تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820960957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل كارگزاري سهام عدالت در گفت وگو با فارس خبر داد: امكان خريد و فروش سهام عدالت تا پايان سال


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل كارگزاري سهام عدالت در گفت وگو با فارس خبر داد: امكان خريد و فروش سهام عدالت تا پايان سال
خبرگزاري فارس: مديرعامل كارگزاري سهام عدالت از حضور 30 شركت سرمايه‌گذاري استاني در بورس تا دي ماه، پذيرش 337 شركت تعاوني استاني در بازار فرابورس و امكان خريد و فروش سهام عدالت تا پايان سال خبر داد.


محمدجواد شيخ در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس ، آخرين برنامه‌ها و تغيير و تحولات مربوط به سهام عدالت را تشريح كرد و از چند اتفاق مهم در حوزه بازار سرمايه خبر داد.

*آغاز تقسيم سود سهام عدالت بعد از عيدفطر

وي در خصوص تقسيم سود ساليانه 80 هزار تومان به هر نفر از مشمولين سه مرحله اول سهام عدالت اظهار داشت: تاكنون حدود 70 ميليارد تومان سود ساليانه شركت‌هاي مشمول سهام عدالت دريافت شده و در صورت پرداخت سود ساليانه شركت‌هاي فولاد مباركه و ملي مس ، با 150 ميليارد تومان پرداخت سود به سهامداران مرحله اول آغاز خواهد شد.
به گفته وي تقسيم سود ساليانه احتمالا" بعد از عيد فطر از طريق چند بانك آغاز خواهد شد.

*رسانه‌ها خبرنگاران را معرفي مي‌كنند

شيخ درباره واگذاري يك ميليون توماني سهام عدالت به هر خبرنگار و تا سقف 5 ميليون تومان به اعضاي خانواده خبرنگاران گفت: فرم‌هاي مربوط در حال طراحي است و از يك ماه آينده به خبرنگاران سراسر كشور شامل خبرگزاري‌هاي، صدا و سيما، روزنامه‌ها، هفته‌ها، فصل نامه‌ها و ... سهام عدالت واگذار خواهد شد.
مديرعامل كارگزاري سهام عدالت افزود: بر اين اساس رسانه‌ها بايد نسبت به معرفي خبرنگاران خود اقدام كنند.
شيخ تصريح كرد: سود سهام سال جاري به خبرنگاران تعلق نخواهد گرفت و اين گروه به همراه ديگر مشمولين مرحله چهارم سهام عدالت از سال آينده سود ساليانه خود را دريافت خواهند كرد.

*امكان خريد و فروش سهام عدالت تا پايان سال

وي در پاسخ به اين سوال فارس كه چه زماني امكان خريد و فروش سهام عدالت فراهم خواهد شد اظهار داشت: بعد از تبديل شدن شركت‌هاي تعاوني استاني به شركت‌هاي سهامي عام و پذيرش آنها در بازار فرابورس، امكان خريد و فروش مرحله‌اي سهام عدالت فراهم خواهد شد.
وي تأكيد كرد: باتوجه به اينكه سال گذشته 100 ميليارد تومان قسط سهام عدالت به دولت پرداخت شده فقط دارندگان مرحله اول سهام عدالت (دو دهك پايين ) و مشمولين تخفيف 50 درصدي مرحله اول و دوم قادر به فروش نيمي از سهام عدالت خواهند بود.
شيخ ادامه داد: در حالي دولت در سال جاري قسطي مشمولين مرحله دوم و سوم سهام عدالت كسر نكرده كه اين گروه با توجه به عدم تخفيف 50 درصدي نمي‌توانند اقدام به فروش سهام عدالت در بازار فرابورس كنند.

*پذيرش 337 شركت تعاوني در فرابورس تا پايان سال

شيخ در پاسخ به اين سوال فارس كه خريد و فروش سهام عدالت چگونه انجام خواهد شد توضيح داد: 337 شركت تعاوني استاني كه مالك 30 شركت سرمايه گذاري استاني هستند وارد بازار فرابورس خواهند شد و در اين حالت امكان خريد و فروش سهام عدالت فراهم خواهد شد.
وي ادامه داد: كليه شركت‌هاي تعاوني تا پايان سال جاري وارد بازار فرابورس خواهند شد.

*پذيرش 30 شركت سرمايه گذاري در بورس

مديرعامل شركت كارگزاري سهام عدالت به برنامه پذيرش 30 شركت سرمايه‌گذاري در بورس اوراق بهادار اشاره كرد و به فارس گفت: شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني درخواست پذيرش مربوطه را به بورس ارائه كرده اند تا از امكان حضور در بازار سهام برخوردار باشند.
شيخ ادامه داد: شرط سودآوري اين دسته از شركت ها حذف شده و بعد از برگزاري مجمع ساليانه در مهر و آبان ، اين دسته از شركت هاي به شركت‌هاي سهامي عام تغيير خواهند كرد و از طرف ديگر سرمايه 100 هزار توماني تا 10 ميليون توماني اين شركت ها به حداقل 15 ميليارد تومان افزايش خواهد يافت تا اين شرط پذيرش در بورس شركت ها رعايت شود.
وي ادامه داد: اساسنامه نمونه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري از بورس دريافت شده تا بر اساس آن اصلاح ساختار انجام شود.
شيخ با بيان اينكه در ميان 30 شركت سرمايه گذاري، استان‌هاي تهران، فارس، خراسان و خوزستان از وضعيت مطلوبي برخوردارند تأكيد كرد: باتوجه به اهميت مديريت اين شركت ها، فرم‌هاي تأييد صلاحيت مديران عامل 30 شركت سرمايه‌گذاري استاني به سازمان بورس ارسال شده تا بعد از تعيين صلاحيت و همچنين اخذ مجوزهاي لازم از سازمان بورس، مقدمات پذيرش و عرضه سهام اين شركت ها در بورس فراهم شود.
به گفته مديرعامل شركت كارگزاري سهام عدالت، سبد سهام كنوني 30 شركت سرمايه گذاري مشتمل بر 50 شركت بوده كه 20 شركت بورسي و 30 شركت ديگر غيربورسي و عمدتا از صنايع پالايشگاهي و پتروشيمي هستند.
شيخ با بيان اينكه 30 شركت سرمايه گذاري استاني بعد از حضور در بورس مي‌توانند به خريد و فروش سهام ديگر شركت ها مبادرت ورزند به فارس گفت:‌بر اساس برنامه‌هاي موردنظر اين شركت ها تا آذر و دي ماه وارد بورس مي‌شوند.
به گفته وي تعيين قيمت سهام شركت‌هاي سرمايه‌گذاري بر اساس ارزش شركت‌هاي تعاوني و قيمت سهام اين گروه بر اساس ارزش سبد سهام عدالت صورت خواهد گرفت .

گفت و گو از علي رضايي زاده

انتهاي پيام/
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن