تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820937881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوش هنوز وقت دارد به ايران حمله كند!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بوش هنوز وقت دارد به ايران حمله كند!
اگرچه اجازه عمليات نظامي در اين لايحه‌ها ذكر نشده، اجراي تحريم محصولات نفتي نيازمند راه‌بندان دريايي است كه مي‌تواند منجر به كشمكش با نيروي دريايي ايران شده و سريعاً ابعاد بزرگتري به خود بگيرد.
آفتاب: عليرغم محتواي كليدي آخرين گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر اينكه آژانس «امكان اين را داشته كه به مميزي و بررسي‌اش در مورد عدم انحراف در استفاده از مواد مورد‌استفاده در فرآيند تحقيقات هسته‌اي پيشتر‌اعلام شده توسط ايران ادامه دهد»، رسانه‌هاي غربي توجه و تمركز را بر عدم‌شفافيت ايران در قبال پيگيري اتهامات جديداً وارد شده از طرف مراجع امنيتي، توسط آژانس متمركز كرده‌اند.

اين اتهامات كه از سوي ايران رد شده، شامل پروژه موشك با قابليت حمل كلاهك است، و جالب اينكه حتي مداركي كه بر اساس آن اين اتهامات ادعا شده، به ايران ارائه نشده است.

كنگره آمريكا در اين هفته دو لايحه غيرالزامي را در دست بررسي دارد كه در صورت تصويب، احتمال حمله نظامي به ايران را به شدت افزايش خواهد داد. اين لايحه‌ها از رئيس‌جمهور ايالات متحده مي‌خواهد كه فشارهاي اقتصادي، سياسي و ديپلماتيك روي ايران را بيشتر كرده تا ايران فعاليت‌هاي غني‌سازي هسته‌اي‌اش را معلق كند. همچنين تفتيش دقيق و سختگيرانه كليه كالاهاي ورودي و خروجي از ايران و همچنين ممنوعيت ارائه محصولات پالايش شده نفتي به ايران از مواد اين لايحه‌هاست. اگرچه اجازه عمليات نظامي در اين لايحه‌ها ذكر نشده، اجراي تحريم محصولات نفتي نيازمند راه‌بندان دريايي است كه مي‌تواند منجر به كشمكش با نيروي دريايي ايران شده و سريعاً ابعاد بزرگتري به خود بگيرد.

آمريكا در حال آوردن توان دريايي عظيمي به خليج‌فارس است كه از سال 2003 بي‌سابقه بوده است. دو ناو هواپيمابر كه هم‌اكنون مستقرند و سومين ناو كه 22 آگوست رهسپار خليج شده است. ناوهاي جنگي فرانسه و انگليس نيز بنا بر گزارش‌ها در راه هستند.

اين مطالب فرضيه اينكه «جرج بوش» حمله به ايران را قبل از اتمام دوره رياست‌جمهوري‌اش در ژانويه آتي، و يا حتي قبل از انتخابات نوامبر امريكا شروع خواهد كرد، را محتمل‌تر مي‌كند. حمله قبل از انتخابات ماه نوامبر، شانس «جان مك‌كين» را براي رئيس‌جمهور‌شدن بالا خواهد برد.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن