تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820985577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وضعيت بازار مسكن از زبان سعيدي‌كيا: *اوضاع بازار مسكن بهبود مي‌يابد *هنوز تصميمي براي كنترل اجاره‌بها اتخاذ نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وضعيت بازار مسكن از زبان سعيدي‌كيا: *اوضاع بازار مسكن بهبود مي‌يابد *هنوز تصميمي براي كنترل اجاره‌بها اتخاذ نشده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

وزير مسكن و شهرسازي گفت: دولت مجموعه‌اي از اقدامات را در نظر گرفته تا وضعيت بازار مسكن را به حالت تعادل برساند براي همين منظور سامانه ساخت معاملات ملكي در سراسر كشور ايجاد شده و در دست انجام است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمد سعيدي‌كيا در حاشيه نشست دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه تسهيلات 30 ميليوني ساخت مسكن چه زماني ابلاغ و اجرايي مي‌شود؟ اظهار كرد: اختصاص اين تسهيلات تصويب شده و به‌زودي به بانك‌ها اعلام مي‌شود.

به گفته وي براي ساخت هر واحد مسكوني تا سقف 30 ميليون تومان بستگي به متراژ ساختمان اختصاص مي‌يابد.

وي درباره تحليل خود از وضعيت ركود بازار مسكن عنوان كرد: ركود بازار مسكن در حال حاضر مربوط به بخش ساخت و ساز نيست بلكه تنها در بخش فروش ديده مي‌شود چراكه در بخش ساخت و ساز در سال گذشته شاهد رشد بوده‌ايم به طوري كه 830 هزار پروانه ساخت صادر شده است و آمار چهار ماهه امسال نيز بيانگر رشد 20 درصدي ساخت و ساز در مقايسه با سال 86 است.

وزير مسكن با بيان اينكه ساخت و ساز مسكن مهر به ساخت و ساز ساير بخش‌ها اضافه شده و زمينه رشد چشمگير آن را فراهم كرده است، خاطرنشان كرد: به‌زودي شاهد نهايي شدن ساخت‌ و سازها خواهيم بود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه درباره پروژه‌هاي به پايان نرسيده مسكن مهر در سيستان و بلوچستان از او سوال كرد؟ گفت: پي‌سازي بخش عمده‌اي از اين مسكن‌ها آماده شده و بهتر است خبرنگاران با حضور در استان‌هايي كه پروژه‌هاي مسكن آن رشد بيشتري داشته است گزارش‌هايي را تهيه كنند براي مثال از پروژه‌هاي مسكن مهر در استان هرمزگان، فارس يا ساير استان‌ها.

وزير مسكن ادامه داد: در حال حاضر يك ميليون و 200 هزار واحد از طريق مسكن مهر در دست اجراست و مردم سهم يك ميليون توماني خود را براي آماده‌سازي آنها از طريق تعاوني‌ها واگذار كرده‌اند كه در مجموع شامل 560 هزار نفر است.

سعيدي‌كيا همچنين با بيان اينكه بانك‌ها هنوز بسياري از وام‌هاي مسكن مهر را پرداخت نكرده‌اند، تصريح كرد: موضوع تسريع در اجراي پروژه‌هاي مسكن مهر در شوراي مسكن در دست پيگيري است به طوري كه بانك‌ها موظفند هر هفته گزارش خود را در شوراي مسكن ارائه دهند. لذا اميدواريم با نظارت و پيگيري‌هاي شوراي مسكن اجراي اين پروژه‌ها سرعت بيشتري يابد.

وزير مسكن در ادامه در پاسخ به اين سوال كه دولت براي كنترل اجاره‌بها چه راهكاري خواهد داشت؟ گفت: در مورد واحدهاي اجاره‌اي با توجه به اينكه بيش از 800 هزار ازدواج در كشور انجام مي‌شود تنها راه‌حل كنترل نرخ اجاره‌بها، كنترل بهاي واحدهاي اجاره‌اي و عرضه بيشتر آنهاست بنابراين دولت هنوز تصميمي در مورد كنترل اجاره‌بها اتخاذ نكرده است.

به گفته وي ساخت واحدهاي اجاره‌اي پنج ساله در حال انجام است و تاكنون حدود 90 هزار واحد مسكوني ساخته شده است.

وي اظهار اميدواري كرد كه با ساخت واحدهاي مسكوني اجاره‌اي پنج ساله و سرعت گرفتن اجراي پروژه‌هاي مسكن مهر وضعيت بازار مسكن بهبود يابد.

سعيدي‌كيا در ادامه در پاسخ به اين سوال كه توصيه وي براي شهرونداني كه قصد خريد خانه دارند در شرايط ركود فعلي چيست؟ پاسخ مشخصي در اين زمينه ارائه نكرد و افزود: مسكن مهر براي گروه‌هايي از جامعه طراحي و در دست اجراست كه قطعا با پرداخت وام‌ها سرعت بيشتري خواهد يافت. البته در حال حاضر يك ميليون و 250 هزار واحد واگذار شده كه تا پايان سال جاري اين تعداد به دو ميليون واحد خواهد رسيد به‌طوري كه همه كساني كه در سال گذشته ثبت‌نام كردند صاحبخانه خواهند شد. اما درباره قيمت خانه قطعا پارامترهاي زيادي بر روي آن تاثير دارد و دولت همچنان در تلاش است تا نقدينگي را به سمت بورس يا ساير بخش‌ها منتقل كند.

وي تاكيد كرد: دولت مجموعه‌اي از اقدامات را در نظر گرفته تا وضعيت بازار مسكن را به حالت تعادل برساند براي همين منظور سامانه ساخت معاملات ملكي در سراسر كشور ايجاد شده و در دست انجام است.

وزير مسكن در پايان در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود استانداردهاي لازم در بحث ساخت مسكن مهر رعايت نمي‌شود، اظهار كرد: نظارت دقيقي از سوي نظام مهندسي بر روي ساخت و ساز مسكن مهر در حال انجام است و طرح‌هاي مسكن مهر در حال حاضر در كميته كيفيت استان‌ها كه شامل بخش خصوصي و دولتي است تصويب و تاييد مي‌شود كه نشان‌دهنده كنترل استانداردهاي ساخت و ساز مسكن مهر است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن