تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821022968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار ايران براى سقوط سرمايه گذارى ها در اوپك


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: هشدار ايران براى سقوط سرمايه گذارى ها در اوپك
اميدواريم سقف توليد اعضاى ا وپك به تعهدات قبلى برگردد. محمدعلى خطيبى، نماينده ايران در اوپك در گفت وگو با ايسنا بابيان اين مطلب اظهار كرد: درحال حاضر به طور ميانگين هر كدام از ۱۰ كشور عضو اوپك، نسبت به تعهدات قبلى روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشكه افزايش توليد دارند. وى افزود: توليد كشورهاى عضو در ماه جولاى - ۱۱ تير تا ۱۰ مرداد- با بيشترين افزايش هاى توليد حدود ۳۲ ميليون و ۸۰۰ هزار بشكه در روز بوده كه در ماه آگوست -۱۱ مرداد تا ۱۰ شهريور- به حدود ۳۲ ميليون و ۲۰۰ هزار بشكه در روز كاهش پيدا كرده است و در اين ميان عربستان بيشترين عدم پايبندى را به سقف توليد اوپك در ماه هاى گذشته داشته است. خطيبى افزود: ما به عنوان گام اول به نظم و انضباط نياز داريم. برخى از اعضاى اوپك نفت بيشترى از سهميه تعيين شده براى خود توليد مى كنند وهريك از اعضا كه بيش از سهميه خود نفت وارد بازار مى كند، بايد به تعهدات خود برگردند. وى تاكيد كرد: بازار نفت با مازاد عرضه مواجه است و اين نگرانى وجود دارد كه قيمت نفت به سطوح پايين ترى سقوط كند. وى افزود: ما معتقديم مازاد عرضه در بازار و مازاد ذخاير در كشورهاى مصرف كننده وجود دارد و اين نياز وجود دارد كه بازارها مديريت شود تا به وضعيت باثبات بازگردد. به گفته وى، مازاد عرضه در بازار نزديك به يك ميليون بشكه در روز است و اين مقدار مى تواند درصورتى كه وضعيت توليد به همين صورت ادامه داشته باشد، در سه ماهه نخست سال آينده به سطوح بالاترى نيز برسد. وى با اين حال وضعيت آينده بازار نفت را به شدت سرماى زمستان پيش رو و چشم انداز اقتصادى جهان به خصوص در كشورهاى مصرف كننده مرتبط دانست و اين عوامل را از مسايل موثر بر آينده قيمت هاى نفت ارزيابى كرد. نماينده ايران در هيات عامل اوپك همچنين هشدار داد: كاهش قيمت نفت بدين گونه كه در مدت كوتاهى بيش از ۴۰ دلار سقوط داشته است، مى تواند تاثير بسيار زيادى روى سرمايه گذارى هاى كشورهاى توليدكننده براى افزايش ظرفيت توليد داشته باشد. به گفته وى بازار در شرايط كنونى به ثبات نياز دارد.
كويت:
محمد العليم، وزير نفت كويت تاكيد كرد: باوجود كاهش ۳۰ درصدى قيمت نفت در هفته هاى گذشته نيازى به كاهش توليد نفت اوپك وجود ندارد. وى افزود: در شرايط كنونى، هيچ نيازى به ايجاد تغيير در توليد نيست، هرچند كه عرضه كنونى نفت بالاتر از ميزان تقاضاست.
الجزاير:
شكيب خليل، وزير انرژى الجزاير و رئيس دوره اى كنفرانس وزيران اوپك گفت: اعضاى اوپك درخصوص كاهش احتمالى توليد نفت به مذاكره خواهند پرداخت و به نظر مى رسد بازار با مشكل مازاد عرضه مواجه است. خليل تصريح كرد: همگى دراين خصوص اتفاق نظر دارند كه ما در اوايل سال آينده با مازاد توليدى معادل نيم ميليون تا ۱‎/۵ ميليون بشكه در روز مواجه هستيم.
عربستان:
على نعيمى، وزير نفت عربستان تصريح كرد: بازار نفت از توازن خوبى بهره مند است. ما از نشست پيشين درماه ژوئن فعاليت هاى زيادى داشته ايم كه قيمت ها اكنون به اين سطح رسيده است. وى افزود: ذخاير نفتى در سطح مناسبى است و همه چيز در ثبات و توازن قرار دارد.
امارات:
سياست هاى اوپك تغيير نخواهد كرد. محمد بن داهن الحاملى،وزير نفت امارات تاكيد كرد: سياست اوپك مبنى بر تامين بازار با عرضه كافى نفت تغيير نكرده و نخواهد كرد. وى همچنين گفت: ذخاير نفتى حاضر در كشورهاى بزرگ مصرف كننده نفت در سطوح ميانگين حفظ شده است و اين نشان مى دهد كه بازار از نفت خام كافى بهره مند است. الحاملى با تاكيد براين كه تصميم گيرى براى سياست هاى توليد، بر مبناى ارزيابى از وضعيت عرضه و تقاضا صورت مى گيرد، خاطرنشان كرد: كاهش اخير قيمت نفت در بازارهاى جهانى نشان دهنده اين است كه افزايشى كه پيش تر قيمت ها تجربه كرده بودند در سطوح بسيار بالا بوده و خيلى سريع اتفاق افتاده بود.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن