تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816025170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انواع شامپو و روش صحیح شامپو زدن


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: شامپوها هیچ تاثیری در رشد و یا جلوگیری از ریزش مو ندارند
یک متخصص پوست و مو با تاکید بر این که هیچ شامپویی از ریزش مو جلوگیری نمی‌کند و تفاوت شامپوها تنها در ترکیبات نرم کننده و حالت دهنده است، گفت: علت ریزش مو در بسیاری از موارد ناشناخته است. بنابراین می‌توان برای درمان آن محرکهای رشد مو را تجویز کرد که ممکن است در برخی پاسخ به درمان مثبت و درعده‌ای دیگر منفی باشد.
دکتر محمد رضوانی متخصص پوست و مو اظهار کرد:‌ استفاده از هیچ شامپویی نمی‌تواند باعث رشد و یا جلوگیری از ریزش موها شود. شامپوها در حقیقت بر ساقه مو تاثیر دارد.
وی ادامه داد: میان شامپوهای ساخت داخل و خارج از کشور تفاوت زیادی وجود ندارد و از لحاظ توانایی در شستشو یکسان هستند، تنها ممکن است ترکیبات نرم کننده و حالت دهنده آنها متفاوت باشد.
دکتر رضوانی در مورد نحوه شست وشوی موی سر گفت: با توجه به این که ترشح غدد چربی در کودکان آغاز نشده است، پوست و مو نیاز کمتری به شست وشو دارند، به همین ترتیب بعد از بلوغ نیاز به شست وشو بیشتر و به صورت طبیعی باید هفته‌ای ۲ تا ۳ بار انجام ‌شود. طبیعی‌ترین و کم ضررترین روش برای کاستن چربی مو، افزایش تعداد دفعات شست وشو است؛ به همین ترتیب شستن زیاد موهای خشک مناسب نیست.
وی با اشاره به تاثیر تغییر فصول در میزان ریزش موها گفت: در اغلب افراد، روند سالانه افزایش ریزش مو وجود دارد به طوری که معمولا در پایان زمستان و پایان تابستان این روند بیشتر مشاهده می‌شود اما ممکن است در بعضی از افراد متفاوت بوده و به صورت شوره سر نمود پیدا کند.
این متخصص پوست و مو در مورد ضرورت تغییر نوع شوینده‌های مصرفی به صورت دوره‌ای گفت: در استفاده از صابونهای آنتی باکتریال به دلیل این که بعد از مدتی میکروب‌های سطح پوست به نوع شوینده عادت می‌کنند، بهتر است هر چند وقت یک بار شوینده مصرفی تغییر کند. ‌اما در مورد شامپوها این طور نیست و در صورت سازگاری یک نوع شامپو با موی سر، استفاده از همان نوع توصیه می‌شود.
وی درباره علت ریزش مو در مردان گفت:‌ در ۸۰ تا ۹۰ درصد مردان ریزش مو در سن بلوغ اتفاق می‌افتد که این نوع ریزش بیولوژیکی است، اگر چه درمانها در این مورد شناخته شده است، اما پاسخ عده‌ای به درمان مثبت و در گروهی دیگر، درمان‌های پیشنهادی جوابگو نیست.
این متخصص پوست و مو در توضیح ریزش مو در زنان اظهار کرد: وجود قاعدگی، کمبود خون و کمبود آهن خون در میزان ریزش مو نقش دارند، همچنین کم کاری و پرکاری تیروئید و اختلالات هورمونهای جنسی می‌توانند از عوامل ریزش باشند. در بسیاری از موارد ریزش‌ مو علتهای ناشناخته‌ای دارند. در این موارد محرکهای رشد مو تجویز می‌شوند که باز هم درمان در عده‌ای مثبت و در عده‌ای منفی است.
دکتر رضوانی ادامه داد: گروهی از ریزش‌های مو نیز بعد از یک اتفاق حادث می‌شود. به عنوان مثال در زنان بعد از زایمان ریزش مو ایجاد می‌شود. همچنین تب شدید در کودکان، شیمی درمانی، رژیم‌های سنگین برای کاهش وزن یا استرس شدید می‌توانند از عوامل ریزش مو باشند. چنانچه فرد دچار کمبود آهن، ویتامین‌ها و غیره نباشد، حتی بدون استفاده از دارو، میزان ریزش موی فرد به حالت طبیعی باز می‌گردد.
وی همچنین درباره علت ایجاد موخوره گفت: موخوره یک بیماری بیرونی مو و ناشی از آسیب‌هایی است که به مو وارد می‌شود. این آسیبها ممکن است در اثر استفاده از مواد شیمیایی (مواد رنگ و فر) و یا آسیبهای ناشی از نور، باد خشک و سشوار باشد که برای درمان آن استفاده از شامپوهای ملایم و کرم مو توصیه می‌شود.
این متخصص پوست و مو در ادامه درباره علت سفید شدن موها در برخی از نوجوانان گفت: معمولا سفید شدن موها زمینه‌های فامیلی و خانوادگی دارند، سفید شدن زودرس معمولا در سفید پوستان و افراد زیر ۲۰ سال و در سیاه پوستان در سنین زیر۳۰ سال صورت می‌گیرد که مکانیسم ایجاد آن هنوز شناخته نشده است. به طور کلی سلولهای رنگدانه ساز طول عمر کمتری نسبت به سلولهای ساقه ساز دارند.
دکتر رضوانی درباره تاثیر مصرف ویتامین‌ها در میزان سفیدی موها گفت: بعضی اعتقاد دارند، مصرف ویتامین‌ b در درمان و جلوگیری از سفید شدن موها موثر است، این در حالی است که در مطالعات بالینی، تفاوت معنی داری میان کسانی که با این روش درمان می‌شوند و سایرین، دیده نشده است.
وی در پایان تاکید کرد: برای بهداشت مناسب مو، میزان دفعات شستشو، استفاده از ویتامین‌ها و استفاده از املاح به میزان کافی توصیه می‌شود. همچنین استفاده کورکورانه از قرص‌های آهن و انواع داروها در درمان بیماری‌های مو اشتباه است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 548]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن