تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804643880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايسكانيوز از دوازدهمين جشن خانه سينما


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش ايسكانيوز از دوازدهمين جشن خانه سينما


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز : دوازدهمين جشن خانه سينما شب گذشته در محوطه باز برج ميلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سينمايي گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" در ابتداي مراسم امين تارخ ضمن تبريك ميلاد امام حسن (ع)گفت : در شرايطي جشن ما برگزار مي شود كه در آستانه سي امين سال انقلاب شكوهمند مان هستيم. انقلابي كه تاريخ ساز بوده و هست.جشن بزرگ سينماي ايران در شرايطي آغاز شد كه فشردگي زمان با تعدد بخش ها نسبت معقولي نداشت.تنها دو ماه فرصت براي پنج جشن بزرگ كه همه صاحب هيئت هايي براي انتخاب و داوري بودند.فيلم كوتاه،انيميشن و مستند هر سه در رقابتي سالم و صنفي شركت كردند و به پاياني خوش نشستند .
وي افزود: بزرگداشتي براي بزرگاني به بلنداي عمر سينما، بزرگداشت براي آنان نيز مبارك:جمشيد مشايخي،سيف ا... داد،كاظم فريبرز و بهرام بيضايي.
تارخ ادامه داد: درورد بر خوباني كه در عرصه اداري خانه سينما و ستاد جشن و بخش خدمات كه به حق خدمتگزاراني شريف براي خانه هستند.همانان كه تا پاسي از شب جان مايه گذاشتند كه داوران در همه بخش ها سرمايه بودن خود را به باوري عميق بنشينند.
تارخ خاطر نشان كرد: اما خانه سينما نيازمند پاداشي است كه با شتاب بيشتر و هدفمند تر از اين به حيات خود ادامه دهد تا اهداف خود را شفاف تر و زلال تر بيابد.
امين تارخ ادامه داد: دست يابي به راهكارهايي جهت حل مشكل مسكن بسياري از اعضا،ساماني تر و تازه بخشيدن به مناسبات اداري،ايجاد شرايطي جهت امنيت حرفه اي و مهمتر از آن تجديد نظري عميق در برگزاري جشن سينماي ايران به لحاظ آيين نامه و اجرا كه هيئت مديره جديد مجالي براي اين نيافت.
وي اظهار داشت: طي دو سال گذشته حركتهاي شايسته اي انجام شده كه شتابي بيشتر را مي طلبد و اميدواريم با مديريت شايسته خانه سينا اين چنين شود.
تارخ گفت: در باب حاميان جشن ابتدا از معاونت محترم امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شهرداري ،مسئولين برج ميلاد و بانك اقتصاد نوين تشكر مي كنم و همچنين موسسه رسانه هاي تصويري.
در ادامه حسين پاكدل به عنوان مجري مراسم به روي صحنه آمد و ضمن تبريك گفت: امكان نداشت كه اگر دو هفته پيش به اين مكان مي آمديد باور مي كرديد كه قرار است جشن خانه سينما اينجا برگزار شود و اين هم از معجزات سينماي ايران است.
در ادامه فيلمي در رابطه با چگونگي آماده سازي برج ميلاد براي جشن به نمايش در آمد.
پس از آن مراسم اهداي جوايز با بخش عكس و با روي صحنه رفتن عليرضا زرين دست و سيف ا... صمديان آغاز شد.در اين بخش تنديس و نشان طلاي خانه سينما و دوازدهمين جشن بزرگ سينما براي بهترين فرد اهدا شد به علي نيك رفتار براي فيلم دست هاي خالي.
بخش چهره پردازي با حضور رويا تيموريان و عبدا... اسكندري برگزار شد كه تيموريان ضمن تبريك تنديس و نشان طلاي خانه سينما و دوازدهمين جشن بزرگ سينما را به مهين نويدي اهداكرد.
و پس از آن گفت: سينمايي كه براي جشن اش تا اين حد سختي زياد است پس خودش بسيار سخت تر است و ما انتظار تشويق بيشتري را داريم.
در بخش جلوه هاي ويژه نجف فتاحي و غلامرضا موسوي به روي صحنه رفتند براي اهداي جايزه ودر اين بخش ديپلم افتخار بهترين جلوه هاي ويژه بصري به امين سحر خيز تعلق گرفت براي فيلم خواب ليلا و تنديس و نشان طلاي خانه سينما و دوازدهمين جشن بزرگ سينما براي بهترين جلوه هاي ويژه به داوود رسوليان اهدا شد براي فيلم فرزند خاك.
در ادامه مراسم كليپ نمايشي نامزدهاي صدابرداري با حضور احمد رسول زاده و پژمان بازغي بر روي سن به نمايش در آمد.كه منتخب اين بخش عباس رستگارپور بود.
پس از آن پاكدل گفت: دوبله سينما و تلويزيون ايران اين روزها عزادار فوت عطاء‌الله كاملي همكار رسول‌زاده است ما به نمايندگي از طرف همه فوت اين عزيز را به خانواده دوبله تسليت مي گوييم .
پس از آن ، منتخب اين بخش عباس رستگارپور براي دريافت جايزه بهترين صدابرداري (براي فرزند خاك) به روي صحنه آمد، گفت : از خانواده و استادم از استادم محسن روشن ممنونم كه صدا را قطره قطره در گوش من چكاند. همين طور از محمود موسوي تشكر مي‌كنم كه زحمت زيادي براي صداي اين فيلم «فرزند خاك» كشيد .
در ادامه موسيقي سريال «مدار صفر درجه» به همراه اركستر و خوانندگي عليرضا قرباني به اجرا در آمد.
پس ازآن محمدرضا دلپاك و رضا نريمي‌زاده براي گرفتن جايزه صداگذاري فيلم «خاك آشنا» به روي صحنه آمدند و دلپاك ضمن قدرداني از اعضاي هيأت داوران گفت : از بهمن فرمان آرا تشكر مي كنم من هم جاي اصغر شاهوردي را خالي مي دانم و اميدوارم هر چه زودتر بهبود يابد و با اجازه ا مه جايزه را به اصغر شاهوردي تقديم مي كنم و به دوست ايشان آقاي ميرشكاري مي سپارم تا به خانواده ايشان تقديم كند.
به گزارش ايسكانيوز پس از آن در بخش طراحي لباس و صحنه پس حضور مجيد ميرفخرايي و گلاب آدينه تنديس اين بخش به ژيلا مهرجويي و شعله نواب تهراني براي فيلم آتش سبز اهدا شد.
در ادامه اين مراسم فيلمي از تمام كساني كه در طول سال گذشته به ديار باقي شتافته بودند به نمايش در آمد و در اين كليپ تصاويري از رسول احدي ، رضا آقاربي، داود اسدي ، محمود اسدي، احمد ابراهيمي، نادر ابراهيمي، امير اسماعيلي، پريدخت اقبال‌پور، ابوالقاسم جلالي، بهروز جليلي، مجيد حاجي‌باشي، شجاع حبيبيان، جواد خدادادي ، اسماعيل داورفر، حميد دلشكيب، محسن رسول اف، گرشا رئوفي، شاهرخ سخائي، مهرداد فخيمي، خسرو شكيبايي، حميد قنبري، سيف‌الدين كامراني، عطاء الله كاملي، جمال مجتهدي، ماركر گريگوريان، وحيد مجتهدي، حسين مدني، فرهنگ معيري، بهروز مقصودلو، مهدي مير صمدزاده و فواد نور به چشم مي خورد
سپس پاكدل از امين تارخ دعوت كرد تا متني را در مورد شكيبايي آماده كرده است را بخواند .
در ادامه كليپي در مورد خسرو شكيبايي به نمايش درآمد كه در آن عزت الله انتظامي، رضا كيانيان و بيتا فرهي در مورد خسرو شكيبايي صحبت كردند و ضمن نمايش بخش‌هايي از آثار او سخنراني شكيبايي در نهمين جشن سينمايي دنياي تصوير نيز پخش شد.
در اين مراسم گروه كر تصنيفي را با شعري از خسرو شكيبايي اجرا كرد و پس از پايان اجراي اين گروه پاكدل يك بار شعر اين تصنيف را خواند و براي اهداي جايزه بهترين موسيقي متن از محمد سرير و هانيه توسلي دعوت كرد كه به روي صحنه بيايند.
تنديس به كارن همايونفر به خاطر فيلم خاك آشنا وي به روي صحنه آمد و از تك تك بچه هاي گروه موسيقي تشكر كرد.
بعد از آن فيلمي نمايش داده شده از كساني كه كمتر به آنها پرداخته مي شود شامل فردي كه سر در سينما ها را مي كشيده و كسي كه از اپراتوري به مديريت بخش فيلم رسيده است.
پس از آن اجراي نمايش با شعار صلح و دوستي، شعر جشن دوازدهم سينماي ايران انجام شد.
به گزارش ايسكانيوز ،در ادامه در بخش بهترين تدوين با حضور بهرام دهقاني و عليرضا خمسه تنديس جشن خانه سينما به عباس گنجوي به خاطر فيلم خاك آشنا اهدا شد.
به دليل اينكه عباس گنجوي نتوانسته بود حضور پيدا كند پسر وي به جاي پدر به روي صحنه آمد و گفت : به بهمن فرمان آرا به خاطر حسن و دقت در انتخاب عوامل خاك آشنا خسته نباشيد مي گويم.
در ادامه مراسم براي اهداي جوايز بهترين فيلمبرداري رخشان بني اعتماد و مسعود رايگان به روي صحنه آمدند.
بني‌اعتماد گفت: يك شب ديگر و يك جشن خانوادگي ديگر ، ماه شب چهارده را براي ثبت مقاومت ما براي حفظ سينما به شهادت مي‌گيرم، اميدوارم خدا همه ما را حفظ كند.
همچنين رايگان ضمن تبريك به خانواده سينما و ملت ايران گفت: اميدوارم سينمايي كه حالش بد است، حالش زودتر خوب شود.
عليرضا زرين دست كه براي گرفتن جايزه‌اش به روي صحنه آمده بود با يادي از مهرداد فخيمي ، عطاء الله كاملي و رسول احدي گفت: از اينكه اين شانس نصيب من شد تشكر مي كنم از سازمان تبليغات اسلامي احمد ميرعلايي و محمد علي آهنگر كه اين امكان را دادند در در كنار آنها فعاليت كنم.
در ادامه مراسم مرتضي شايسته و رويا نونهالي براي اهداي تنديس بهترين بازيگر نقش مكمل زن به روي صحنه حاضر شدند .
نونهالي پس از خواندن شعري تنديس جشن خانه سينما را به مهتاب نصير پور به خاطر فيلم فرزند خاك اهدا كرد.
نصير پور پس از دريافت تنديس گفت : خوشحالم كه اين شانس را داشتم تا با گروه بسيار خوب فرزند خاك همكاري داشته باشم از همين جا از تك تك عوامل تشكر ويژه دارم.
در ادامه براي اهداي تنديس به بهترين بازيگر نقش مكمل مرد از جانگير كوثري دعوت شد تا به روي صحنه حاضر شوند، جهانگير كوثري گفت : دوازده سال براي سينماي ايران جشن گرفته ايم.
فكر نمي كرديم روزي سينمابه اين نقطه برسد ،چه برسد به اينكه صنفي داشته باشيم .
وي افزود :اين بودن و ماندنمان و مطرح شدن در سطح سينماي جهان و سينماي شريف و و نجيبي كه داريم مديون دو نفر ،طراحان و معماران سينماي ايران فخرالدين انوار و محمد بهشتي است.
به گزارش ايسكانيوز ،در ادامه باران كوثري گفت :شايد كسي كه مي خواهد اين جايزه را بگيرد ترجيح مي دهد فردي كه در كنار بابا روي سن حاضر مي شود فردي با تجربه تر از من باشد.
بابك حميديان و حامد بهداد را مي بينيم كه با قدرت بي نظيربازيشان مورد تائيد هستند.
در اين بخش تنديس به بابك حميديان به خاطر بازي در فيلم ريسمان بازاهدا شد.
وي كه بسيار متاثر و هيجان زده بود گفت :به سينكاي سرزمينم افتخار مي كنم ،از هيات داوران و امين تارخ تشكر و از مهرشاد كارخانه كه اين فيلم را ساخت و لطفش كه من را انتخاب كرد .
از برادر بزرگم پژمان بازغي به خاطر اينكه در ريسمان باز در كنارم بازي كرد و نقشي كه بازي كردم بدون كمك او به بار نمي نشست،هميشه دوست داشتم از يك تريون آزاد قدم نورسيده را تبريك بگويم .
وي ادامه داد :از حامد بهداد تشكر و از داوود فتحعلي بيگي كه در دانشكده گرايشم چيزي بود كه نتوانستم شاگردشان باشم و رضا كيانيان ،شما از قدمگاه شاهد مسيري بوديد كه تا امشب طي كرده ام ،خدا را شكر مي كنم كه نيمي از اين مسير را دركنار شما طي كرده ام .
همچنين از پدر و مادر و همسرم تشكر مي كنم كه نيمي از سال را تنهاست و اين جايزه را به تنهايي جيران تقديم مي كنم به گزارش ايسكانيوز ،در ادامه تصفيفي با صداي عليرضا قرباني به نام مهتاب تر از باران اجرا شد.
پس از آن در بخش اهداي تنديس به بهترين نقش اول زن فرشته طائر پور و شهاب حسيني بر روي صحنه رفتند .
تنديس به گوهر خير انديش براي بازي در فيلم دعوت اهدا شد كه به دليل مجروحيت نتوانسته بود حاضر شود و به جاي او مريلا زارعي با پيغامي از او بر روي صحنه به همراه دختر گوهر حاضر شد.
زارعي متن پيغام را اين طور خواند:به نام خالق زيبايي ها و با سلام به همه عزيزان حاضر در دوازدهمين جشن سينماي ايران ،خدا را شكر مي كنم كه تركيدن آپانديسم منجر به مرگم و تداخل آن با جشن خانه سينما نشد.
چندي پيش در روستايي نزديك زنجان سر سريال حماسه آرد و دچار عارضه شده و متاسفانه دير به بيمارستان منتقل شدم حالم بد شد و مرا توصيه به استراحت مطلق كردند اما چون هيچ چيز مطلق نيست، زبان و قلم از اين استراحت معاف شد و با قلم سپاسم را به عزيزاني مي‌رسانم كه با نگاهي حرفه‌اي و متر و معيار خود كار ما را داوري كردند.
خسته نباشند . با مهر و احترام گوهر خيرانديش
پس از آن زارعي گفت :به دليل اينكه من هم از كانديداي اين فيلم بودم و مي توانستم اين جايزه را ببرم و به اين دليل كه خودم را فرد مطمئني براي بردن جايزه نديدم از دختر گوهر خير انديش و جمشيد اسماعيل خاني ،آزاده اسماعيل خاني مي خواهم كه اين جايزه را به خانه ببرند.
به گزارش ايسكانيوز ،در ادامه د ربخش بهترين بازيگر نقش اول مرد پس از حضور داريوش فرهنگ و امين تارخ بر روي من ،داريوش فرهنگ گفت :شور و شعف بسياري را مي بينم و مي خواهم خسته نباشيد بگويم به
هيئت داوران كه معيار سنجش را ركورد فروش قرار ندادند و تخصصي عمل كردند. و بد نيست كه يك گروه متخصص براي تلويزيون درست كنيد تا ما كمتر شاهد سريال هاي زير خط فقر باشيم.
وي هنگامي كه به قرائت متن اهداي تنديس مي پرداخت گفت : اجازه دهيد لقبي را كه در مقاله ام به اين شخص داده بودم بيان كنم تنديس بهترين بازيگر نقش اول مرد اهدا مي شود به امپراطور احساس ،خسرو شكيبايي براي فيلم ستاره مي شود.
پس از اعلام نام خسرو شكيبايي جمعيت حاضر در برج ميلاد به احترام او به پا خاسته و به تشويق وي پرداختند در ادامه پسر شكيبايي به جاي پدر به روي صحنه رفت و گفت : جشن خانه سينما را تبريك مي گويم ، كاش پدرم اينجا بود تا شخصا به او تبريك مي گفتم .
وي گفت: هميشه زمانيكه اسامي كانديدا را اعلام مي كردند قلبم تند تند مي زد و الان هم تند مي زند ولي بابام نيست .
به گزارش ايسكانيوز ،در ادامه امين تارخ خاطرنشان كرد: تشكر مي كنم از گروه هنرمند شايسته 19 نوري به رهبري علي شفقي نژاد و گروه زهي پارسيان و از گروه نمايش صبح و دوستي واحد صادقي كه در طول جشن بسيار زحمت كشيدند تشكر مي كنم و همچنين از منوچهر شاهسواري تشكر ويژه دارم .
باشه آهنگر پس از دريافت تنديس گفت:وقتي اولين فيلمنامه‌ام «نيمه پنهان» را با گوهري نوشتم. او 18 -19 ساله بود و من 26 ساله. اما زماني كه فيلم اكران شد، من 36 سال داشتم و او 28 سال و وقتي فيلمنامه «فرزند خاك» را نوشتيم تا زماني كه فيلم آن ساخته شد، باز هم يك دوره 10 ساله گذشت، من اميدوارم براي فيلم بعدي‌ام ده سال ديگر شرمنده سينما نباشيم.
پس از صحبت هاي آهنگر تصنيف شب دهم با اجراي عليرضا قرباني انجام شد سپس سيروس الوند و رضا كيانيان براي اهداي جايزه بهترين كارگرداني روي سن آمدند.
الوند از حضار خواست تا جمعيت امين تارخ را تشويق كنند و گفت:
سه ماه پيش از تارخ درخواست كردم تا با هم همكاري كنيم اما او گفت:وظيفه مهمتري دارم، من دبير جشن خانه سينما هستم و من هم سه ماه منتظر ماندم تا در خدمت ايشان باشم.

به گزارش ايسكانيوز ،در ادامه رضا كيانيان هم گفت: امشب به طور رسمي شب ماست، ولي به طوري غير رسمي هر شب، شب ماست چون هر شب شما در خانه خود فيلمي مي‌بينيد كه يكي از ما در آن حضور دارد، به سلامتي سينما كف بزنيد.
وي به تلفظ ناصحيح خاك آشنا در كليپ اعلام اسامي اشاره كرد و به تصحيح آن پرداخت.
پس از اعلام جوايز الوند گفت: من افتخاراين را داشتم كه در تقديم جايزه به بزرگان سينما از جمله عباس كيارستمي و ناصرتقوايي حضور داشته‌ام و خوشحالم امشب از كسي نام مي‌برم كه چهل سال است در قله كار سينمايي نشسته است.
بهمن فرمان آرا پس از خواندن نامش در ميان تشويق حضار به روي سن رفت و گفت: امشب دوست دارم اول از كساني كه جرات مي‌كنند و در فيلم من سرمايه‌گذاري مي كنند يعني فضل الله يوسف‌پور و دكتر رسول‌اف مدير بانك اقتصاد نوين تشكر كنم چون سرمايه‌گذاري در اين فيلم‌ها جرأت مي‌خواهد.
همچنين از كساني كه پافشاري كردند تا اين جايزه به من برسد ممنونم اما مهمترين نكته اين است كه اين جايزه را همكاران صنفي به من دادند كه از جوايز ديگر جشنواره‌ها براي من بسيار مهم‌تر است.
در ادامه براي اهداي اين جايزه فخر‌الدين انوار به همراه محمد مهدي عسگرپور براي اهداي جايزه بهترين فيلم به روي صحنه آمدند.
فخر‌الدين انوار گفت: مفتخرم كه سينماي ايران را با اين قدرت مي‌بينم. مجموعه سينماي ايران يكي از قوي‌ترين جوامع فعال سينمايي است و بايد اين موضوع را باور داشته باشيم.
وي در ادامه خطاب به سينماگران گفت: سعي كنيدمشكلات خود را در داخل جامعه سينمايي با صبر و حوصله و گفت و گو حل كنيد، گفت و گو تنها سلاح ماست.
به گزارش ايسكانيوز ، پس از آن محمد مهدي عسگرپور گفت: از همه عزيزاني كه ياورمان بودند در برگزاري جشن و حتي از كساني كه ياورمان نبودند هم تشكر مي كنيم،همچنين از دوستان مطبوعاتي مي‌خواهم در انتقال اخبار، امانتداري را حفظ كنند.
عسگر پور افزود: به قدري عده‌اي گفتندحال سينما بد است انگار من مدير بيمارستان‌ام، خواهش مي‌كنم امانتداري را حفظ كنيد.
وي گفت: براي بهبودي سينما غير از دعا كردن بايد به گفتگو و تعامل بپردازيم.
احمد ميراعلايي براي گرفتم جايزه به روي سن آمد و گفت: اين جايزه متعلق به تمام عوامل فيلم است از حوزه هنري سازمان فرهنگ و تبليغات اسلامي ، بنياد سينمايي فارابي و دست‌اندركاران فيلم بسيار ممنونم. امشب مي‌خواهم در اين شب عيدي خود را از خالق يكتا بگيرم و به احترام آقا امام زمان(عج) كه صاحب اصلي اين وقت و ساعت است مي‌خواهم همگي به پا خيزيم و براي حاجاتمان و بهبود اوضاع كشور و تعجيل در ظهور آقا امام زمان(عج) همه يك صلوات بلند بفرستند.
پس از اجراي موسيقي و آتش بازي مراسم دوازدهمين جشن سينماي ايران به پايان رسيد./120

اخبار مرتبط
• برگزيدگان دوازدهمين جشن خانه سينما معرفي شدند
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 485]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن