تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806870531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به سريال هاي ماه مبارك رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به سريال هاي ماه مبارك رمضان
اين روزها شاهد پخش سريال هاي مختلفي از تلويزيون براي پركردن اوقات فراغت مردم در شبهاي ماه مبارك رمضان هستيم.


به گزارش خبرنگار ايرنا، "روز حسرت" به كارگرداني سيروس الوند از شبكه يك سيما، "مثل هيچكس" به كارگرداني عبدالحسين برزيده از شبكه دو سيما، "بزنگاه" به كارگرداني رضا عطاران از شبكه سه سيما و "مامور بدرقه" به كارگرداني سعيد سلطاني از شبكه پنج سيما از جمله سريال هايي است كه در اين ماه پخش مي شوند.
با كمي تامل در سريال هاي ماه مبارك رمضان امسال، به خوبي مي توان ديد كه امسال هم مثل سالهاي قبل ناهماهنگي هاي زيادي وجود داشته است و برخلاف نظر مديران تلويزيوني كه تاكيد كردند تا فيلمنامه به طور كامل آماده نشود توليد شروع نخواهد شد، اين اتفاق نيافتاد.
با توجه به افت كيفي سريال هاي ماه رمضان امسال نسبت به سال هاي قبل، به خوبي مي توان دريافت كه سريال ها در زمان كوتاهي و با شتاب ساخته مي شود.
ااز جمله مي توان به سريال "بزنگاه"اشاره كرد كه از جنبه هاي تربيتي و آموزشي به دور بوده ، و مورد انتقاد شديد مردم و حتي مسوولين قرار گرفته است.
"مسعود نقاش زاده" مدير كل برنامه هاي سيما فيلم درگفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه رقابتي كه درسالهاي اخير بين شبكه هاي مختلف سيما براي ساخت سريال درماه مبار ك رمضان وجود دارد رقابت مباركي است، گفت: اگر اين رقابت به دليل زمان تنگ وشرايط دشواري كه در روند سريع و باشتاب توليد وجود دارد، صورت گيرد منجر به افت كيفيت و غير مفيد بودن اين رقابت مي شود.
وي با مقايسه كيفيت سريال هاي امسال با سال قبل، گفت: مقايسه در اين زمينه بايد بر اساس يك ارزيابي متقن و برپايه آمارهاي دقيق علمي باشد.
نقاش زاده اظهار داشت: سليقه من در مورد طنز متفاوت از آن چيزي است كه هم اكنون پخش مي شود. سريال طنز ضمن اينكه مي تواند تاثير نشاط آوري همراه با شوق و اميد براي مردم داشته باشد، بايد از فضاي محترمانه اي هم برخوردار باشد.
وي خاطرنشان كرد: برخي از اين سريال ها به منظور رسيدن به خنداندن و ايجاد شادي در مردم از فضاهاي محترمانه دور مي شوند كه اين براي رسانه اي با ظرفيت مخاطب بسيار بالا، پسنديده نيست.
نقاش زاده با اشاره به اينكه دوسريال همزمان به موضوع اعتياد پرداخته، تصريح كرد: اعتياد يك معضل بسيار جدي درجامعه ماست و رويكرد رسانه ها به اين موضوع بايد رويكرد جدي باشد.
وي اعتياد را يكي از مسايل اساسي و آسيب هاي جدي توسعه كشوربيان كرد و گفت: اعتياد سالانه هزينه هاي وحشتناكي بر پيكره كشور وارد مي كند و پرداختن به اين معضل در قالب سريال ها بايد با بررسي همه جوانب همراه باشد.
مدير كل برنامه هاي سيما فيلم در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: بحث سرگرم كنندگي يك سريال نبايد با فراموش شدن يك موضوع ديگر يعني بحث تربيتي مقارن شود و داشتن يك فيلمنامه كامل و نوشته شده بر اساس نيازهاي فرهنگي رسانه صورت مي گيرد.
وي با انتقاد از اين موضوع كه در سالهاي اخيرموضوع يك سريال در فاصله زماني كوتاهي تا مناسبتها، عمليات نگارش و توليد فيلمنامه آن شروع مي شود، افزود: اين موضوع باعث شده زمان لازم و كيفيت مناسب براي فيلمنامه اي كه قرار است يك مناسبت مهم را پوشش دهد اشكالاتي را ايجاد كند.
وي در پايان سخنان خود گفت: تا زماني كه نتوانيم شرايط را به گونه اي مديريت كنيم كه متن كامل يك سريال و توليد آن در زمان فراخ و مناسبي اتفاق بيفتد، كم وبيش با اين مشكلات روبرو خواهيم بود.
"اصغر فهيمي فر" مشاورفرهنگي رييس مركز سيما فيلم هم در گفتگويي اختصاصي با خبرنگار ايرنا گفت: سريال هاي امسال ماه رمضان نسبت به سال هاي گذشته افت كيفيتي داشته و در سال هاي گذشته كارهاي بهتري ارايه مي شد.
وي علت اين افت كيفيت را تعجيل در تهيه اين سريال ها عنوان كرد و افزود: توليد باعجله از آفت هاي ساخت اين سريال هاست و هرچه فرصت كوتاهتري براي توليد در نظرگرفته شود باعث كم شدن كيفيت اين آثار خواهد شد.
وي قالب طنز را يكي از قالب هاي بسيار جذاب و مناسب براي انتقال محتوا بيان كرد و گفت: اگر به درستي از مختصات اين قالب استفاده شود نه تنها تاثير منفي ندارد بلكه بسيار سازنده و مثبت است.
وي با اشاره به اينكه بين طنز و آثار كمدي و همچنين آثاري كه مقداري به لودگي مي زنند، تفاوتهايي وجود دارد، افزود: درطراحي شخصيت هاي آثار طنز در بعضي مواقع اشتباهاتي رخ مي دهد به گونه اي كه عدم طراحي درست سبب مي شود برخي شخصيت هاي منفي ، قهرمان شوند و تاثيرات گسترده وشديدي بر نسل جوان بگذارند.
فهيمي فر تصريح كرد: مجموعه حوادث و شخصيت هاي يك داستان اگر درست طراحي شده باشد منجر به حرف كلي تر مي شود و مي تواند الگوهايي را به همراه داشته باشد.
وي افزود: متاسفانه خيلي از سريال هاي ما چون پايه تحقيقاتي گسترده ندارند و بيشتربه يك تيم محدود نويسنده، كارگردان و تهيه كننده معطوف مي شوند وهمچنين از يك پايه پژوهشي كه قرار است يك مطلب را طراحي كند و بر اساس آن شكل بگيرد برخوردار نيستند مشكلاتي را ايجاد مي كنند.
وي تاكيد كرد: اگر ما چند نفر پژوهشگر دانا و نام آشنا به اقتضاعات درام و تلويزيون داشته باشيم خيلي از مسايلي كه الان با آن روبرو هستيم وجود خارجي پيدا نمي كند.
وي در ادامه سخنان خود اضافه كرد: اثري كه با شتابزدگي توليد شود، منجر به آسيب هايي مي شود و كارها از نظر ساختاري ضعيف مي شود.
وي در پايان سخنان خود گفت: تلويزيون بايد به ايده آل فكر كند و در يك روند آزمون و خطا پيش رود و سعي كند آثار خود را از نظر فرمول، ساختار و محتوا غني تر كند.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن