تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804111173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش جشن خانه سينما/جوايز اصلي جشن دوازدهم به فرزند خاك، فرمان‌آرا و مرحوم شكيبايي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش جشن خانه سينما/جوايز اصلي جشن دوازدهم به "فرزند خاك"، فرمان‌آرا و مرحوم شكيبايي رسيد
دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران در حالي شب گذشته با حضور بيش از پنج هزار نفر در فضاي باز طبقه پنجم برج ميلاد برگزار شد كه "فرزند خاك" با بردن شش تنديس گوي سبقت را از فيلم‌هاي "خاك آشنا" و "دعوت" ربود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتداي اين مراسم امين تارخ دبير جشن با اشاره به همزماني جشن‌هاي خانه سينما با جشن‌هاي سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: جشن بزرگ سينماي ايران در شرايطي آغاز شد كه فشردگي زمان با تعدد بخش‌ها نسبت مناسبي نداشت.

وي افزود: خانه سينما نيازمند پالايشي است كه با شتاب بيشتر و هدفمندتر از اين به راه خود ادامه دهد و اهداف خود را شفافتر و زلالتر بيابد. مشخص كردن وضعيت مسكن اهالي سينما، سامان بخشيدن به مناسبات اداري، ايجاد امنيت حرفه‌اي و تجديد نظري عميق براي جشن سينما به لحاظ آئين‌نامه و اجرا از جمله اهدافي است كه هيئت مديره جديد به دنبال رسيدن به آنهاست.

در بخش بعدي مراسم "بهاران خجسته باد" از سرودهاي بيادماندني دوران پيروزي انقلاب توسط گروه موسيقي و آواز حاضر در برنامه به صورت زنده اجرا شد. سپس با حضور عليرضا زرين‌دست و سيف‌‌الله صمديان تنديس جشن خانه سينما در بخش بهترين عكاس به علي نيكرفتار براي "دست‌هاي خالي" اهدا شد.

بابك حميديان برنده تنديس بهترين بازيگر مكمل

در بخش چهره‌پردازي نيز با حضور عبدالله اسكندري و رويا تيموريان تنديس به مهين نويدي چهره‌پرداز فيلم "دعوت" رسيد و در بخش‌ جلوه‌هاي ويژه ميداني با حضور نجف فتاحي و غلامرضا موسوي ضمن اهداي ديپلم افتخار به امير سحرخيز براي فيلم "خواب ليلا"، داود رسوليان براي "فرزند خاك" برنده تنديس جشن خانه سينما شد.

در بخش بهترين صدابرداري نيز هيئت داوران دوازدهمين جشن خانه سينما عباس رستگارپور را براي فيلم "فرزند خاك" به عنوان برگزيده اين بخش معرفي كرد. رستگارپور جايزه خود را از احمد رسولزاده و پژمان بازغي گرفت. در ادامه اجراي زنده "من عاشق چشمت شدم" به آهنگسازي فردين خلعتبري و آواز عليرضا قرباني با استقبال حاضران مواجه شد.

بعد از اين برنامه با حضور جهانگير ميرشكاري و پانته‌آ‌ بهرام تنديس جشن خانه سينما براي بهترين ميكس به محمدرضا دلپاك و رضا نريمي‌زاده براي فيلم "خاك آشنا" رسيد. دلپاك ضمن ابراز تأسف نسبت به مصدوميت اصغر شاهوردي جايزه خود را به اين هنرمند عرصه صدابرداري سينماي ايران اهدا كرد.

در بخش طراحي صحنه و لباس جشن دوازدهم سينماي ايران تنديس خانه سينما با حضور مجيد ميرفخرايي و گلاب آدينه به ژيلا مهرجويي و شعله نواب‌تهراني براي فيلم سينمايي "آتش سبز" اهدا شد. در بخش بعدي مراسم كليپ درگذشتگان يكسال سينماي ايران براي حاضران به نمايش درآمد.

رسول احدي، داود اسدي، احمد ابراهيمي، نادر ابراهيمي، بهروز جليلي، مجيد حاجي‌باشي، سيدشجاع حبيبيان، جواد خدادادي، اسماعيل داورفر، حميد دلشكيب، محسن رسول‌اف، گرشا رئوفي، شاهرخ سخايي، خسرو شكيبايي، مهرداد فخيمي، حميد قنبري، عطاءالله كاملي، ماركو گريگوريان، حسين مدني، فرهنگ معيري، بهروز مقصودلو و فؤاد نور از رفتگان يكسال گذشته بودند.

سپس تارخ متني را به ياد مرحوم شكيبايي قرائت كرد و تصاويري از آن زنده‌ياد در فيلم‌هاي "هامون"، "عاشقانه"، "پري"، "حكم" و "اتوبوس شب" و همچنين سخناني از عزت‌الله انتظامي، رضا كيانيان و بيتا فرهي درباره آن مرحوم براي حاضران پخش و بعد از اين تصاوير تصنيفي ساخته مرحوم شكيبايي به صورت زنده توسط گروه موسيقي اجرا شد.

سپس نوبت به معرفي برگزيده موسيقي دوازدهمين جشن خانه سينما رسيد كه با حضور محمد سرير و هانيه توسلي جايزه به كارن همايونفر آهنگساز "خاك آشنا" اهدا شد. حركات فرم صلح و دوستي و كليپ فعالان بخش‌هاي مختلف سالن‌هاي سينما از برنامه‌هاي جشن بود و بعد با حضور بهرام دهقاني و عليرضا خمسه تنديس تدوين به عباس گنجوي براي "خاك آشنا" اهدا شد.

در بخش بهترين فيلمبرداري نيز عليرضا زرين‌دست براي "فرزند خاك" تنديس را از دستان رخشان بني‌اعتماد و مسعود رايگان دريافت كرد. اما در جذابترين بخش جشن كه به معرفي بازيگران برگزيده زن و مرد، كارگردان، فيلمنامه و بهترين فيلم اختصاص داشت، شور و حالي خاص در فضاي مراسم و حاضران ايجاد شد.

در بخش بهترين بازيگر زن مكمل، مهتاب نصيرپور بازيگر "فرزند خاك" برگزيده شده و نصيرپور تنديس را از دست مرتضي شايسته و رويا نونهالي دريافت كرد. در بخش بهترين بازيگر مرد مكمل جهانگير و باران كوثري براي معرفي بازيگر برگزيده روي صحنه حاضر شدند.

جهانگير كوثري گفت: گمان نمي‌كرديم روزي 12 جشن براي سينماي ايران برگزار كنيم. اگر سينماي ايران امروز به اين نقطه رسيده موفقيت خود را مديون فخرالدين انوار و محمد بهشتي است. بعد از اين سخنان، بابك حميديان تنديس جشن را براي بازي در فيلم "ريسمان باز" از آن خود كرد.

خوشحالي و نوع تشكر حميديان نيز در نوع خود خاص و جالب بود. وي دقايقي به صورت جداگانه و با هيجان از پژمان بازغي، حامد بهداد، داود فتحعلي‌بيگي، رضا كيانيان، بهمن فرمان‌آرا و همسر خود تشكر و قدرداني كرد و تولد فرزند بازغي را به وي تبريك گفت.

اجراي قطعه موسيقي "مهتاب تر از باران" با آواز عليرضا قرباني برنامه ويژه اين بخش مراسم بود و بعد نوبت به معرفي بهترين بازيگر زن جشن دوازدهم رسيد. فرشته طائرپور كه به همراه شهاب حسيني براي معرفي برگزيده اين بخش روي صحنه آمده بود گفت: شش هفته پيش به همت بنياد سينمايي فارابي و خانه سينما به ديدار جانبازان جنگ تحميلي رفتيم.

وي ادامه داد: آنجا يك جانباز 70 درصدي كه از 17 سالگي روي تخت بيمارستان بود گفت كه آروزيش حضور در جشن خانه سينما و جشنواره فيلم فجر است. متأسفانه در اين جشن نتوانستيم در خدمت اين عزيزان باشيم ولي از همينجا با حضور خانواده سينما به خاطر رشادت و فداكاري بزرگ‌شان از آنها تشكر و قدرداني مي‌كنيم.

گوهر خيرانديش براي بازي در فيلم "دعوت" به عنوان بازيگر زن برگزيده دوازدهمين جشن سينماي ايران معرفي شد. اما به دليل آسيب‌ديدگي نتوانسته بود در مراسم حضور يابد و دخترش جايزه مادر را دريافت كرد. همچنين مريلا زارعي يادداشتي را از طرف خيرانديش براي حاضران خواند.

سپس داريوش فرهنگ و تارخ براي معرفي برگزيده بازيگري مرد به صحنه رفتند. فرهنگ با اشاره به داوري جشن سينما مبتني بر كيفيت فيلم‌ها و عناصر مختلف آن گفت: خوشحالم كه داوري‌ها بر اساس آمار و كميت فيلم‌ها و فروش آنها نبود. اميدوارم روزي گروهي متخصص نيز براي ارزيابي فيلم‌هاي تلويزيوني به وجود بيايد تا كمتر شاهد سريال‌هاي زير خط فقر باشيم.

صحنه‌اي از آتش‌بازي پايان مراسم جشن دوازدهم خانه سينما

تنديس خانه سينما براي بازيگري مرد به مرحوم خسرو شكيبايي اهدا شد و پويا جايزه پدر را از دستان فرهنگ و تارخ دريافت كرد. پويا شكيبايي گفت: اي كاش پدر مي‌بود و اين جايزه را خود دريافت مي‌كرد و من به وي تبريك مي‌گفتم. هر گاه در جشن‌ها كانديداها اعلام مي‌شدند قلب من به تپش مي‌افتاد. امروز نيز قلب من به تپش افتاد ولي ديگر پدر حضور نداشت.

در بخش بهترين فيلمنامه با حضور فرهاد توحيدي و عليرضا شجاع‌نوري تنديس جشن به محمدعلي آهنگر و محمدرضا گوهري نويسندگان "فرزند خاك" اهدا شد و سپس قرباني قطعه "عقل و جنون" را اجرا كرد. در بخش كارگرداني با حضور سيروس الوند و رضا كيانيان تنديس به بهمن فرمان‌آرا براي "خاك آشنا" اهدا شد.

فرمان‌آرا با تشكر از حاميان توليد فيلم گفت: از فضل‌الله يوسف‌پور و دكتر رسول‌اف تشكر مي‌كنم كه در فيلم من سرمايه‌گذاري كردند. همچنين از دوستاني كه پافشاري كردند تا اين جايزه به من برسد نيز تشكر مي‌كنم. اين جايزه به دليل صنفي بودن آن براي من باارزش است.

در بخش پاياني جشن دوازدهم خانه سينما تنديس بهترين فيلم به "فرزند خاك" به تهيه‌كنندگي سيداحمد ميرعلايي اهدا شد و وي جايزه را از دست فخرالدين انوار و محمدمهدي عسگرپور گرفت. عسگرپور گفت: اميدوارم مشكلات سينماي ايران با صبر و حوصله و گفتگو حل شود. از دوستان مطبوعات نيز تقاضا مي‌كنيم كمي رعايت سينما را بكنند.

دوازدهمين جشن سينماي ايران با مراسم آتش‌بازي به كار خود پايان داد. حضور بيش از پنج هزار نفر و تجمع در راه‌پله‌هاي محدود و آسانسورهاي با ظرفيت كم پاركينگ برج ميلاد، همچنين حضور برخي ورزشكاران پرورش اندام و برخورد ناشايست آنها با حاضران و تأخير در آغاز مراسم به دليل ازدحام بيش از حد مردم از جمله حواشي جشن بود.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن