المقدس، به دليل آنكه محل نزول وحي و ميعادگاه پيامبران الهي بوده محترم شمرده مي‏شود. تا پيش از دوره رنسانس، صهيونيست به كسي اطلاق مي‏شد كه به دليل دل بستگي به كوه صهيون و سرزمين بيت المقدس، تارك دنيا شده و به عبادت در آنجا مشغول مي‏شد. پس از رنسانس در قرون هفده و هجده ميلادي، به مرور زمان صهيونيسم سياسي شكل گرفت و به گسترش نگرش‏هاي نژادپرستانه مبتني بر برتري قوم يهود بر ديگر اقوام پرداخت. اين تبليغات سبب شد كه در اواخر قرن نوزدهم، واژه صهيونيست به كساني اطلاق شود كه يهوديان را نژاد اصيل و قوم برتر مي‏دانستند و معتقد بودند كه خداوند بني اسرائيل را بر ديگر اقوام برتري داده و حاكميت بر كره زمين را به آنان واگذار كرده است.

ماهيت انديشه‏هاي صهيونيسم

صهيونيسم، مكتب و ايدئولوژي خاصي است كه از جنبه نظري حول محور نگرش‏هاي نژادي و مباني فكري مبتني بر تورات تحريف شده بنا گرديده است. پيروان آن هم ضمن تظاهر به اعتقادات خشك مذهبي و پايبندي به اصول اعتقادي تورات، اهداف و برنامه‏هاي ويژه‏اي را براي تسلط و حاكميت بر كشورها و ملت‏هاي غيريهود دنبال مي‏كنند. از اواسط قرن هجده تا اواخر قرن نوزدهم، صهيونيست‏ها در تشكل‏هاي‏هاي مخفي خود كه از نظر ساختار شباهت زيادي به سازمان‏هاي فراماسونري داشت، به تدوين افكار ومباني نظري خود پرداختند، و انديشه‏هايشان را حول محور چگونگي دست يابي به سرزمين، ايجاد ملت و تشكيل دولت تنظيم كردند. افزون بر اين، استراتژي‏هاي ويژه‏اي را با هدف برنامه‏ريزي براي تثبيت حاكميت و تحكيم سلطه صهيونيسم جهاني بر ملت‏ها و كشورهاي غيريهود تدارك ديدند.

محور پروتكل‏هاي صهيونيسم

استراتژي‏هاي سازمان جهاني صهيونيسم در قالب پروتكل‏هاي 24 گانه بيان شده است.
در بخشي از پروتكل اول آمده است: هدف نهايي ما (صهيونيسم جهاني)، حاكميت بر جهان است. اين هدف جز با خشونت و زور به دست نمي‏آيد؛ زيرا در ناموس طبيعت، حق با زور است، برابري، قانون، آزادي، حقوق بشر و ليبراليسم الفاظي هستند كه واقعيت خارجي ندارند. اينها ايده‏هايي بيش نيستند. از اين مفاهيم بايد به عنوان طعمه براي جذب نيروها و نابودي مخالفان خود استفاده كنيم.
در پروتكل دوم نيز آمده است: ما بايد افكار عمومي و روند حركت بين‏المللي را به سمتي ببريم كه رقابت اقتصادي، محور اصلي تمام فعاليت‏ها گردد. اينجاست كه كشورها و ملت‏ها، به كمك‏هاي مالي و پولي ما وابسته و نيازمند خواهند شد و از اين راه امكان حاكميت ما بر كشورها و ملت‏هاي غير يهود فراهم مي‏آيد.

پروتكل‏هاي يهود

پروتكل‏هاي يهود، برنامه‏اي است كه سرمايه‏داران، اقتصاددانان، انديشمندان و علماي يهود براي ويران كردن بناي اسلام و مسيحيت آن را تنظيم كرده‏اند. يهوديان صهيونيست معتقدند كه بعد از اين ويراني كه طي صد سال انجام خواهد شد، آنان بر جهان برتري خواهند يافت.
متن پروتكل‏ها در سال 1897 ميلادي به منظور قرائت در چند جلسه كنفرانس و بحث و تأييد نهايي آماده شده بود كه پليس مخفي تزار روسيه به كنفرانس مزبور هجوم آورد و اوراق آنها را به تاراج برد. متن پروتكل‏ها بسيار مفصل بوده و در 24 بخش تنظيم شده است. در يكي از اين پروتكل‏ها مي‏خوانيم: "اعلاميه حقوق بشر ازتراوشات ذهني يهود است. اسرار اين اعلاميه براي ما بسيار روشن است؛ زيرا ما آن را تنظيم و از راه آن مردم را بيچاره و بدبخت كرديم".

عضويت اسرائيل در سازمان ملل

هنگامي كه عضويت اسرائيل با اراده تحميلي ايالات متحده آمريكا در سازمان ملل متحد قطعي شد، با سه شرط در شمار دولت‏هاي اين سازمان قرار گرفت: اول، دست نزدن به وضعيت قدس؛ دوم: اجازه دادن به اعراب فلسطيني براي بازگشت به سرزمينشان، و سوم: احترام نهادن به مرزهاي تعيين شده در قطعنامه تقسيم. بر اساس اين قطعنامه، يهوديان تنها پنج درصد از خاك فلسطين را در تملك داشتند.
البته اسرائيل پس از عضويت در سازمان ملل، نه تنها هفتصد و هفتاد هزار فلسطيني را آواره كرد، بلكه در سال 1982 مالك 93 درصد از زمين‏هاي فلسطين اشغالي شد.

پايتخت اسرائيل

صهيونيست‏ها در سال 1948 نيمي از شهر قدس، يعني بخش غربي آن را به اشغال در آوردند. آنها نشانه‏ها و آثار اسلامي موجود در اين بخش را منهدم كردند و با بيرون راندن اجباري هشتاد هزار فلسطيني، آن را يهودي‏نشين ساختند. امروزه پارلمان رژيم صهيونيستي و برخي از وزارتخانه‏ها و هتل‏ها بر روي زميني بنا شده كه زماني به روستاييان تعلق داشته است. يكي از مقامات رژيم اشغال گر قدس در سال 1949 اعلام كرد كه بيت‏المقدس غربي، ديگر قلمرو اشغالي نبوده و بخش جدانشدني كشور اسرائيل است. اسرائيل در اجراي همين سياست، در 13 دسامبر 1949، بيت‏المقدس غربي را به طور غيرقانوني پايتخت خود خواند.

انتقال يهوديان به فلسطين

انتقال يهوديان جهان به فلسطين و اسكان آنها در مناطق اشغالي فلسطين، از جمله سياست‏هاي اين رژيم در راستاي يهودي كردن فلسطين است. اين سياست از آغاز حاكميت صهيونيسم و تأسيس اسرائيل در اين سرزمين، همواره به موازات سياست تجاوزكارانه آن، مدنظر رژيم صهيونيستي بوده و در حفظ امنيت، تقويت و تحكيم مسلط صهيونيسم بر سرزمين‏هاي اشغالي، و در نهايت يهودي كردن فلسطين، تأثير به سزايي داشته است.
يكي از تاريخ نگاران يهودي، تاريخ رسمي انتقال يهوديان به فلسطين را سال 1881 و سال كوچ تعدادي از جوانان يهودي روسيه به فلسطين عنوان كرده و بيان مي‏كند كه قبل از اين زمان، انتقال يهوديان، به سبب امتناع آنها از مشاركت عملي در اسكان و همكاري در طرح‏هاي مستعمره‏نشين سابق، وجود نداشته است.

نابودي اقتصاد غيريهود

اسرائيل براي ايجاد اقتصادي متكي به طبقه كارگر و كشاورز يهودي، در سال 1905، تعاوني‏هاي كارگري و دهقاني به وجود آورد كه به موجوديت كشاورزان فلسطيني پايان مي‏داد. برنامه ديگر آنان، آغاز عملياتي بزرگ به نام تأسيس صندوق ملي يهود در سال 1901 بود. زمين‏هايي كه اين صندوق به تملك خود در مي‏آورد، قابل فروش يا اجاره دادن به غير يهود نبود. پس از آن، در قانون ديگري در مورد صندوق تصويب شد كه زمين‏هاي خريداري شده از سوي صندوق ملي يهود، زمين اسرائيل خوانده شود.

تجزيه كشورهاي اسلامي

انديشه تجزيه كشورهاي اسلامي، همواره ذهن رژيم صهيونيستي را به خود مشغول كرده است. اين سياست در تحقق استراتژي صهيونيسم، مبني بر برپايي دولتي صهيونيستي و سلطه آن بر سراسرجهان بوده و برنامه آن، دور كردن كشورهاي عربي از يكديگر و نابودي شخصيت آنان و در نتيجه بردگي مردم است. نخستين گام براي برپايي و تحكيم سلطه دولت صهيونيستي، چيرگي آن بر خاورميانه، با تمام ثروت‏ها و موقعيت استراتژيك آن مي‏باشد.

ردّ پاي صهيونيسم در سازمان‏هاي بين المللي

آرم و نشانه براي هر سازمان و تشكيلات، به دليل شناساندن ابعاد، مفاهيم و اهداف آن، اهميت ويژه‏اي دارد. طبيعي است كه در طرح‏هاي جهاني، همچون سازمان ملل متحد، دقت وتوجه بسياري به نوع علامت‏ها مي‏شود.
در مورد آرم‏هاي مربوط به سازمان ملل متحد، شواهد بسياري درباره ارتباط اين سازمان با صهيونيسم جهاني به چشم مي‏خورد. مهر اصلي و رسمي سازمان ملل كه پرچم آن نيز به همان شكل است، كره زمين است با دو شاخه زيتون در دو طرف آن كه بر روي پرچم سازمان ملل، اين نقش به رنگ سفيد بر زمينه آبي است. رنگ آبي، هم براي يهود مقدس است و هم براي تشكيلات فراماسونري. اين رنگ در پرچم اسرائيل، عنوان رنگ اصلي شمرده مي‏شود و شاخه زيتون نيز از مهم‏ترين و اساسي‏ترين نمادهاي يهود است.
طرح به كار رفته در برخي آرم‏هاي بين المللي، از جمله سازمان يونسكو، كاملاً شبيه كنيسه‏هاي يهودي و معابد فراماسونري است. نماد مار كه در آرم سازمان بهداشت جهاني به كار رفته، از اصلي‏ترين نمادهاي يهود است كه پس از معجزه‏ي عصاي موسي عليه‏السلام به عنوان نماد قدرت يهود شناخته مي‏شود.

دنيا تحت سلطه يهود

سردمداران صهيونيسم افزون بر تسلط بر بسياري از سازمان‏هاي جهاني و شركت‏هاي بين‏المللي از بسياري از مراكز فرهنگي، خبري و هنري مهم دنيا براي برتري خود بر ملّت‏ها، استفاده مي‏كنند.
خبرگزاري‏هايي چون رويتر، آسوشيتيدپرس، يونايتد پرس، انترنشنال، نيوز، هافاس و.... زير سلطه صهيونيسم هستند. مطبوعات جهاني و از جمله روزنامه تايمز، ديلي اكسپرس، نيويورك تايمز، واشنگتن پست، شيكاگو، لايف، الشرق الاوسط، الاهرام، الحيات و... و نيز شبكه‏هاي خبري سي بي اس، اي بي سي، ام بي سي، سي ان ان، فاكس نيوز، بي‏بي سي و... تحت نظارت مستقيم يهود اداره مي‏شوند.
برخي از هنرمندان مطرح جهاني نيز در گروه صهيونيسم‏ها جاي دارند؛ همچون وودي آلن، جري لوئيس، جك لمون، كرك داگلاس، و... .

استفاده ابزاري از سينما

تنها آرزويي كه يهود آشكارا از آن ياد مي‏كند، تشكيل دولت يهودي جهاني است. براي نيل به اين مقصود، يهود تلاش‏هاي فراواني نمود و اكنون سرچشمه‏هاي علمي و فرهنگي جهان در دست آنهاست. يكي از اين نهادهاي فرهنگي، سينما و تئاتر است.
هنر هفتم (سينما) از بدو پيدايش در آستانه سده آخر هزاره سوم تاكنون، غالبا برآورنده خواسته‏ها و نمايانگر سياست‏هاي صهيونيست‏ها بوده است. امروز حتي هاليوود نيز منكر اين واقعيت نيست كه بسياري ازمهره‏هاي كليدي سينماي آمريكا، صرف‏نظر از تخصص‏شان در زمينه‏هاي گوناگون سينمايي، يهودي يا يهودي زاده‏اند.

انزجار يهود از صهيونيسم

روند حركت صهيونيسم و رژيم اسرائيل به گونه‏اي است كه طي دو دهه گذشته، در ميان يهوديان دنيا جنبش‏ها و نهضت‏هايي ايجاد گرديده كه تمام تلاش خود را براي اثبات دوري خود از اسرائيل و اعلام بيزاري از صهيونيسم به كار گرفته‏اند. روند جدا شدن اقليت‏هاي يهودي سراسر جهان از قلمرو صهيونيسم رو به افزايش است. به عبارت ديگر، جنبش صهيونيسم كه در اوايل قرن بيستم سخنگوي تمام يهوديان بود، اينك پايگاه خود را از دست داده و يهوديان بسياري از سراسر دنيا، به شيوه‏هاي گوناگون بيزاري خود را از صهيونيسم بيان مي‏كنند.

كشتار و جنايت

رژيم صهيونيستي از نخستين روزهاي اشغال فلسطين به منظور ايجاد وحشت در دلِ فلسطينيان و اجراي طرح‏هاي استعماري خود در سرزمين‏هاي اشغالي، كشتار وسيع مردم فلسطين را آغاز كرد. يكي از فجيع‏ترين اين كشتارها، قتل عام اهالي روستاي ديرياسين بود كه به شهادت ده‏ها تن از ساكنان عرب اين روستا انجاميد. هرچند اين كشتار در محافل منطقه‏اي و بين المللي به شدت محكوم شد، اما رژيم صهيونيستي از اين خوي حيواني خود دست برنداشت و بارها به كشتار مردم بي‏دفاع فلسطين پرداخت.

گروه‏هاي تروريستي يهودي در فلسطين

در فلسطين، سازمان‏هاي افراطي يهودي هستند كه هدف مشتركشان، اخراج مسلمانان فلسطيني از سرزمين‏هاي اشغالي است. در اينجا به برخي از اين گروه‏ها اشاره مي‏كنيم:

1. جنبش كاخ: اين جنبش به وسيله يك خاخام متعصب آمريكايي به نام "رابي ميركاهانا" تأسيس شد. اين جنبش نژادپرست يهودي، خواهان بنيان گذاري اسرائيل بزرگ (از نيل تا فرات) و اخراج اجباري مسلمانان عرب از سرزمين موعود است.

2. ارواح كاهانا: اين جنبش به وسيله بنيامين فرزند ميركاهانا، در يك شهرك مهاجر نشين واقع در جنوب نابلس در كرانه باختري رود اردن تأسيس شد.

3. كميته تأمين جاده‏ها: اين گروه بازوي مسلح جنبش كاخ شمرده مي‏شود كه مسئوليت اغلب حمله‏هاي مسلحانه بر ضد فلسطينيان را در كرانه غربي رود اردن، به عهده گرفته است.

بسوزانيد!

آريل شارون، نخست وزير كنوني رژيم صهيونيستي، در سال 1335 كه وزير جنگ آن رژيم اشغالي بود، پس از قتل عام صدها آواره فلسطيني در منطقه رَفَح با غرور در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام كرد: "من چيزي به نام اصول بين المللي نمي‏شناسم. من قول مي‏دهم هر كودك فلسطيني را كه در اين منطقه به دنيا بيايد، بسوزانم. يك زن و كودك فلسطيني به مراتب از يك مرد فلسطيني خطرناك‏تر هستند؛ چرا كه وجود يك كودك فلسطيني، نشانه تداوم نسل‏هايي است كه در آينده خواهد آمد. من اگر حتي يك شهروند معمولي اسرائيل هم بودم، زماني كه يك فلسطيني را مي‏ديدم، او را مي‏سوزاندم و قبل از كشتن او را شكنجه مي‏كردم".

نفوذ سياسي

مداخله قوم يهود در نظام سياسي آمريكا، به كمك مثلث سياست‏مداران يهودي، ثروت يهوديان و آراي آنان تحقق مي‏يابد. سياست‏مداران يهودي در منصب‏هاي مختلف، در سياست خارجي ايالات متحده تأثير مي‏گذارند. از اين رو، رأي يهوديان چيزي است كه سياست‏مداران آمريكايي نمي‏توانند از آن غافل باشند. سرانجام يهوديان درميان حمايت كنندگان مالي كانديداهاي سياسي ظاهر مي‏شوند و ثروت يهودي، به عنوان پشتوانه مالي احزاب و فعاليت‏هاي سياست‏مداران، تعيين كننده بسياري از خطوط راهنما مي‏گردد.

حمايت آمريكا از اسرائيل

قواي اجرايي آمريكا، از ابتداي تشكيل اسرائيل تاكنون، حفظ روابط با اسرائيل را با اهميت جلوه مي‏دهد. منحني حمايت دستگاه اجرايي ايالات متحده از اسرائيل، همواره سير صعودي داشته است. براي مثال دوران رياست جمهوري كلينتون، يكي از بهترين دوره‏هاي حيات اسرائيل است. او بيش از رؤساي جمهوري پيشين، اقليت يهودي را به دولت راه داد. يهوديان كه تنها دو درصد از جمعيت آمريكا را تشكيل مي‏دهند، حدود 42 درصد منصب‏هاي مختلف كابينه كلينتون را در اختيار داشتند.
در سال 1997 فهرستي چاپ شد كه در آن، اسامي برخي افراد سرشناس يهودي در كابينه كلينتون نقش بسته بود: مادلين آلبرايت (وزير خارجه)، رابرت روبين (وزير خزانه داري)، ويليام كوهن (وزير دفاع)، دان گيلكن (وزير كشاورزي)، جرج تِنِت (رئيس سازمان سيا)، لوييس فريح (رئيس اف بي آي) و... .

مفهوم انتفاضه

انتفاضه يا انقلاب سنگ، جنبش جوان و نوين ضد صهيونيستي است كه با بهره‏گيري از كمترين امكانات در پي نيل به هدفي بزرگ، يعني آزاد سازي فلسطين است. اين حركت، محصول تأثيرپذيري از انقلاب اسلامي در احياي اسلام، پاسخي به اعمال فشار و اقدامات سركوب‏گرانه رژيم اشغالگر قدس، واكنش در برابر يأس، نااميدي، ضعف و سستي دولت‏هاي عرب در رويارويي با اسرائيل و سرانجام، عكس‏العمل در برابر ناتواني و ناكامي گروه‏هاي نظامي و سياسي فلسطيني در نجات آن كشور است. مردم و سازمان‏هاي هوادار انتفاضه، با تكيه بر ايمان انقلابي در درون مرزهاي اشغالي، به مبارزه‏اي بي امان بر ضد اسرائيل دست زده‏اند، به گونه‏اي كه سازش‏ناپذيري آنان، اسرائيل، آمريكا و سازمان آزادي‏بخش فلسطين (ساف) را در حل بحران خاورميانه، با دشواري‏هاي بسياري رو به رو كرده است.

چيستي انتفاضه

انتفاضه، در لغت به معناي جنبش، لرزش، غبارروبي، انقلاب، قيام، مرحله قبل از انقلاب، قيام بر ضد رخوت و ركود و حركت همراه با نيرو و شتاب است. در اصطلاح هم به مفهوم جنبش ضد صهيونيستي مردم فلسطين گفته مي‏شود كه با بهره‏گيري از امكانات كم و ايماني قوي، در صدد رسيدن به آزادي فلسطين هستند. در واقع، انتفاضه نامي است كه براي خيزش خودجوش، مردمي، مستقل، مستمر، همگاني و اسلامي مردم فلسطين بر ضد اشغالگران صهيونيست به كار مي‏رود.

بسترهاي زايش انتفاضه

انتفاضه مردم فلسطين، معلول عوامل پرشماري است كه از آن جمله مي‏توان به موارد زير اشاره كرد:
انقلاب اسلامي ايران: انقلاب اسلامي ايران، موجب احياي اسلام و بيداري مسلمانان شد. اين انقلاب، خودباوري را در فلسطيني‏ها تقويت كرد و آنان را به برخورداري از توانايي لازم براي گرفتن حق خويش آگاه ساخت.
ناتواني گروه‏هاي نظامي و سياسي در نجات فلسطين: از اواخر دهه هفتاد ميلادي، گروه‏هاي نظامي به ناتواني خود براي رهايي فلسطين پي برده، در نتيجه رو به سستي نهادند و مبارزه سياسي را جاي‏گزين مبارزه نظامي كردند. البته اين شيوه نيز با شكست رو به رو شد و مردم را بر آن داشت تا با حركت‏هاي خودجوش، در انديشه نجات فلسطين باشند.

ظلم رژيم صهيونيستي

شهيد دكتر فتحي شقاقي درباره علت زايش انتفاضه فلسطين معتقد است: "انتفاضه... پاسخي بود به اشغالگران و اعمال سركوب و طغيان و تكبر آنان، و اقدامات‏شان در ويران‏سازي منازل، مصادره زمين‏ها، اسكان يهوديان و ساخت شهرك‏ها، شكنجه مبارزان، دستگيري و تبعيد و ترور، نابود كردن اقتصاد فلسطين و زيرسازهاي جامعه، تحميل ماليات و جرايم سنگين، تعطيل مدارس و دانشگاه‏ها، جلوگيري از كار و كسب، ناديده گرفتن حقوق انساني و سياسي و ديگر اقدامات مربوط به مجازات دسته جمعي."

انتفاضه و تشكل‏هاي سياسي

مهم‏ترين گروه‏ها و سازمان‏هاي فلسطيني، همواره تحت تأثير جنبش "اخوان المسلمين" مصر بوده‏اند. اخوان المسلمين مصر از اواخر دهه بيست ميلادي فعاليت خود را به فلسطين گسترش داد و به ويژه در سال 1948 و سال‏هاي پس از آن، سهمي بسيار در مبارزات ضد صهيونيستي و اسرائيلي داشت. اما كناره‏گيري تدريجي شعبه فلسطيني اخوان‏المسلمين از صحنه مبارزات سياسي و پاي‏فشاري بر تداوم فعاليت‏هاي فرهنگي، آموزشي و كادرسازي، به جدايي جوانان انقلابي مخالف خط مشي مسالمت‏آميز آن سازمان انجاميد.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين، به رهبري شهيد دكتر فتحي شقاقي نخستين انشعاب از اخوان المسلمين به شمار مي‏آمد. برجسته‏ترين ويژگي اين جنبش، بهره جستن از مشي مسلحانه براي نجات فلسطين است.

پيشينه انتفاضه

اگر چه در دهه اخير، كلمه انتفاضه بيشتر مورد استفاده قرار گرفته، اما كاربرد انتفاضه پيشينه‏اي طولاني دارد. از جمله، قيام فلسطينيان بر ضد انگلستان و گسترش صهيونيسم در سال 1300 و نيز حركت ضد انگليسي و ضد يهودي شيخ عزالدين قسّام و حاج امين حسيني، به ترتيب در سال‏هاي 1311 و 1318 انتفاضه ناميده شده‏اند. البته انتفاضه‏اي كه از سال 1366 آغاز و در سال 1379 شدت يافت، انتفاضه بزرگي است كه از انتفاضه‏هاي گذشته، گسترده‏تر و عميق‏تر است.

انقلاب سنگ

انتفاضه جديد مردم فلسطين را انقلاب سنگ هم مي‏نامند؛ زيرا آنها به جاي سلاح گرم، از سنگ براي دفاع از خود و تهاجم بر ضد دشمن استفاده مي‏كنند. استفاده از سنگ، نگراني عميقي در اسرائيلي‏ها ايجاد كرده است؛ چون ممكن است فلسطيني‏ها نيز همانند حضرت داوود، پيامبر بزرگ بني‏اسرائيل كه با سنگ بر جالوت ستمگر پيروز شد، بر اسرائيل پيروز شوند.

بازتاب‏هاي انتفاضه

انتفاضه فلسطين، آثار گوناگوني در عملكرد دولت غاصب اسرائيل به وجود آورده است كه برخي از آنها چنين است:

1. صلح‏خواهي را در بخشي از مردم و بدنه دولت اسرائيل تقويت كرده، تا حدي كه مجلس صلح و امنيت در اسرائيل تشكيل شده است. اين مجلس مي‏كوشد ثابت كند كه چشم‏پوشي تدريجي از مناطق اشغالي به افزايش امنيت اسرائيل مي‏انجامد.
2. دولت اسرائيل براي كنترل و سركوب انتفاضه، به روش‏هاي خشونت‏آميز مي‏پردازد. اين موضوع، مخالفت افكار عمومي جهاني و انتقادهاي ظاهري اروپا و سرانجام كاهش اعتبار و موقعيت بين‏المللي اين رژيم را در پي دارد.
3. هزينه مقابله با انتفاضه براي اسرائيل تكان دهنده است. به علاوه، انتفاضه به كاهش درآمدهاي صنعت توريسم، تنزل سه درصدي توليد ناخالص ملي، كم شدن صادرات در اراضي اشغالي، افزايش تورّم و افزايش آمار بيكاري منجر شده است.

ترور فعالان انتفاضه

ترور رهبران و فعالان انتفاضه به دست جوخه‏هاي مرگ رژيم صهيونيستي، از كارهاي ننگ‏آور رژيم اسرائيل است. بر اساس آمارهاي موجود در سال اول انتفاضه مسجدالاقصي، 45 نفر از مجاهدان و فعالان انتفاضه، به دست جوخه‏هاي مرگ ترور شده و به شهادت رسيده‏اند. بيشتر اين ترورها، به وسيله بالگردهاي آپاچي رژيم صهيونيستي كه ساخت آمريكاست و با استفاده از موشك‏هاي هدايت شونده انجام مي‏گيرد.

مأيوس از آينده

يكي از پژوهشگران ارشد يهود با انتشار كتابي تحت عنوان سقوط اسرائيل كه در سرزمين‏هاي اشغالي چاپ و منتشر شده است، به صراحت اعلام كرد: "رژيم صهيونيستي به دليل بحران‏هاي داخلي و تكيه بر تعصب و باورهاي غلط وتحريف شده ايدئولوژيك، به سوي فروپاشي پيش مي‏رود. حاكميت تفكر جنگ‏طلبانه بر سردمداران اين رژيم، باعث شده بدهي‏هاي خارجي رژيم كوچكي مانند اسرائيل، اكنون به 66 ميليارد دلار برسد. بحران اقتصادي، موجب تعطيلي 55 هزار شركت و مؤسسه مالي شده وميزان بيكاري به 8:12 درصد افزايش يافته است. مردم اسرائيل، مردمي مأيوس از آينده هستند و اكنون دامنه اعتياد به مواد مخدر و ميزان خودكشي رو به افزايش است و روزنامه‏ها، همواره از فساد سياسي و اقتصادي و بيماري‏هاي اجتماعي پرده برمي‏دارند."

روند فروپاشي اسرائيل

صهيونيست‏ها به رغم در اختيار داشتن رسانه‏هاي ارتباط جمعي جهان، نتوانستند چهره كريه خود را در پشت تبليغات مخفي نگه دارند؛ به گونه‏اي كه جوّ ضديت با صهيونيسم، حتي در ميان مردم آمريكا و سياست‏مداران مستقل اروپايي كه به منافع ملي كشورهايشان مي‏انديشند، در حال افزايش است. اين امر حمايت‏هاي همه جانبه آمريكا و اروپا را با بحران مواجه مي‏سازد و تأثيري مستقيم در روند فروپاشي اسرائيل خواهد داشت.

ماهيت رژيم صهيونيستي

انتفاضه اخير مسجد الاقصي از يكسو، و حمايت‏هاي همه جانبه مردم جهان از مردم فلسطين از سوي ديگر، حاكي از آگاهي و بيداري افكار عمومي جهانيان در مورد ماهيت ضد انساني رژيم صهيونيستي و حقانيت ملت فلسطين است. ادامه انتفاضه و استمرار مبارزات مردمي بر ضد رژيم اشغالگر قدس، امواج مهاجرت‏هاي معكوس از اسرائيل به سوي آمريكا و اروپا را گسترده‏تر كرده است.

خطر صهيونيسم

خطر صهيونيسم تنها مختص فلسطين نيست، بلكه خطر آن سراسر جهان اسلام را تهديد مي‏كند. ماهيت و ويژگي‏هاي رژيم صهيونيستي هرگز از آن جدا نخواهد شد. اين رژيم هرگز از دخالت در امور كشورهاي اسلامي دست برنخواهد داشت. صهيونيست‏ها اگر بتوانند، سياست‏هاي خود را با نيروي نظامي سركوبگر و تجهيزات نظامي پيشرفته اجرا مي‏كنند و اگر نتوانند، از شيوه‏هاي ديگري نظير تبليغات، جاسوسي، اقتصاد و برقراري روابط سياسي با كشورهاي عربي اطراف خود، استفاده خواهند كرد.
..................................................................................
منبع: سايت حوزه
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن