تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820774226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پذيرش بومي فقط در 8 رشته علوم پزشكي اجرا شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پذيرش بومي فقط در 8 رشته علوم پزشكي اجرا شد
معاون آموزشي وزارت بهداشت گفت: پذيرش بومي، فقط در 8 رشته از رشته‌هاي علوم پزشكي اجرا شد كه با توجه به ظرفيت بالاي اين رشته‌ها، شايد حدود 65 درصد ظرفيت پذيرش دانشگاه‌هاي علوم پزشكي را شامل شود.
به گزارش شبكه خبر، بهرام عين‌ اللهي، در گفتگو با "خبرگزاري فارس" با بيان اينكه "پذيرش بومي، امسال فقط در 8 رشته از رشته‌هاي علوم پزشكي كه در تمام دانشگاه‌ها وجود دارد، اجرا شد"، افزود: اين رشته‌ها شامل پرستاري، مامايي، بهداشت محيط، بهداشت خانواده، كارداني مبارزه با بيماري‌ها، كارداني فوريت‌هاي پزشكي و كارداني بهداشت دهان و دندان است.

معاون آموزشي وزارت بهداشت گفت: غير از اين 8 رشته، پذيرش در رشته‌هاي ديگر دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مانند پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي، پذيرش بومي اعمال نشده است، اما با توجه به وجود اين 8 رشته‌ در تمام دانشگاه‌ها و ظرفيت بالاي آنها، شايد حدود 65 درصد ظرفيت پذيرش دانشگاه‌هاي علوم پزشكي را شامل شود.

عين‌اللهي افزود: در پذيرش بومي اين 8 رشته، نيز 80 درصد ظرفيت به افراد بومي هر استان اختصاص مي‌يابد و 20 درصد ديگر ظرفيت، آزاد است و داوطلبان استان هاي ديگر، اگر نمره بالاتري داشته باشند، مي‌توانند دانشگاه بهتر را انتخاب كنند.

معاون آموزشي وزارت بهداشت همچنين گفت: دانشجوياني كه از طريق "وزارت بهداشت"، بورس اعزام به خارج گرفته‌ اند، بيشتر اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي هستند و هيچ مشكلي ندارند؛ اما افرادي كه خودشان براي ادامه تحصيل به خارج رفته‌اند، در صورتي كه بعد از سال 2008 اعزام شده باشند، بايد پس از بازگشت، در آزمون ملّي شركت كنند تا مدرك آنان تائيد شود.
عين‌اللهي ادامه داد: با اين حال توصيه ما اين است كه دانشجويان براي ادامه تحصيل، به جاي رفتن به كشورهاي ديگر و تحميل هزينه و مشكلات فرهنگي و دوري، به شعب دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در مناطق آزاد بروند و در اين مراكز مجاز، تحصيل كنند.

معاون وزير بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره پذيرش رشته پزشكي از مقطع ليسانس گفت: پذيرش دانشجويان پزشكي از مقطع ليسانس، از سال گذشته به صورت آزمايشي در دانشگاه علوم پزشكي شروع شده است و امسال هم انجام مي‌شود؛ اما براي گسترش آن بايد چند سال به صورت آزمايشي انجام شود تا پس از ارزشيابي كار درباره گسترش آن به كشور تصميم‌ گيري شود.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن