تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش اتحاديه افريقا براي تعويق اقدام ديوان كيفري بين المللي عليه عمر البشير


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تلاش اتحاديه افريقا براي تعويق اقدام ديوان كيفري بين المللي عليه عمر البشير
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 87/06/18
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از خرطوم به قلم پيتر مارتل نوشت ...
رياست اتحاديه افريقا امروز دوشنبه اعلام كرد اين اتحاديه از سازمان ملل متحد خواهد خواست هرگونه پيگرد قانوني عليه عمر البشير رئيس جمهور سودان را به اتهام ارتكاب جنايات جنگي در منطقه دارفور در غرب سودان به تعويق بياندازد .
جاكايا كيكوته رئيس جمهور تانزانيا كه كشورش رياست اتحاديه افريقا را به عهده دارد در بحبوحه تنش هاي روزافزون برسر احتمال پيگرد قانوني البشير در ديوان كيفري بين المللي به اتهام ارتكاب جنايات جنگي در دارفور ، با رئيس جمهور سودان ديدار و گفتگو كرد.
كيكوته در مصاحبه با خبرنگاران افزود برقراري ارامش در منطقه دارفور و پايان دادن به بحران بشري در اين منطقه اولويت اصلي ماست .
وي تصريح كرد اتحاديه افريقا خواستار تعويق كيفرخواست عليه البشير است .
شوراي امنيت سازمان ملل متحد تعويق يك ساله اقدام ديوان كيفري بين المللي عليه البشير را خواستار شده است . اين اقدام نيازمند نه راي مثبت در شوراي امنيت سازمان ملل متحد ازجمله راي مثبت هر پنج عضو دائم شوراي امنيت است .
گروه هاي حقوق بشر از اين اقدام ديوان كيفري بين المللي استقبال كرده اند اما بسياري از مقامات سودان و بازيگران منطقه اي معتقدند چنين اقدامي باعث منحرف شدن روند صلح در اين كشور افريقايي از مسير خود خواهد شد.
پس از اغاز تلاش هاي دادستان كل ديوان كيفري بين المللي براي صدور حكم بازداشت عمر البشير به جرم جنايت عليه بشريت در دارفور ، تنش ها در اين منطقه به شدت افزايش يافته است.
اين مسئله باعث شده است تا البشير تلاش هايي ديپلماتيك را براي جلوگيري از هرگونه كيفرخواست عليه خود اغاز كند بطوريكه وزير دادگستري سودان اعلام كرد سودان از كارشناسان بين المللي دعوت كرده است تا تحقيقاتي را درباره نظام قضايي اين كشور انجام بدهند و ببينند ايا قادر به رسيدگي به جنايات جنگي در دارفور است يا خير .
عبد البسيط وزير دادگستري سودان گفت سودان محكمه هايي را براي انهايي كه متهم به جنايات جنگي در منطقه دارفور هستند برگزار خواهد كرد اما تاريخ چنين دادگاه هايي هنوز مشخص نيست.
وي افزود از كارشناسان سازمان ملل متحد ، اتحاديه افريقا و اتحاديه عرب دعوت شده است تا براي تحقيق درباره نظام قضايي سودان به اين كشور بيايند.
اتحاديه عرب مي گويد سودان موافقت كرده است تا تحت نظارت اتحاديه افريقا و اتحاديه عرب انهايي را كه مسئول جنايات در منطقه دارفور هستند محاكمه كند.
وزير دادگستري سودان همچنين گفت سودان براي محاكمه متهمان به جنايت عليه بشريت در دارفور از سه دادگاهي استفاده خواهد كرد كه پس از ارجاع مسئله بحران در منطقه دارفور به اين دادگاه بين المللي در سال دو هزار و پنج تشكيل شده بود . اما وي به تاريخ ازسر گيري اين دادرسي ها اشاره نكرد.
يك ديپلمات عرب درمورد درخواست از شوراي امنيت براي به تعويق انداختن تصميم ديوان كيفري بين المللي عليه البشير گفت چنين تعليقي كه بدون شك قابل بازگشت خواهد بود ضروري است زيرا دنبال كردن مراحل كيفري عليه عمر البشير باعث كاهش شانس برقراري صلح در منطقه دارفور خواهد شد.
.........................................
10101/01013/161/104
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن