تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول: برخورد دولت نهم با آسيب‌هاي اجتماعي واقع بينانه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول: برخورد دولت نهم با آسيب‌هاي اجتماعي واقع بينانه است
داخلي. اجتماعي. بهزيستي.

مدير كل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: در حوزه آسيبهاي اجتماعي، دولت نهم واقع بينانه برخورد كرده است.

"سيدحسن موسوي چلك سير" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين در حالي است كه در دولتهاي پيشين برخورد با آسيبهاي اجتماعي به دليل ماهيت اين آسيبها بيشتر سياسي و امنيتي بوده است.

وي تصريح كرد: در اين خصوص مي‌توان به خريد خودروهاي ويژه خدمات سيار اجتماعي اشاره كرد كه براساس ضوابط ، خريد خودرو بنزين سوز و خارجي در كشور ممنوع بود اما مصوبه دولت اجازه خريد اين خودروها را به سازمان بهزيستي داد.

وي گفت: كاهش آسيبهاي اجتماعي در دو سال اخير به دليل توجه ويژه دولت چشمگير بوده است.

وي افزود: در دولت نهم پذيرفته شد كه فاصله بين خانه و كلانتري بايد با خدمات بهزيستي پر شود.

وي گفت: در مرحله اول هدف ما كنترل روند رشد آسيبهاي اجتماعي است و پس از آن به كاهش آسيبها مي‌رسيم و در اين ميان مشاركت مردم و سازمانهاي مختلف به دليل فرابخشي بودن آسيبهاي اجتماعي ، نقش موثري دارند و نبايد تنها از دولت انتظار داشت.

موسوي چلك سير با اشاره به برنامه‌هاي دفتر آسيب ديدگان سازمان بهزيستي گفت : اورژانس اجتماعي ، خانه سلامت ، بازپروري زنان آسيب ديده، كودكان خياباني ، كودكان كار و مداخله در خانواده به منظور كاهش طلاق از مهمترين برنامه هاست.

وي گفت: اكنون در كل كشور ‪ ۷۴‬مركز مداخله در بحران فعال است.

وي افزود: بيش از ‪ ۳۴‬پايگاه خدمات اجتماعي در كشور داير است و خط تلفن ‪ ۱۲۳‬اورژانس اجتماعي اكنون در ‪ ۲۲‬استان كشور راه‌اندازي شده است.

وي با اشاره به اينكه اكنون ‪ ۳۰‬خانه سلامت در كشور داير است افزود:
سال گذشته ‪ ۲۰۰‬دستگاه خودرو خدمات سيار اجتماعي خريداري شد و امسال نيز ‪ ۲۰۰‬دستگاه خريداري مي‌شود.

وي شناسايي آسيبهاي اجتماعي شايع ، در حال شيوع ، نوپديد و بازپديد ، حساس‌سازي مسوولان و مردم در حوزه آسيبهاي اجتماعي از طريق تحليل آنها را از مهمترين اهداف دفتر آسيبهاي اجتماعي عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه برنامه‌هاي اين دفتر نقش زيادي در قضازدايي و پيشگيري از جرم دارد گفت: مهمترين هدف ما اين است كه مداخلات رواني و اجتماعي را قبل از مداخلات قضايي و انتظامي و سپس در حين و بعد از آن نهادينه كنيم.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن