تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811623608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تابوت بعدى در انتظار چه كسى است!


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: تابوت بعدى در انتظار چه كسى است!
اولين هفته از رقابت هاى سرى A در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ نشان داد فوتبال ايتاليا هنوز موفق به مهار آشوب گران نشده است. ۲ ، ۳ سالى است كه جنجال تماشاگران ايتاليايى در جريان رقابت هاى باشگاهى در دسته هاى مختلف باعث كم اعتبارى فوتبال سرزمين چكمه اى شده است. با وجود اينكه تدابير شديد امنيتى در استاديوم ها و قبل و بعد از مسابقات در سطح شهر انجام مى گيرد اما اين موضوع سبب نشده كه تيفوسى ها دست از خشونت هاى خود بردارند. اتفاقات اخير در بازى ناپولى و رم كه باعث سر و صداى زيادى شده روبرتو اومينى كارشناس كانال مدياست، فوتبال اروپا را به اين فكر انداخت تا اين اتفاقات را مورد بررسى قرار دهد و راهكارى را براى آن ارائه دهد. طرح هايى مثل تقليد از تدابير امنيتى فوتبال انگلستان يا شناسايى سردسته آشوب گران و ممانعت از حضور آنان در ورزشگاه ها هنوز هم مى تواند مفيد فايده باشد.
تابوت در انتظار كيست؟
فوتبال باشگاهى ايتاليا و حواشى آن بيشتر از ساير ليگ هاى ديگر اروپا نيست اما به خاطر نگاه ويژه دولت و فدراسيون فوتبال به اين مسائل باعث شده تا اخبار اين آشوب ها بيشتر از ساير حواشى ليگ ها مورد توجه و بحث و بررسى قرار بگيرد. ۲ سال پيش در جريان ديدار كاتانيا و پالرمو كه يكى از دربى هاى معروف منطقه سيسل محسوب مى شود، يك افسر پليس كشته شد تا به همين خاطر فوتبال باشگاهى و ملى ايتاليا به طور كامل معلق شود و تمام ديدارها به مدت ۲ هفته تعطيل شود. در آن زمان دولت ايتاليا به نخست وزيرى رومانو پرودى بلافاصله جلسه اى اضطرارى گذاشت اما تدابيرى كه اتخاذ شد هرگز مانع اغتشاش ها نشد. فصل گذشته سرى A يك روند آرام را طى مى كرد تا اينكه در ايالت توسكانى و در ايستگاه قطار شهر آرتزو يكى از معروف ترين هواداران لاتزيو كه به شهر ميلانو براى تماشاى بازى تيم محبوبش با اينتر مى رفت به ضرب گلوله يك افسر پليس كشته شد و يك درام تلخ ديگر رقم خورد. نكته حائز اهميت در اين رابطه بسته شدن پرونده به سود پليس ايتاليايى بود در حالى كه شواهد بيانگر اين بود كه از فاصله دور شليك كرده و به هيچ وجه هم اجازه آتش به سوى آشوب گران نداشته است و اما حالا نوبت چه كسى است؟ آيا بايد تابوت ديگرى آماده كرد تا قربانى بعدى را به سوى قبرستان ببرد يا اينكه روش هاى برخورد با آشوب گران و تيفوسى هاى ۲ آتشه مانع ساخته شدن تابوتى ديگر براى يك نفر ديگر خواهد شد. اتفاقات بازى ناپولى با رم در روز۳۱ سپتامبر در هفته اول رقابت هاى سرى A در فصل جديد، حكايت از دور جديدى از آشوب ها دارد و به اين ترتيب بايد اينچنين گفت كه تابوت بعدى در حال ساخته شدن است اما اينكه اين تابوت يا تابوت ها از آن كسى خواهد بود بستگى به نوع تصميمات دارد!
محروميت سنگين ناپولى ...
سيلويو برلوسكنى مالك باشگاه ميلان و نخست وزير فعلى ايتاليا تلاش زيادى كرد تا باشگاه ناپولى را از اتهامات تبرئه كند. او كه علاقه زيادى به فوتبال دارد معتقد است اتفاقاتى كه بعد از بازى ناپولى و رم رخ داد فقط يك هشدار جدى ديگر نبود و نبايد تيم ميزبان را به خاطر رفتار تماشاگرانش مورد انتقاد قرار داد. با اين حال قاضى ورزشى فوتبال ايتاليا تصميم به اجراى حكمى عبرت آميز براى تيم ناپولى گرفت. ابتدا صحبت هايى در رابطه با ممنوع الورود بودن تماشاگران ناپولى به جايگاه ويژه خود در استاديوم سن پائولو تا پايان فصل بود اما به نظر مى رسد اظهارات نخست وزير ايتاليا به موقع به كمك تيم يكدست ناپولى آمد. بر اساس حكم قاضى ورزشى فوتبال ايتاليا جايگاه ويژه تماشاگران ناپولى در استاديوم سن پائولو تا ۳۱ اكتبر خالى مى ماند و علاوه بر آن باشگاه ناپولى مى بايست مبلغ ۱۰ هزار يورو به عنوان جريمه نقدى بپردازد. اين تنبيه انضباطى به مزاج سران باشگاه خوش نيامده و آنها بلافاصله نسبت به حكم قاضى ورزشى فرجام خواهى كردند حتى ده لارينتز رئيس ناپولى هم تهديد به رفتن از اين تيم كرد تا به نوعى مسئولان ورزشى فوتبال ايتاليا را به خاطر تأييد حكم قاضى تحت فشار قرار دهد.آنچه كه مشخص است او يكى از بهترين رؤساى باشگاهى فوتبال ايتالياست كه با درايت خود توانسته ناپولى را به جمع تمرين هاى سرى A بازگرداند. ناپولى فصل گذشته به سرى A بازگشت و امسال در جام يوفا حضور خواهد داشت. تهديد به رفتن از جانب او مى تواند ضربه بزرگى به پيكره ليگ ايتاليا باشد.
استاديوم هاى پير و فرسوده!
قسمت ديگرى از تزلزل تدابير امنيتى در مقابله با آشوبگران مربوط به استاندارد بسيار پايين استاديوم هاى ورزشى ايتالياست. در طول ۲ فصل گذشته فدراسيون فوتبال باشگاه ها را مجبور كرده تا به فكر بازسازى استاديوم هاى خود باشند. براى مثال سال گذشته ورزشگاه باشكوهى مثل سن سيروى شهر ميلان كه ميزبان بازى هاى ۲ تيم بزرگ ميلان و اينتر است نتوانست نشان استاندارد را دريافت كند و اين موضوع در مورد تعداد زيادى از تيم ها هم اتفاق افتاد كه در نهايت با خرده كارى هايى كه صورت گرفت و سازه هاى استاديوم تقويت شدند، ارائه مبارزه با اين معضل بزرگ به دست فراموشى سپرده شد.با اين حال هنوز هم خيلى از استاديوم هاى فوتبال در ايتاليا نتوانسته اند امتياز قبولى براى ميزبانى مسابقات را دريافت كنند، بر اساس آخرين آمارى كه منتشر شده ايتاليا جزو كشورهايى است كه پيرترين و فرسوده ترين استاديوم هاى فوتبال را در سرتاسر اروپا در اختيار دارد و به همين خاطر باشگاه ها مثل ميلان و اينتر از هم اكنون به فكر ساخت ورزشگاهى هم تراز با بهترين ورزشگاه هاى فوتبال هستند.
ناپولى گناهكار است!
در قسمت آخر بازهم در مورد ناپولى خواهيم گفت. در طى چند روز اخير بسيارى سعى كردند تا اين باشگاه را از اتهامات مبرا كنند و عده اى هم دامنه اين آتش را پهن تر كردند اما آنچه كه مشخص است حكم قاضى ورزشى فوتبال ايتاليا غيرقابل بخشش است مگر آنكه تمهيد ده لارينتز سران فدراسيون فوتبال ايتاليا را مجبور به كاهش و تخفيفاتى در اين رابطه كنند.كانال مدياست و اسكاى اسپورت براى آگاهى از آنچه كه در ذهن مردم ايتاليا مى گذرد تصميم به اجراى يك نظرسنجى كردند يا اين سؤال آيا تصميم قاضى ورزشى در رابطه با بسته نگه داشتن جايگاه اختصاصى تماشاگران ناپولى در استاديوم خانگى درست بوده است؟ بر اساس آخرين گزارشات تا صبح روز چهارشنبه (ديروز) بيش از ۷۰ درصد از ورزش دوستان ايتاليايى گزينه بله را انتخاب كردند به اين معنى كه آنها تصميم قاضى ورزشى را در مورد ناپولى تأييد مى كنند. هر چند كه سران ناپولى هنوز اين حكم را نپذيرفته اند و به انتظار جواب فرجام خواهى خود هستند اما بايد پذيرفت كه اعمال اين محروميت ها باعث خواهد شد تا جو ورزشگاه ها به حالت عادى بازگردد و شايد اين قسمتى از پروژه برخورد با خاطيان همانند انگليسى ها باشد.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن