تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804596128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمعي از فرماندهان سپاه: بايد تلاش شود فرهنگ دفاع مقدس در كشور نهادينه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جمعي از فرماندهان سپاه: بايد تلاش شود فرهنگ دفاع مقدس در كشور نهادينه شود
فرهنگي. هفتهد دفاع مقدس . فرماندهان . گزارش
جمعي از فرماندهان و مسوولان بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ايرنا بر نهادينه شدن فرهنگ دفاع مقدس در كشور تاكيد كردند مسوول روابط عمومي سپاه ناحيه شمال با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت:
رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بي‌سابقه‌ترين حماسه و شيرين‌ترين اتفاق را خلق كردند.

سرهنگ سيد هادي غني روز يكشنبه بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: رزمندگان در اين دوران با دفاع از نظام جمهوري اسلامي و ايستادگي در برابر تجاوزات بيگانگان، افتخار بزرگي را براي تاريخ ايران به ثبت رساندند.

وي گفت: ايستادگي ملت ايران در برابر تجاوزات دشمنان نه تنها آنان را از تجاوز به خاك جمهوري اسلامي ايران پشيمان كرده بلكه جامعه بين‌الملل را وادار كرد تا به حقانيت ايران اقرار كنند و صدام حسين رييس رژيم بعث عراق را به عنوان متجاوز در دنيا معرفي كردند.

مسوول روابط عمومي بسيج ناحيه شمال تهران كه خود هم يك آزاده و بسيجي است ،با بيان گوشه‌هايي ازايثارگري‌هاي رزمندگان اسلام افزود:جنگ يك دانشگاه بزرگ بود و فارغ التحصيلان آن براي هميشه الگوي جهانيان در مردانگي، ايثار ، گذشت، قناعت و تقوي خواهند بود.

پاسدار سيدهادي غني خطاب به كساني كه معتقد هستند جنگ جز خرابي و كشته شدن جوانان نتيجه‌اي نداشت، گفت: امام راحل جنگ را رحمت دانست ما در آن زمان معني كلام امام را نمي‌فهميديم، اما با گذشت زمان دريافتيم كه تنها با جنگيدن به پيروزي رسيديم.

وي با اشاره به حضور جوانان در عرصه‌هاي مختلف دوران دفاع مقدس افزود: ما نسبت به جوانان امروز كشورمان كوتاهي كرده‌ايم و بايد فاصله نسل كنوني و نسل دوران دفاع مقدس را با اشاعه فرهنگ غني دفاع مقدس براي نسل حاضر پر كنيم.

غني با بيان مشتركات هشت سال دفاع مقدس و واقعه عاشوراي حسيني، گفت:
همچنان كه حماسه عاشورا فراموش شدني نيست، خاطرات هشت سال دفاع مقدس مردم ايران نيز فراموش نخواهد شد.

وي ، بهترين راه انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس را رفتار و كردار خوب و ارتباط نزديك رزمندگان و ايثارگران با جوانان و نوجوانان كه آن دوران را درك نكرده اند، دانست.

اين برادر بسيجي، برپايي نمايشگاه‌هاي فرهنگي ونظامي را برافكار عمومي بسيار تاثيرگذار عنوان كرد و اظهار داشت: بايد ارزش‌هاي دفاع مقدس را بيشتر به وسيله هنر و ادبيات بيان كنيم تا تاثيرگذار و ماندگار باشد.

فرمانده سپاه ناحيه شمال تهران نيز گفت: يكي از مشكلات اساسي ما اين است كه هنوز نتوانسته‌ايم فرهنگ دفاع مقدس را به زبان قابل فهم به نسل پرسشگر امروز منتقل كنيم.

سرهنگ حسين بهشتي افزود: با اينكه نسل كنوني حقايق جنگ را با چشم خود نديده است، اما برگزاركنندگان نمايشگاه دفاع مقدس توانسته‌اند بخشي از واقعيت‌هاي آن دوران را به اين نسل نشان دهند.

وي خاطرنشان كرد: نمايشگاه دفاع مقدس صرفا يك نمايشگاه عادي نيست و به تعبير روشن تر، تجلي گاه قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران است.

بهشتي گفت: اين گنجينه، ميراث ماندگار انقلاب اسلامي براي آگاهي نسل‌هاي آينده از رشادت‌هاي بچه‌هاي جبهه است و حفاظت و صيانت از آن وظيفه همه مردم مي‌باشد.

وي، تجليل از شهدا، جانبازان، ايثارگران و آزادگان را وظيفه ملت ايران دانست و تصريح كرد: مردم نبايد فقط در چنين روزهايي از حافظان اين مرز و بوم ياد كنند بلكه در هر مكان و هر زماني بايد خود را مديون آنها بدانند.

بهشتي ، اشاعه فرهنگ شهيد و شهادت در جامعه را وظيفه اقشار مختلف جامعه ذكر كرد و گفت: همه مردم بايد در برنامه‌هاي گراميداشت هفته دفاع مقدس به صورت گسترده شركت كنند.

وي گفت : در دوران دفاع مقدس نيروي‌هاي بسيجي، سپاهي و ارتشي با فداكاري، ايثار و استقامت در برابر استكبار جهاني كه براي از بين بردن نظام جمهوري اسلامي متحد شده بودند، از انقلاب محافظت كردند.

سعيد كريمپورمعاون سياسي سپاه ناحيه شمال افزود: هفته دفاع مقدس به دليل وجود تحريكات و مداخله‌هاي استكبار از ويژگي‌هايي خاص برخوردار است.

وي يادآور شد: دستاوردهاي اين هفته محصول فرهنگ و الگوي حماسه حسيني است كريمپور اظهار داشت: تجليل از امام (ره)، شهدا، ايثارگران و بازشناسي دستاوردهاي فرهنگي و معنوي اين حماسه از اهداف برگزاري هفته دفاع مقدس است.

وي گفت: تاريخ هشت ساله دفاع مقدس ايران اسلامي پر از عشق و ايثار و مقاومت است كه تلاش و از جان گذشتگي زنان و مردان دليري را در دل دارد.

كريمپور اظهار داشت: رزمندگان با ايثارگري‌هاي بي‌نظير خود اين حماسه بزرگ را رقم زدند و ما وظيفه داريم كه اين ايثارگري‌ها را بدون هيچ كم و كاستي به نسل بعدي منتقل كنيم.

وي گفت: مردان خدا هر كجا كه باشند از خط امام و شهدا هرگز جدا نمي‌شوند وي بااشاره به حضور جانبازان و ايثارگران در عرصه‌هاي علمي، سياسي، ورزش و هنري افزود: ما جانبازان و ايثارگراني داريم كه در عرصه‌هاي بين‌المللي ورزش افتخارات جهاني كسب كردند.

كريمپور تاكيد كرد : متوليان فرهنگ بايد به تعهدات خود در خصوص ترويج فرهنگ دفاع مقدس عمل و اين فرهنگ را به نسل آينده انتقال دهند.

وي خاطرنشان كرد: ما در اوايل جنگ تحميلي به هيچ عنوان از لحاظ نظامي و روحي آمادگي نداشتيم اما با رهبري مقتدرانه امام راحل توانستيم بر دشمنان و متجاوزان پيروز شويم.

نورالله اسفنديار معاون تربيت بدني سپاه ناحيه شمال گفت : ترويج فرهنگ دفاع مقدس و حفظ اين حماسه مهم تاريخي در بين نسل جوان لازم و ضروري است و نياز به تلاش دلسوزان نظام و انقلاب اسلامي دارد.

وي افزود: باتوجه به شرايط كنوني كه دشمنان براي از بين بردن عزت، كرامت، آرمانها و ارزشهاي ديني و انقلابي ما وارد ميدان شده اند، نهادينه كردن فرهنگ دفاع مقدس بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

به گفته اسفندياري ،ملت ما با نهادينه كردن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و صيانت از دستاوردهاي انقلابي سالهاي دفاع مقدس، قدرت تكرار حماسه تاريخي ديگري را دارد.

وي تصريح كرد: رزمندگان اسلام براي دفاع از انقلاب و ارزش‌هاي اسلامي در مقابل تجاوزگران مستكبر با تمام قدرت ايستاده و آنان را در راه اهداف شوم خود ناكام گذاشته اند.

اسفندياري نشان كرد: مهمترين راه ترويج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه دفاع از دستاوردهاي رزمندگان اسلام و انتقال آنها به جوانان در اين شرايط حساس زماني است.

وي تصريح كرد: در شرايط فعلي كه نسل جوان نياز مبرمي به آشنايي با فرهنگ دفاع مقدس دارد مسوولان بايد در اين زمينه تلاش بيشتري به خرج دهند.

فرماندار شميرانات گفت : بررسي خلق حماسه‌هاي دفاع مقدس نشان مي‌دهد كه جز توكل به خدا و اخلاص چيز ديگري درظهور اين حماسه‌ها نقش نداشته است و امروز نيز تكيه بر همين خصيصه تماميت ارضي كشور را در مقابل مطامع دشمنان حفظ مي‌كند.

محمد لاريجاني افزود: :حماسه ملي و تاريخي دفاع مقدس به عنوان يك چراغ هميشه فروزان فراروي آيندگان اين سرزمين قرار دارد.

وي تصريح كرد : :در دوران دفاع مقدس ما با داشتن انواع مشكلات فرهنگي و سياسي داخلي توانستيم حماسه‌هاي مهمي را در تاريخ به وجود آوريم كه براي ما هميشه يك الگو و افتخار است.

لاريجاني اظهار داشت : بهترين راه حفظ دستاوردهاي دفاع مقدس،مسلح بودن جوانان به سلاح علم توام با ايمان و اخلاق است كه در اين صورت آنان توان انجام خيلي از كارهاي مهم را خواهند داشت.

وي گفت: متاسفانه آنگونه كه بايد و شايد مسوولان نتوانستند فرهنگ دفاع مقدس را در بين جوانان نهادينه كنند.

اين مسوول ادامه داد:شور و شوق جوانان در شرايط كنوني نشانگر آمادگي آنها براي دفاع از ارزشهاي انقلاب و دفاع از مهين اسلامي است.

وي اضافه كرد:مسوولان نيز بايد با اطلاع رساني مناسب، نسل جوان كشور را با ويژگي‌هاي فرهنگ دفاع مقدس آشنا كنند.

لاريجاني گفت: روحيه تقوا و ايثار در وجود آحاد ملت، كشور را براي هميشه در مقابل دسيسه‌هاي دشمنان بيمه مي‌كند و بايد براي گسترش اين فرهنگ تلاش بيشتري شود.ك ‪۴‬
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن