تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821132810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترين حملات خونين در پاكستان در سال 2008


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مهمترين حملات خونين در پاكستان در سال 2008
تهران، واحد مركزي خبر، سياسي 1387/06/30
حمله انتحاري با يك دستگاه خودروي بمب گذاري شده به هتل بزرگي در اسلام آباد دست كم 60 كشته و حدود دويست زخمي بر جاي گذاشت يكي از خونين ترين حملات در سال جاري در پاكستان به شمار مي‌رود.
اين حمله يك ماه پس از دو حمله انتحاري خونين به يك كارخانه تسليحات در پاكستان صورت مي‌گيرد و اين در حاليست كه پاكستان در معرض موج گسترده اي از حملات اعضاي شبكه القاعده و گروه طالبان است و اين حملات در يك سال اخير حدود 1200 كشته بر جاي گذاشته است.
خبرگزاري فرانسه در پي اين حادثه در گزارشي از پاريس روز شمار حملات خونين را در
پاكستان در سال جاري به اين شرح اعلام كرد:

ژانويه :
10 ژانويه: 22 مامور و چهار غيرنظامي در حمله يك داوطلب انتحاري در لاهور در شرق پاكستان كشته شدند.
14 ژانويه: بر اثر انفجار يك بمب مخفي كارگذاشته شده در يك دستگاه موتوسيكلت در كراچي در جنوب پاكستان ده غيرنظامي كشته شدند.
17 ژانويه: يك داوطلب انتحاري هشت نفر را در مسجد شيعيان در پيشاور در شمال غربي پاكستان به قتل رساند.
فوريه:
9 فوريه : در حمله اي انتحاري در نشست انتخاباتي مخالفان در چارسده در شمال غربي پاكستان 25 نفر كشته شدند.
11 فوريه: در حمله‌اي انتحاري عليه يكي از نامزدهاي مخالفان در انتخابات پارلماني پاكستان در منطقه وزيرستان شمالي ، نه نفر كشته شدند.
16 فوريه: در حمله انتحاري با يك دستگاه خودروي بمب گذاري شده در نشست انتخاباتي مخالفان در پاراشينار در شمال غربي پاكستان 46 نفر جان خود را از دست دادند.
22 فوريه: انفجار يك بمب در مسير عبور كاروان خودروهاي شركت كننده در يك مراسم عروسي در منطقه سوات در شمال غربي پاكستان 14 نفر كشته شدند.
25 فوريه: در حمله يك داوطلب انتحاري در راولپندي در حومه اسلام آباد يك ژنرال ارتش در خودروي خود كشته شد. هفت تن ديگر نيز در اين حمله كشته شدند.

29 فوريه: 44 نفر در حمله انتحاري در يك مراسم تشييع جنازه در منطقه سوات كشته شدند.

مارس
2 مارس: يك داوطلب انتحاري بسيار جوان در نشست سنتي روساي قبايل در دره آدم خل در شمال غربي پاكستان بمبي را منفجر كرد و 43 نفر كشته شدند.
11 مارس: در دو حمله انتحاري در لاهور در شرق پاكستان ، 27 نفر كشته شدند.
مه
18 مه: در يك حمله انتحاري در منطقه مردان در شمال غربي پاكستان كه طالبان مسئوليت آن را بر عهده گرفت دست كم 13 نفر كشته شدند.
ژوئن
2 ژوئن: در حمله اي انتحاري با يك دستگاه خودروي بمب گذاري شده مقابل سفارت دانمارك در اسلام آّباد كه القاعده مسئوليت آن را بر عهده گرفت شش نفر از جمله يك دانماركي كشته شدند. اين حمله در پاسخ به انتشار كاريكاتورهاي اهانت آميز درباره پيامبر اسلام (ص) صورت گرفت.
ژوئيه
6 ژوئيه: در حمله انفجاري عليه پليس اسلام آباد پانزده نفر كشته شدند.
اوت
2 اوت: در حمله انتحاري كه شورشيان طرفدار طالبان مسئوليت آن را بر عهده گرفتند نه نفر (شش مامور پليس و سه شبه نظامي) در دره سوات در شمال غربي پاكستان كشته شدند.
12 اوت: در حمله عليه يك دستگاه اتوبوس نظامي در شمال غربي پاكستان نزديك مناطق قبيله نشين مرزي افغانستان كه طالبان پاكستان مسئوليت آن را بر عهده گرفت سيزده نفر كشته شدند.
13 اوت: در حمله انتحاري عليه پليس لاهور دومين شهر پاكستان ، هشت نفر از جمله پنج مامور پليس كشته شدند. اين حمله در اوج حمله ارتش به اسلامگرايان در شمال شرقي اين كشور صورت گرفت.
19 اوت: در حمله انتحاري به بيمارستاني در دره اسماعيل خان در شمال غربي پاكستان نزديك مناطق قبيله نشين اين كشور كه ارتش با اسلامگرايان تندرو مبارزه مي‌كند سي نفر كشته شدند.
21 اوت: دست كم 64 نفر در دو حمله انتحاري مقابل كارخانه مهم تسليحاتي در پاكستان نزديك اسلام آباد كشته شدند.
28 اوت: در حمله اي با خودروي بمب گذاري شده عليه ماموران پليس و كاركنان امور زندانها در بانو در شمال غربي پاكستان دست كم ده نفر كشته شدند.
سپتامبر
6 سپتامبر: در حمله اي با خودروي بمب گذاري در يك ايست بازرسي ماموران پليس و نظاميان در شمال غربي پاكستان سي و سه نفر كشته شدند.
10 سپتامبر: در حمله اي نارنجكي و با سلاح سبك به مسجدي در منطقه دير در مرز افغانستان دست كم 20 نفر كشته شدند.
20 سپتامبر:در مركز شهر اسلام آباد در حمله‌اي با خودروي بمب گذاري مقابل هتل ماريوت يكي از بزرگترين هتلهاي پاكستان دست كم شصت نفر كشته و بيش از دويست تن زخمي شدند.
2164/143/105
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن