تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820829463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوءاستفاده تبليغاتي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي از گزارش جديد البرادعي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سوءاستفاده تبليغاتي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي از گزارش جديد البرادعي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

همانگونه پيش ‌بيني مي‌شد برخي دولت‌هاي غربي ازجمله آمريكا و انگليس به همراه رژيم صهيونيستي با سوءاستفاده تبليغاتي از برخي بندهاي دوپهلو و مبهم گزارش جديد البرادعي درباره برنامه‌ هسته‌يي ايران، اين بندها را بهانه تشديد اقدامات عليه تهران دانستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، انگليس روز دوشنبه ضمن ناديده گرفتن نكات مثبت و كليدي موجود در گزارش جديد البرادعي، در ادعايي ايران را به بي‌اعتنايي به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي متهم كرد.

وزارت امور خارجه انگليس درباره گزارش اخير محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه روز دوشنبه منتشر شد، عنوان كرد كه اعمال فشار ديپلماتيك بيش‌تر عليه ايران حايز اهميت است.

خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد كه كاخ سفيد در اتخاذ موضعي تكراري ايران را به اعمال تحريم‌هاي بيش‌تر تهديد كرده است.

دانا پرينو، سخنگوي كاخ سفيد پس از انتشار گزارش البرادعي گفت: ما به همراه متحدان‌مان بر روي اين كه اقدامات بعدي چه خواهد بود، كار مي‌كنيم.

پرينو در پاسخ به اين سوال كه مناقشه‌ي واشنگتن و مسكو چه تاثيري بر تلاش براي رسيدن به دور تازه‌اي از تحريم‌ها عليه ايران در شوراي امنيت خواهد داشت؟، گفت: احتمالا اكنون اوضاع اندكي پيچيده‌تر خواهد شد.

همچنين درحالي كه در گزارش البرادعي تاكيد شده است كه ايران دسترسي آژانس را به مواد اعلام شده‌ هسته‌يي فراهم ساخته و گزارش‌هاي لازم حسابرسي مواد هسته‌يي مرتبط با مواد و فعاليت‌هاي هسته‌يي اعلام شده را به آژانس ارايه داده است؛گوردون جاندروئه، سخنگوي ديگر كاخ سفيد مدعي شد: اين گزارش يك بار ديگر نشان مي‌دهد كه ايران از همكاري با جامعه‌ بين‌المللي خودداري مي‌كند!

جاندروئه با اتخاذ رويكردي خصمانه ادامه داد: از ايران مي‌خواهيم فعاليت‌هاي مربوط به غني‌سازي و باز فرآوري را تعليق كند و يا در غير اين صورت با اجراي بيش‌تر تحريم‌هاي موجود شوراي امنيت سازمان ملل و احتمالا تحريم‌هاي بيش‌تر روبه‌رو خواهد شد.

روزنامه‌ي صهيونيستي اورشليم پست نيز به نقل از مارك رگو، سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي رژيم صهيونيستي گزارش البرادعي را «نشانه‌اي ديگر از بازي دادن آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از سوي ايران" خواند و گفت: اين (گزارش) بايد همه اعضاي جامعه بين‌المللي را در اراده‌شان براي اقدامات جهت جلوگيري از پيشروي ايران در برنامه‌ي هسته‌يي‌اش تقويت كند!

اين در حالي است كه خبرگزاري رويتر به نقل از يك مقام ايراني كه به نامش اشاره نكرد نوشت كه ايران به "همكاري سازنده" با آژانس براي رفع نگراني‌ها درباره برنامه‌ي هسته‌يي‌اش ادامه خواهد داد؛ اما اين سازمان بايد رويكردش را تغيير دهد.

او در پاسخ به سوالي درباره گزارش روز گذشته آژانس به رويتر گفت: مقام ياد شده ادامه داد: ما به تعامل سازنده‌مان (با آژانس) ادامه خواهيم داد و لازم است كه آژانس رويكردي مشروع و منطقي و مبتني بر شواهد را (در قبال ايران) دنبال كند.

روزنامه‌ي لس‌آنجلس تايمز نيز درباره گزارش جديد البرادعي، نوشت: اين گزارش در نشست شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه هفته‌ي آينده در وين برگزار مي‌شود، بررسي خواهد شد.

اين روزنامه با ادعاي اين كه «احتمالا اين گزارش به مقامات غربي و اسراييلي كه به دنبال اعمال چهارمين دور از تحريم‌ها عليه ايران هستند، كمك مي‌كند»، نوشت: با اين حال برخي از تحليلگران پيش‌بيني مي‌كنند كه اين (گزارش) براي غلبه بر اكراه روسيه و چين، كه داراي حق وتو در شوراي امنيت هستند، در اتخاذ اقدامات سخت عليه ايران كافي نيست.

پيتر كريل، تحليلگر منع اشاعه در موسسه‌ي كنترل تسليحات در واشنگتن، گفت: تصويب دور ديگري از تحريم‌ها هميشه كاري سخت بوده است. فكر نمي‌كنم در اين گزارش دلايل كافي براي رسيدن به تحريم‌ها پيش از پايان سال جاري وجود داشته باشد.

ايران همواره تاكيد كرده است كه به الزامات بين‌المللي‌اش به عنوان يك عضو پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌يي پايبند بوده است و برنامه‌ي هسته‌يي‌اش فقط ابزاري براي توليد برق و انجام تحقيقات علمي صلح‌آميز است و آژانس انرژي اتمي نيز در تمام گزارش‌هاي خود تاكنون عدم انحراف برنامه هسته‌يي ايران را تاييد كرده است.

روزنامه‌ي فاينشيال‌تايمز هم به نقل از ديپلمات‌ها نوشت كه تنش ميان روسيه و آمريكا (بر سر گرجستان) اعمال هر گونه دور جديد از تحريم‌ها پيش از آن كه جورج بوش كاخ سفيد را ترك كند را بسيار مشكل مي‌سازد.

روزنامه‌ي اينترنشنال هرالد تريبيون نيز در گزارشي از آمريكا و ديگر كشورها خواست كه در دنبال كردن تحريم‌هاي جديد عليه ايران شكيبايي به خرج دهند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن