تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش تبيين اقدامات دولت نهم رخ داد حمله دوباره دو مقام دولتي به مطبوعات منتقد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: در همايش تبيين اقدامات دولت نهم رخ داد حمله دوباره دو مقام دولتي به مطبوعات منتقد
گروه سياسي؛ همايش تبيين اقدامات و سياست هاي كلي دولت نهم در حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي به موقعيتي ديگر تبديل شد تا طي آن دولتمردان روزنامه هاي منتقد دولت را مورد حمله مجدد قرار دهند.

اين همايش در شرايطي برگزار شد كه سخنرانان دولتي همايش به محض قرار گرفتن پشت تريبون، مطبوعات غير همسوي دولت را مورد انتقاد قرار دادند. استاندار تهران و سخنگوي دولت دولتمرداني بودند كه ضمن حضور در اين همايش علاوه بر طرح اتهاماتي عليه روزنامه ها به دفاع از عملكرد دولت پرداختند. در اين مراسم كامران دانشجو استاندار تهران براي چندمين بار متوالي در دو هفته گذشته اتهاماتي را عليه رسانه هاي غير همسوي دولت مطرح كرد.

وي كه اوايل هفته گذشته روزنامه هاي «منتقد» را به روزنامه هاي «مخالف» تعبير كرده بود اين بار با لحن جدي تري از روزنامه هاي منتقد خواست خود را «مخالف دولت» بنامند. وي در مقابل به ابراز تاسف از مظلوميت رسانه يي احمدي نژاد پرداخت و با كنايه به دولت گذشته گفت؛ «دولت قبلي هر ماه يك روزنامه بيرون مي داد، اما دولت فعلي براي خودش روزنامه درست نكرد. اين دولت، دولت پا برهنه ها و مستضعفان است و روزنامه يي بيرون نداد.»

وي سپس روزنامه هاي منتقد را مخاطب قرار داد و گفت؛ «اگر دنبال كوبيدن دولت هستيد بدانيد كه وظيفه خود را به خوبي انجام مي دهيد.» كامران دانشجو در شرايطي بر مظلوميت رسانه يي دولت احمدي نژاد اصرار مي كند كه دولت نهم به محض روي كار آمدن با حمايت هاي تمام امكانات صدا و سيما همراه شد. پوشش رسانه يي اخبار كابينه، عملكرد دولت و سفرهاي محمود احمدي نژاد با چنان گستردگي همراه بود كه تعجب و شگفتي ناظران را به نبال داشت. اين در حالي بود كه صدا و سيما در زمان رياست جمهوري سيدمحمد خاتمي به يكي از پايگاه هاي انتقادي از رئيس دولت اصلاحات تبديل شده بود. اگرچه دولت نهم تاكنون علاوه بر روزنامه «ايران» و خبرگزاري «ايرنا» راساً به انتشار روزنامه يا راه اندازي خبرگزاري اقدام نكرده است اما بنا به گزارش منابع خبري با نزديك شدن به زمان انتخابات روزنامه هايي از سوي دولت و حاميان روي پيشخوان دكه ها خواهد رفت. روزنامه «وطن» به سرپرستي مهرداد بذرپاش يكي از نزديكان دولت و روزنامه «خورشيد» از سوي سازمان تامين اجتماعي از جمله روزنامه هايي هستند كه با امكانات دولتي منتشر خواهند شد. در اين ميان خبرگزاري هايي توسط حاميان محمود احمدي نژاد راه اندازي شدند كه كدام توسط يكي از نزديكان رئيس جمهور اداره مي شوند.

البته در اين ميان تعدادي از روزنامه هاي منتقد دولت هم توقيف شده اند. روزنامه هاي «شرق»، «هم ميهن»، «تهران امروز» و مجله هاي «دنياي تصوير»، «نامه»، «زنان» و... نيز از جمله رسانه هاي منتقدي هستند كه توقيف شده اند. اين در حالي است كه روزنامه هاي منتقد نه تنها با حذف حمايت هاي دولتي و تقليل يارانه كاغذ با خطر ورشكستگي روبه رو شدند بلكه خود دولتمردان از برنامه ممنوعيت دادن آگهي به اين روزنامه ها خبر دادند. عواملي كه حيات بخش خصوصي رسانه يي را با مشكل مواجه كرد و روزنامه يي چون «آينده نو» به خاطر مسائل مالي از ادامه حيات در عرصه مطبوعات بازماند. در چنين شرايطي باقيمانده روزنامه هاي غير همسوي دولت هر از چند گاهي با انتقادات تند و تيز اعضاي كابينه مواجه مي شوند. سلسله سخنراني هاي استاندار تهران نيز اين پيام را ارسال مي كند كه اين هشدارها و انتقادها نه تنها پايان نخواهد پذيرفت بلكه با نزديك شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري دهم با سير صعودي روبه رو مي شود و محدوديت هاي تازه يي براي برخي روزنامه ها ايجاد خواهد كرد؛ روزنامه هايي كه به گفته استاندار تهران از تعداد انگشتان يك دست هم تجاوز نمي كنند اما به اعتقاد وي به «سياه نمايي» مي پردازند. دانشجو عمده سخنراني خود را در تبيين سياست هاي كلي دولت نهم به اين موضوع اختصاص داد و گفت؛ برخي روزنامه هاي منتقد دولت كه بايد آنها را روزنامه هاي زنجيره يي ناميد به جاي اطلاع رساني صحيح به سياه نمايي در عملكرد دولت مشغول هستند. به گزارش ايلنا وي افزود؛ سياه نمايي به نفع منافع ملي نيست و بدانيد كه مردم ما هوشيار هستند و مي دانند چه افرادي به آنها خدمت كرده اند. حالا شما هر چه دلتان مي خواهد بنويسيد و ديكته كنيد. دانشجو سپس به خبرنگاران اين جرايد توصيه كرد از روزنامه نگاران و روزنامه هاي دولت پيروي كنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش از «برگزاري بي حاشيه ترين انتخابات، كاهش آمار طلاق و اجراي طرح امنيت اجتماعي» به عنوان بهترين عملكرد استانداري و دولت در ابعاد مختلف نام برد.

دانشجو تاكيد كرد؛ ما در طول اين سه سال دو انتخابات را در استان داشته ايم و به عنوان خدمتگزار در خدمت شما بوده ايم؛ انتخابات سومين دوره شوراي شهر و چهارمين دوره مجلس خبرگان و ميان دوره يي مجلس هفتم، همچنين انتخابات مجلس هشتم و ميان دوره يي مجلس خبرگان رهبري.

استاندار تهران ادامه داد؛ شما انصاف بدهيد آيا ما بي حاشيه ترين انتخابات را برگزار نكرديم؟ در گذشته سه، چهار ماه مانده به انتخابات بحث هاي حاشيه يي شروع مي شد؛ مثلاً بحث نظارت استصوابي و استطلاعي و اينكه نظارت بايد چگونه باشد، ولي ما بي حاشيه ترين انتخابات را برگزار كرديم؛ چون همه اخلاق را در انتخابات رعايت كرديم.

اما اين تنها استاندار تهران نبود كه روز گذشته به روزنامه هاي منتقد دولت اعتراض كرد. غلامحسين الهام سخنگوي دولت كه يكي ديگر از سخنرانان همايش تبيين سياست هاي كلي دولت نهم بود عمده اظهارات خود را بر اين محور قرار داد.

سخنگوي دولت با بيان اينكه «تمام عزم دولت نهم بر اين بوده كه در راستاي انديشه هاي امام و رهبري و گفتمان انقلاب اسلامي حركت كند»، گفت؛ عده يي هستند كه سعي مي كنند بگويند خط رهبري يك جور است و خط دولت نهم يك جور ديگر، و اينها همان كساني هستند كه زماني مي گفتند رئيس جمهور دفتردار رهبري است و در واقع آنها با اين گونه سخنان با ديدگاه خود مي خواستند جايگاه رئيس جمهور را به گونه يي تخطئه كنند و اين جوري حرف مي زدند و همان افراد اكنون بحث شكاف بين رئيس جمهور و رهبري را مطرح مي كنند و مي گويند خط آنها از هم جداست.

وي همچنين با اشاره به اينكه «در زماني خطر غرب باوري در مجموعه بدنه دولت در حال نفوذ بود و اين امر متوقف شد»، گفت؛ در آن مقطع عده يي بودند كه خود را مقلد غرب مي دانستند و اين خطرناك بود.

وي ادامه داد؛ اين غرب باوري به جايي رسيده بود كه حتي عده يي در آستانه انتخابات صحبت از اين مي كردند كه بيگانگان بيايند و ناظر بر انتخابات اين كشور باشند.

وي گفت؛ البته هنوز عده يي هستند كه با غربي ها فالوده مي خورند و گزارش هاي درون نظام را در دست بيگانه مي گذارند و به اين امر افتخار مي كنند. اين شرم را بايد به كجا برد؟ كسي كه با بيگانه و دشمن به گونه يي گپ مي زند كه با خودي گپ نمي زند، به دنبال چيست؟

وي ادامه داد؛ چندي پيش در فرودگاه امام(ره) با خانمي مواجه شدم. آن خانم به من گفت كه من اطلاعي از داخل ندارم، ولي شما در سياست خارجي عزت را به ايراني ها داديد و اين سياست خارجي را حفظ كنيد. ما احساس سربلندي مي كنيم. وي گفت؛ نفوذ اين تفكر يعني استكبارستيزي و ايستادگي باعث ايجاد غرور ملي و سربلندي شده و اين تفكري است در برابر غرب باوري.

الهام خاطرنشان كرد؛ من رئيس جمهور را مي بينم كه از هيچ چيزي به اندازه درهاي بسته منزجر نيست. او مي گويد درها را نبايد به روي مردم ببنديم و بايد به مردم خدمت كنيم و در واقع اين مردم هستند كه در خدمت را به روي ما باز كردند و ما بايد به آنها خدمت كنيم.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن