تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به اهميت صرفه‌جوئي و همكاري مردم استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به اهميت صرفه‌جوئي و همكاري مردم استان سمنان
داخلي. اجتماعي. صرفه‌جويي.

"بخوريد ،بياشاميد اما اسراف نكنيد" ،اين جمله تاكيد بسيار مهمي بر صرفه‌جوئي و جلوگيري از اسراف است كه همواره مورد تاكيد دين مبين اسلام و علما و روحانيون است.

صاحبنظران مسايل ديني تاكيد دارند كه خداوند انسانهاي اسراف‌كننده را دوست نداشته و نتيجه و ثمره اسراف بيش از حد ،قهر خدا و كاهش رحمت الهي را بدنبال دارد.

صرفه‌جويي واژه‌اي است كه امسال بدنبال خشكسالي و كاهش نزولات آسماني بيشتر توسط مسوولان آب و برق مورد تاكيد قرار گرفته و مردم را به رعايت آن فرا مي‌خوانند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان و ساير امامان جمعه اين استان در خطبه‌هاي نماز جمعه امسال بارها بر ضرورت رعايت صرفه‌جوئي تاكيد كرده‌اند.

امام جمعه سمنان رعايت صرفه‌جوئي را علاوه بر اجراي يك اصل مهم اسلامي عاملي براي همراهي با دولت براي مقابله با كمبودهاي موجود دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمين "سيدمحمد شاهچراغي" با اشاره به تاكيد اسلام بر صرفه‌جوئي و جلوگيري از اسراف گفت: مردم با توجه به كاهش نزولات آسماني و مشكلات ناشي از كمبود آب و برق بايد در مصرف رعايت كنند و اصل صرفه‌جوئي را در نظرداشته باشند.

وي اظهار داشت: بحث صرفه جويي يك بحث كاملا ديني است كه آيات و روايات متعددي نيز در اين زمينه وجود دارد، اصولا بهره‌مندي‌ها از مواهب طبيعي در اسلام مشروط به عدم اسراف و نداشتن زياده‌روي در مصرف منطقي و به اصطلاح درحد كفاف است.

امام جمعه دامغان گفت: صرفه‌جويي در مصرف آب و برق وظيفه ديني همه مردم است و ترغيب مردم به آن امر به معروف محسوب مي‌شود.

حجت‌الاسلام "سيدمحمود ترابي" با بيان اينكه دعوت مردم به صرفه‌جويي يك توصيه ديني است افزود: فرهنگ صرفه‌جويي از تاكيدات دين مبين اسلام بوده و مردم مسلمان ايران بايد در اين مسير پيشگام باشند.

استاندار سمنان نيز با تاكيد بر اهميت صرفه‌جوئي در مصرف گفت: با توجه به مسايل خشكسالي و كمبود آب لزوم صرفه‌جوئي در مصرف آب و برق از ضروريات است.

"علي عبدالهي" صرفه‌جوئي در مصرف آب براي استان سمنان كه كمبود منابع آبي از مشكلات اساسي اين استان بشمار مي‌رود بسيار ضروري و حياتي است.

وي گفت: در اين ارتباط صرفه‌جوئي علاوه بر مصارف عمومي و مردمي، در دستگاههاي اجرايي اين استان نيز به صورت جدي مورد تاكيد و عملي شده است.

وي هوشمند كردن موتورخانه‌هاي دستگاههاي اجرايي براي كاهش مصرف سوخت (گاز) و جلوگيري از مصرف بي‌رويه آب در دستگاهها را از جمله اين مسايل برشمرد.

امسال دستگاههاي آب و برق استان سمنان نيز اقدامات موثري براي كاهش مصرف و رعايت اصل مهم صرفه‌جوئي در اين استان به عمل آوردند.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان‌سمنان كاهش ‪ ۲۵‬مگاواتي برق در پيك بار در تابستان امسال را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم استان سمنان با عمل به توصيه مسوولان كارنامه خوبي در بحث صرفه‌جوئي برق داشته‌اند.

"سيدمحمد موسوي‌زاده" افزود: حجم انرژي صرفه‌جوئي شده در اين استان نيز در اين مدت ‪ ۲۰‬هزار و ‪ ۲۸۱‬مگاوات بوده است و در مجموع مردم اين استان نسبت به سال گذشته ‪ ۸/۴‬درصد در مصرف برق صرفه‌جوئي كرده‌اند.

وي با تقدير از همكاري گسترده مردم، صنايع و ديگر بخشهاي اين استان در اجراي اصل صرفه‌جوئي گفت: صرفه‌جوئي در مصرف برق اختصاص به دوره خاصي ندارد و كماكان بايد ادامه داشته باشد.

در استان سمنان بيش‌از ‪ ۲۳۱‬هزار مشترك برق اعم از خانگي، صنعتي،كشاورزي خدماتي و روشنايي معابر وجود دارد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان سمنان نيز از همكاري و همراهي مردم در صرفه‌جوئي مصرف آب تقدير كرد و افزود: مردم اين استان به توصيه مسوولان و علما در صرفه‌جوئي مصرف آب به خوبي عمل كردند.

"مرتضي عزالدين" گفت: اين شركت براي كنترل مصرف و اعمال اصل صرفه‌جويي نيز اقدامات مختلفي داشته است كه تهيه و نصب شيرهاي كاهنده مصرف در مدارس و ادارات اين استان،شناسايي و مكاتبه با مشتركان دولتي و خانگي پرمصرف، استانداردسازي انشعابات به تعداد يك هزار و ‪ ۴۶۰‬انشعاب، انجام عمليات نشت‌يابي شبكه و انجام كارهاي فرهنگي نظير تهيه و پخش برنامه‌هاي تلويزيوني و چاپ و توزيع برشورها و كتابهاي مربوط به روش‌هاي كاهش مصرف از جمله اين اقدامات است.ك/‪۴‬
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن