تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821041303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول: عشاير گچساران براي كاهش خسارت خشكسالي، دامها را بفروشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول: عشاير گچساران براي كاهش خسارت خشكسالي، دامها را بفروشند
رييس اداره امور عشاير گچساران گفت: عشاير اين شهرستان براي كاهش خسارت وارده از پديده خشكسالي و كمبود علوفه ، بخشي از دامهاي خود را بفروشند.


بهمن آزادي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بروز پديده خشكسالي در سال زراعي جاري در گچساران ، خسارت زيادي به عشاير و دامهاي اين شهرستان وارد كرده است.
وي ادامه داد: عشاير گچساران مجبورند در صورت ادامه خشكسالي و كاهش نزولات آسماني براي كاهش خسارت ناشي از خشكسالي و كمبود آب و علوفه، تعدادي و يا تمام دامهاي خود را بفروشند.
وي اظهار داشت: در شرايط كنوني دغدغه اصلي عشاير گچساران كمبود اب در مناطق عشايري است و امور عشاير بايد آب مورد نياز عشاير و دامهاي انان را با تانكر تامين كند.
به گفته وي، در سالهاي گذشته، برغم بارشهاي مناسب ، امور عشاير گچساران آب مورد نياز نيمي از جمعيت عشاير و دامهاي انان را با تانكر تامين مي كرد و در سال جاري بايد آب مورد نياز تمام عشاير را تامين نمايد.
آزادي تصريح كرد: اداره امور عشاير به تنهايي نمي تواند جابگوي نيازهاي عشاير باشد و مسوولان بايد براي كمك به عشاير منطقه چاره انديشي كنند.
وي گفت: آبرساني به مناطق عشايري ، بازسازي جاده هاي عشايري ، ساخت و تعمير منابع بتوني ، بهسازي چشمه ها از جمله اقدامات امور عشاير براي كمك به عشاير گچساران است.
وي ، تهيه 30 دستگاه تانكر آبرساني ، اموزش عشاير درباره بيماري هاي مشترك ، تاسيس شركت تعاوني قاليبافي، توزيع علوفه يارانه اي و اجناس كوپني را از ديگر خدمات امور عشاير به عشاير كوچنده گچساران ذكر كرد.
رييس اداره امور عشار گچساران پيشتر خسارت وارده ناشي از خشكسالي به عشاير گچساران را 150 ميليارد ريال ذكر كرده بود.
عشاير گچساران هفت درصد از جمعيت 140 هزارنفري اين شهرستان را شامل مي شوند.
عشاير گچساران با دوهزار و 13 خانوار بيش از 400 هزار راس دام در اختيار دارند.
عشاير گچساران در قالب پنج ايل بابويي ، بويراحمد گرمسيري و سردسيري، چرام و قشقايي ، ييلاق را در مناطقي از استانهاي اصفهان ، فارس ، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد وقشلاق را در شهرستان گچساران مي گذرانند.
566/ 607 شماره 793 ساعت 17:11 تمام
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن