تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820951025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد احمدي نژاد و دبيركل سازمان ملل بر حل مسالمت آميز موضوع هسته اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تاكيد احمدي نژاد و دبيركل سازمان ملل بر حل مسالمت آميز موضوع هسته اي ايران
رئيس جمهور ايران و دبيركل سازمان ملل برضرورت حل و فصل مسالمت آميز برنامه هسته اي ايران تاكيد كردند.
احمدي نژاد با تاكيد براينكه ملت ايران اهل گفتگو و منطق است تصريح كرد : علاقه مند هستيم موضوع هسته اي ايران به صورت صلح آميز حل و فصل شود و اين امر نيازمند رفتار عادلانه طرف هاي مقابل است .
وي سپس به مانع تراشي و اعمال فشار از سوي دولت امريكا اشاره و تصريح كرد : ادعاهاي امريكا عليه ايران پايان ناپذير است و ورود آژانس انرژي هسته اي براي بررسي اين ادعاها غيرقانوني است و اين به دشمني دولت امريكا با ملت ايران برمي گردد و چه كسي مي تواند اعتماد دشمن را جلب كند جز اينكه از حقوق خود صرفنظر كند.
وي در ادامه با ابراز نگراني از اوضاع مردم فلسطين گفت : مردم فلسطين در محاصره دائمي غذا و دارو قرار دارند و اين گونه اقدامات جنايت به شمار مي رود و سازمان ملل بايد براي حل آن نقش آفريني كند.
وي همچنين با اشاره به ارائه طرحي براي برگزاري رفراندوم آزاد در سرزمين فلسطين گفت : در آينده اي نزديك اين طرح را كه به منظور تعيين سرنوشت ملت فلسطين تنظيم شده برايتان ارسال خواهم كرد.
دبيركل سازمان ملل نيز در اين ديدار با ابراز خوشحالي از حضور رئيس جمهوري اسلام ايران در سازمان ملل راه حل غيرصلح آميز را در برنامه هسته اي ايران بي فايده دانست .
رئيس جمهور : هر ايراني در خارج از كشور يك سفير است
رئيس جمهور ايران در نشست با انديشمندان و سرمايه گذاران ايراني در آمريكا گفت : ايراني هر كجا باشد يك سخنگو و يك سفير براي ايران است .
احمدي نژاد در اين ديدار با اشاره به بستر مناسب امريكا براي معرفي ايران و فرهنگ غني آن گفت : ايراني ها تحولات را به سمت ارزش ها و فرهنگ خودشان هدايت مي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه روزگار تحميل و زور گذشته است تصريح كرد : جهان بايد به سمت يك نظام عادلانه حركت كند كه در آن مناسبات دوستانه و دو طرفه باشد.
رئيس جمهور ايران اضافه كرد : نخبگان ايراني در امريكا بايد براي معرفي ايران طرح هاي نو در اندازند.
احمدي نژاد درنشست آفريقا : پيشرفت و رفاه ملتهاي آفريقا به نفع همه است
رئيس جمهور ايران تاكيد كرد : پيشرفت و رفاه ملتهاي آفريقا گامي بلند در تحقق آرمانهاي بشري عدالت كرامت و حقوق انساني و به نفع همه است .
احمدي نژاد كه براي شركت در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك به سر مي برد در نشست توسعه آفريقا در نيويورك با بيان اينكه امروز مردم و دولتهاي آفريقا به دنبال ساختن و پيشرفت كشورهاي خود هستند اظهار داشت : اين قاره سالها مورد حمله و تجاوز امپراتوريها و نيروهاي اشغالگر و استعماري بوده است . نسلهاي گذشته بعضي از قدرتهايي كه امروز مدعي آزادي و حقوق انساني هستند در دوران برده داري بدترين جنايتها را عليه بشريت در آفريقا مرتكب شدند جناياتي كه جبران ناشدني است و هرگز جبران نكرده اند.
وي خاطرنشان كرد : تحميل حكومتهاي استعماري غارت منابع عظيم اين قاره غني و پهناور و تحميل و گسترش تبعيض نژادي بي احترامي به فرهنگ و حقوق مردمان سختكوش با استعداد و نجيب آفريقا قرنها ادامه داشته است اما مردم آفريقا با رهبران انقلابي خود توانستند متجاوزان را اخراج و استقلال سرزمينهاي خود را بدست آورند تبعيض نژادي را محو و مدعيان آن را از صحنه خارج كنند و امروز مردم و دولتهاي آفريقا بدنبال ساختن و پيشرفت كشورهاي خود هستند.
مصاحبه رئيس جمهور با « سي . ان . ان »
با اجراي لري كينگ گفت وگو كرد . CNN دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهور ديشب با شبكه خبري
به گزارش ايسنا دكتر احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه « شما علاقه مند هستيد روابط تان با آمريكا چگونه باشد و تاكنون در اين ارتباط چه اقداماتي انجام داده ايد » گفت : ما معتقديم روابط بين كشورها بايد براساس احترام متقابل و عادلانه باشد و ما در اين صورت علاقه مند هستيم روابط دوستانه اي با اين كشور داشته باشيم . ما از روابط با ملت ها استقبال مي كنيم ; اما در برابر فشارها و زورگويي هاي آمريكا نيز مقاومت مي كنيم .
وي با بيان اين كه ما براي ارتقاي روابط خيلي كارها انجام داده ايم افزود : اگر خاطرتان باشد من نامه اي را براي آقاي بوش نوشتم كه مي توانست آغاز خوبي باشد در عراق نيز با اين كشور گفتگو كرديم و به آن كمك كرديم و من اعلام كردم كه حاضرم در سازمان ملل متحد نيز با آقاي بوش در حضور رسانه ها ديدار و گفت وگو كنم ; دولت آمريكا اين فرصت ها را از دست داد و از آنها استفاده نكرد.
رييس جمهور هم چنين در پاسخ به اين پرسش كه « كدام يك از كانديداهاي آمريكا را ترجيح مي دهيد » گفت : ما ترجيحي نمي دهيم و اين ها را از مسائل داخلي آمريكا مي دانيم و معتقديم خود آمريكايي ها بايد در اين ارتباط تصميم بگيرند مهم اين نيست چه رييس جمهوري از طرف مردم انتخاب مي شود بلكه مهم اين است كه چه مسير و عملكردي خواهد داشت .
وي گفت : اكنون دوران تبليغات است و كانديداها صحبت هايي را مطرح مي كنند كه از نظر ما در حال حاضر مهم نيست مهم اين است كه بعد از انتخاب شدن دولت جديد آمريكا تغييري در سياست ها و رويكردهاي آمريكا بدهد يا اين كه بخواهد مسير قبلي را ادامه دهد.
رييس جمهور در پاسخ به اين پرسش كه « آيا علاقه مند هستيد با اوباما و مك كين ديدار و گفت وگو كنيد » اظهار كرد : من اعلام كرده ام در همين سفر اين آمادگي را دارم كه با هر يك از كانديداهاي آمريكا با حضور رسانه ها در ارتباط با موضوعات مختلف گفت وگو كنم .
وي در پاسخ به اين پرسش كه « چرا آن ها تمايلي به گفت وگو ندارند » نيز گفت : اين مساله را از آن ها بپرسيد; ولي همان طور كه گفتم ما اهل گفت وگو هستيم .
رييس جمهور در پاسخ به اين پرسش كه « آيا مناسب نيست ايران و ساير كشورهاي منطقه با حضور رژيم صهيونيستي بنشينند و در مورد مسائل منطقه گفت وگو كنند » نيز گفت : ما معتقديم رژيم صهيونيستي يك مهمان ناخوانده و يك اشغالگر است كه مردم را مي كشد. من از شما سوال مي كنم اگر كسي آمريكا را اشغال كند آيا شما به عنوان مردم آمريكا به او حق مي دهيد يا اين كه او را از سرزمين تان بيرون مي كنيد
رييس جمهور گفت : رژيم صهيونيستي از اساس غيرقانوني است .
وي افزود : وقتي مي گوييم اين رژيم محو شود يعني اين كه آدم كشي ترور و تجاوز و اشغال گري محو شود.

رييس جمهور هم چنين در پاسخ به پرسش ديگري درباره روابط ايران و آمريكا گفت : آمريكا خود رابطه اش را يك طرفه با ما قطع كرد.
وي گفت : ما علاقه منديم با كشورهاي مختلف روابط دوستانه اي داشته باشيم ; البته بر اساس احترام متقابل و عدالت .
رييس جمهور افزود : ما فكر مي كنيم دولت جديد آمريكا بايد روابطش را با كشورها عادلانه و احترام آميز بنا كند و توصيه مي كنيم هر دولت جديدي كه در آمريكا روي كار مي آيد بايد دخالت هاي خود را در امور جهاني محدود كند; چون اين دخالت ها هزينه هاي مادي و حيثيتي براي آمريكا داشته است و در حال حاضر ملت ها تصوير و ذهنيت خوبي از آمريكا ندارند; آمريكا بايد دايره دخالت هاي خود را در امور جهاني محدود كند.
وي گفت : كار دومي كه دولت جديد آمريكا بايد بكند اين است كه رابطه خود با ايران را اصلاح كند; چرا كه ايران كشور مهمي است .
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن