تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821074236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بعد از 50 روز توقف نماد معاملاتي پالايشگاه اصفهان با اعلام سود 1607 ريالي باز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بعد از 50 روز توقف نماد معاملاتي پالايشگاه اصفهان با اعلام سود 1607 ريالي باز شد
خبرگزاري فارس: با اعلام سود هزار و607 ريالي و پوشش 626 ريالي هر سهم در سه ماه اول سال جاري و تعيين زمان تعميرات اساسي ، نماد معاملاتي پالايش نفت اصفهان امروز بعد از50 روز با رشد نرخ سهام بازگشايي شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با عرضه سهام شركت 416 ميليارد توماني پالايش نفت اصفهان به عنوان ششمين شركت مشمول اصل 44 حاضر در بورس و اولين شركت وابسته به وزارت نفت در حالي طلسم واگذاري شركت هاي نفتي در9 تيرماه سال جاري شكسته شد كه باتوجه به برگزاري مجمع ساليانه و تقسيم سود 73 توماني به ازاي هر سهم ، نماد معاملاتي اين شركت از6 مرداد ماه تا امروز متوقف بود.
دليل اصلي توقف نماد معاملاتي پالايش نفت اصفهان علاوه بر برگزاري مجمع ساليانه ، اختلاف نظرهاي سازمان بورس و شركت ملي پالايش و نفت و مديران شركت مذبور در خصوص صورت هاي مالي و اعلام سود سال مالي 87 بود كه بعد از رفع موارد ، نماد معاملاتي پالايش نفت اصفهان ( شپنا ) بعد از 50 روز و با اعلام سود وتاييد توسط سازمان بورس مورد بازگشايي قرارگرفت.
براين اساس ، پالايش نفت اصفهان براي سال مالي منتهي به 30 اسفند 87 به ازاي هر سهم هزارو607 ريال سود پيش بيني كرد و طي سه اول سال ( 31 خرداد) از اين مبلغ 626 ريال معادل 39 درصد را پوشش داد.
اين در حالي است كه پيش بيني عملكرد سال مالي 87 در مقايسه با سال مالي پيش با افزايش 34 درصدي فروش ، رشد 36درصدي بهاي تمام شده كالاي فروش رفته و افزايش 15 و 20 درصدي سود عملياتي و سود خالص مواجه شده و از طرف ديگرمبلغي از محل درآمد متفرقه ناشي از فروش كالاي مازاد و ضايعات و ارايه كالا و خدمات به شركت هاي نفت سپاهان و نفت جي در پيش بيني سال 87 در نظر گرفته نشده است.
منوچهرآقا نژاد مديرعامل پالايش نفت اصفهان در حالي در گفت وگو با فارس از تعميرات اساسي ( Over Haul) اين شركت در مهرماه خبر داده بود كه اين اقدام از 20 مهرماه آغاز و در 20 آبان به پايان خواهد رسيد و در اثر اين اتفاق، توليد روزانه 375 هزار بشكه به 300 هزار بشكه كاهش خواهد يافت.
اين شركت در شرايطي نفت خام را در سال گذشته بر اساس 7/93 درصد فوب ( FOB) خليج فارس خريداري مي كرد كه در سال 87 اين متغير به 94 درصد افزايش يافته است .
آخرين وضعيت معاملات سهام اين شركت تا اين لحظه نشان مي دهد كه با رشد قيمت 7 و سپس 4 درصدي قيمت هر سهم پالايش نفت اصفهان ، حدود 6 ميليون سهم مورد معامله قرار گرفته است و درنتيجه آن روند نزولي شاخص كل بورس به روند صعودي اندكي تغيير يافته است .
انتهاي پيام/
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن